Segment poslovnih limuzina se sužava, modeli nestaju, ponuda se smanjuje, a oni koji prežive postaju sve važniji svojim proizvođačima
U vječnoj utrci tri velika i legendarna premium rivala više srednje klase, BMW je, barem zasad, odnio značajnu pobjedu. Nova generacija Serije 5, predstavljena gotovo istodobno s Mercedesovom E-klasom 2023. godine, daleko se bolje prodaje, ne samo u odnosu na svog glavnog konkurenta, već i u usporedbi s ostatkom "poslovne klase". Podaci analitičke kuće Dataforce, koje je objavio Automotive News Europe, otkrivaju kako je u prva četiri mjeseca 2025. godine BMW u Europi prodao čak 20.402 primjerka Serije 5, dok se E-klasa zaustavila na 15.811 automobila.
Razlika od gotovo 5000 automobila nije mala, osobito u segmentu gdje se svaka promjena tržišnog udjela mjeri decimalama. Ipak, oba su modela zabilježila rast: BMW za impresivnih 56 posto, a Mercedes za nešto skromnijih 19 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Audi A6/S6 je na trećem mjestu s 13.774 primjeraka uopće nema loš rezultat jer se većinom oslanjao na prethodnu generaciju modela, budući da je nova dostupna tek od ožujka.
Pogled na ostatak segmenta još više naglašava dominaciju bavarskog, ali i ostalih njemačkih proizvođača. Volvo S90/V90 prodan je u 2722 primjerka, Lexus ES tek u 1397, dok je Audi A7/S7 jedva prešao granicu od 1200 vozila. Na samom dnu je Maserati Ghibli, s tek 51 registriranim vozilom, što i nije iznenađenje budući da je njegova proizvodnja obustavljena prošle godine.
Static photo,
Colour: Firmament blue metallic
Jedan od najzanimljivijih pokazatelja promjene u preferencijama kupaca tiče se upravo električnih modela. BMW i5, potpuno električna verzija nove Serije 5, postigla je bolji rezultat od svih konkurenata. Prodana je u 8843 primjerka, dok je Audi A6 e-tron zabilježio 7460 jedinica, a Mercedes EQE tek 3740. Time se potvrđuje da BMW-ova strategija razvoja jedne platforme s više pogonskih opcija, benzinskih, dizelskih, plug-in hibridnih i električnih, daje rezultat koji u Stuttgartu još ne mogu pratiti.
Segment poslovnih limuzina se sužava, modeli nestaju, ponuda se smanjuje, a oni koji prežive postaju sve važniji svojim proizvođačima. BMW Serija 5 trenutačno prednjači u gotovo svim aspektima. Koliko će ova prednost trajati, pokazat će sljedeće tromjesečje no zasad je jasno tko vodi u borbi za cijenjenu premium višu srednju klasu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.