Početna Novosti 568 pregleda

Velika trojka: BMW 5, Audi A6 i E-klasa. Koji se najbolje prodaje?

FOTO: BMW

Segment poslovnih limuzina se sužava, modeli nestaju, ponuda se smanjuje, a oni koji prežive postaju sve važniji svojim proizvođačima

U vječnoj utrci tri velika i legendarna premium rivala više srednje klase, BMW je, barem zasad, odnio značajnu pobjedu. Nova generacija Serije 5, predstavljena gotovo istodobno s Mercedesovom E-klasom 2023. godine, daleko se bolje prodaje, ne samo u odnosu na svog glavnog konkurenta, već i u usporedbi s ostatkom "poslovne klase". Podaci analitičke kuće Dataforce, koje je objavio Automotive News Europe, otkrivaju kako je u prva četiri mjeseca 2025. godine BMW u Europi prodao čak 20.402 primjerka Serije 5, dok se E-klasa zaustavila na 15.811 automobila.

Author: bmw foto: bmw

Razlika od gotovo 5000 automobila nije mala, osobito u segmentu gdje se svaka promjena tržišnog udjela mjeri decimalama. Ipak, oba su modela zabilježila rast: BMW za impresivnih 56 posto, a Mercedes za nešto skromnijih 19 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Audi A6/S6 je na trećem mjestu s 13.774 primjeraka uopće nema loš rezultat jer se većinom oslanjao na prethodnu generaciju modela, budući da je nova dostupna tek od ožujka. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogled na ostatak segmenta još više naglašava dominaciju bavarskog, ali i ostalih njemačkih proizvođača. Volvo S90/V90 prodan je u 2722 primjerka, Lexus ES tek u 1397, dok je Audi A7/S7 jedva prešao granicu od 1200 vozila. Na samom dnu je Maserati Ghibli, s tek 51 registriranim vozilom, što i nije iznenađenje budući da je njegova proizvodnja obustavljena prošle godine.

Audi A6 Sedan | Author: Audi foto: Audi Static photo, Colour: Firmament blue metallic

Jedan od najzanimljivijih pokazatelja promjene u preferencijama kupaca tiče se upravo električnih modela. BMW i5, potpuno električna verzija nove Serije 5, postigla je bolji rezultat od svih konkurenata. Prodana je u 8843 primjerka, dok je Audi A6 e-tron zabilježio 7460 jedinica, a Mercedes EQE tek 3740. Time se potvrđuje da BMW-ova strategija razvoja jedne platforme s više pogonskih opcija, benzinskih, dizelskih, plug-in hibridnih i električnih, daje rezultat koji u Stuttgartu još ne mogu pratiti.

Author: bmw foto: bmw

Segment poslovnih limuzina se sužava, modeli nestaju, ponuda se smanjuje, a oni koji prežive postaju sve važniji svojim proizvođačima. BMW Serija 5 trenutačno prednjači u gotovo svim aspektima. Koliko će ova prednost trajati, pokazat će sljedeće tromjesečje no zasad je jasno tko vodi u borbi za cijenjenu premium višu srednju klasu.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.