Iako mnogi zagovaraju ovu tehnologiju kao "pametniju alternativu baterijskim električnim autima" na kraju ispada a gorive ćelije nisu ništa trajnije od baterija i da je njihova zamjena još skuplja
Jedan Nijemac koji je pod svaku cijenu htio voziti ekološki automobil na gorive ćelije ostao je šokiran kada je nakon sedam godina dobio račun popravak pogonskog sustava koji je iznosio nevjerojatnih 104.000 eura.
Till Westberg, biznismen iz grada Bad Homburga mogao bi ući u povijest kao najveći "ekološki mazohist" jer je odabrao automobil na na vodikove gorive ćelije unatoč tome što je to sa sobom donijelo samo ogromne komplikacije. Prije sedam godina potrošio je 50.200 eura kako bi kupio novi Hyundai ix35 FCEV. Automobil je kupio kao zamjenu za svoju plug-in hibridnu Toyotu Prius. Prema izvještaju njemačkog magazina AutoBild, kompaktni SUV s pogonom na vodikove gorive ćelije bio je bez problema 7 godina, a vlasnik je u tom razdoblju prešao 84.000 km.
Vlasnik je odlučio kupiti automobil na vodik unatoč nedostatku adekvatne mreže za punjenje. Naime, svaki puta kada bi se spremnik približio rezervi morao je voziti čak 114 km do najbliže stanice za punjenje vodikom. No, to mu navodno nije bio problem jer je bio oduševljen tihom vožnjom, autonomijom od 450 do 500 kilometara i dobrim ubrzanjem auta. Međutim, nakon sedam godina, bez ikakvog vidljivog razloga auto je prestao raditi, javljajući grešku na ploči s instrumentima svaki puta kad bi ga vlasnik pokušao pokrenuti.
Zapanjujući račun od 103.764,17 eura za popravak uglavnom se odnosi na gorivu ćeliju koja košta 84.875 eura bez poreza. Iznimno visoka cijena posljedica je toga da je ix35 FCEV bilo vozilo ograničene proizvodnje sa skupom tehnologijom s vrlo ograničenom dostupnošću rezervnih dijelova. Naravno, da nitko normalan ne bi platio takav račun što znaći da je prvi ozbiljniji kvar na gorivoj ćeliji kod ovakvog auta ujedno i kraj za njega.
Westberg nije zadovoljan ispostavljenim računom i želi vratiti auto Hyundaiju. U izjavi za AutoBild, proizvođač automobila je priznao da popravak nema ekonomskog smisla i istaknuo kako pokušava pronaći alternativna rješenja za kupca.
Hyundai ix35 FCEV proizvodio sei između 2013. i 2018. prije nego što ga je zamijenio Hyundai Nexo. On već ima mnogo jeftinije zamjenske gorive ćelije koje koštaju 41.650 eura, no i njegov popravak nema previše smisla. Hyundai tvrdi da je ovaj auto dizajniran da traje 10 godina ili 5000 sati rada prije nego što zahtijeva servis.
Sve ovo baca novo svjetlo na automobile s vodikovim gorivim ćelijama i njihovu isplativost. Iako mnogi zagovaraju ovu tehnologiju kao "pametniju alternativu baterijskim električnim autima" na kraju ispada a gorive ćelije nisu ništa trajnije od baterija i da je njihova zamjena još skuplja. Iako proizvođači tvrde da će masovna proizvodnja sve pojeftiniti, isto se tvrdilo i za baterije, a one čak i osjetno poskupile!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.