Sve je glasnije protivljenje Euro 7 normi, kako iz automobilske industrije tako i iz vlada država članica EU koje vjeruju da su ograničenja nerealna
Nakon prave "sapunice" oko zabrane automobila na fosilna goriva u Europskoj uniji čini se da je na pomolu nova. Ovoga puta u središtu pažnje su nove Euro 7 norme za količinu štetnih tvari u ispušnim plinovima.
Novi osjetno stroži propisi trebali bi na snagu stupiti 2025. godine, ali sve je glasnije protivljenje Euro 7 normi, kako iz automobilske industrije tako i iz vlada država članica EU koje vjeruju da su ograničenja nerealna.
Čak osam država članica Europske unije potpisalo je zajednički dokument protiveći se "bilo kakvim novim pravilima o emisiji ispušnih plinova". I dok je "koaliciju" protiv zabrane benzinaca i dizelaša vodila Njemačka, na ćelu ove se našla Francuska kojoj su se pridružile i Italija, Rumunjska, Bugarska, Poljska, Mađarska, Slovačka i Češka. Pismo je poslano i drugim zemljama EU, a prema Reutersu, ovih bi osam zemalja imalo dovoljno glasačke snage da blokiraju prijedlog u Bruxellesu.
U veljači je glavni izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares otvoreno izjavio kako misli da su propisi za motore s unutarnjim izgaranjem "beskorisni" i da će imati negativan utjecaj na industriju, dok ne čine nikakvu razliku za okoliš. Un je pritom utvrdio da bi to bilo skupo za proizvođače automobila. To bi dovelo i do poskupljenja vozila na fosilna goriva , što bi dodatno opteretilo kupce.
I Volkswagen je ponudio sličan argument protiv standarda Euro 7 prije dva mjeseca. Izvršni direktor VW-a Thomas Schafer istaknuo je pomak prema elektrifikaciji, s velikom većinom nove VW proizvodnje koja bi trebala biti električna do 2030. To bi ostavilo samo nekoliko godina za koje bi se razvijali novi Euro 7 motori. To bi moglo podići cijene malih automobila kao što su VW Polo ili Škoda Fabia do razine da si ih kupci ne bi mogli priuštiti, ustvrdio je Schafer.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.