"Možda za gospodarska vozila, ali ne i za osobna vozila. Ne vidim da će se to dogoditi u ovom desetljeću. Ne u Volkswagenu.”
Izvršni direktor Volkswagen osobnih automobila ne misli da pogon na vodik ima smisla za potrošačke modele, barem ne u ovom desetljeću.
Dok mnogi od najvećih svjetskih proizvođača automobila smatraju da je budućnost automobilske industrije u baterijskim električnim vozilima, postoje i oni koji i dalje vjeruju da vodik ima budućnost. Među njima su najdalje otišli Toyota, Hyundai i BMW.
Volkswagen očito ne dijeli njihovo mišljenje. U razgovoru za španjolski Autobild na CES-u u Las Vegasu šef Volkswagena Thomas Schäfer jasno je dao do znanja da nije obožavatelj tehnologije pogona na vodik. Izvršni direktor VW-a ne misli da vodik ima smisla za osobne automobile
"Vodik nije za nas", rekao je. "Ne. Vodik je čista fizika i skup je. Nije konkurentan, pogotovo ne za osobne automobile, kod kojih rezervoari vodika zauzimaju velik prostor u kabini. Možda za gospodarska vozila, ali ne i za osobna vozila. Dakle, ne vidim da će se to dogoditi u ovom desetljeću. Ne u Volkswagenu.”
Ovo nije prvi put da se Volkswagen protivi ideji korištenja pogona na vodik u osobnim automobilima. Prije tri godine, tehnički šef Volkswagen osobnih automobila Matthias Rabe također je rekao da tehnologija gorivih ćelija nije opcija za VW.
Njemački proizvođač automobila nije se uvijek toliko protivio ideji osobnih automobila s pogonom na vodik. Godine 2014. VW je predstavio prototipove Passat HyMotion i Golf Estate HyMotion te najavio njihovu moguću serijsku proizvodnju. Dva su vozila imala električni motor od 136 KS, litij-ionsku bateriju i posebno razvijene spremnike od ugljičnih vlakana postavljene unutar poda u kojima se skladištio vodik. I Audi je dugo bio zagovornik automobila s pogonom na vodik. Tvrtka je razvila niz prototipova i koncepata gorivih ćelija, ali je 2021. zaključila da vodik nema budućnost.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.