Objavljeni poslovni rezultati za treći kvartal ogolili istinu o mega kompaniji iz Wolfsburga, usprkos rasta prihoda od prodaje auta od 2,7 milijardi eura bilježe gubitke
U posljednja tri mjeseca VW je prodao 5,3 posto više auta nego u istom razdoblju prošle godine, povećao prihode na 51,49 milijardi, no ceh NOx je ogroman. U trećem kvartalu Volkswagen je zabilježio operativni minus od 3,48 milijuna eura! U istom razdoblju prošle godine tvrtka iz Wolfsburga ostvarila je plus od 3,23 milijarde eura. Razlika od 6,71 milijarde eura direktna je posljedica afere s dizelskim E189 agregatima Euro5 norme.
Zanimljivo, VW je lani ostvario najveću dobit od svih kompanija u auto industriji, a u minusu nisu bili punih 15 godina. Samo lani je VW-u operativna dobit skočila za nevjerojatnih 17 posto. Očigledno je kako ih je namještanje testova emisije štetnih plinova, posebice dušičnih oksida, skupo stajala. I još će, jer upravo se u Saxsoniji, državi sjedištu VW-a, rezerviraju sredstva za opoziv 10,7 milijuna auta s TDI agregatima od 1,2, 1.6 i 2.0 litre Euro5 norme. U posljednja tri mjeseca VW je prodao 5,3 posto više auta nego u istom razdoblju prošle godine, povećao prihode na 51,49 milijardi, no ceh NOx je ogroman.
- Brojke su najbolje ogledalo našeg stanja, izjavio je u priopćenju Matthias Mueller, izvršni direktor VW-a te dodao kako je razvidno da je tvrtka nevjerojatno snažna i agilna i kako će iz svega ovog izvući ne samo pouke već i bolji poslovni rezultat. Analitičari procjenjuju kako će se gubitak VW-a multiciplirati sljdećih mjeseci zbog opoziva i brojnih posljedica afera. Predviđanja govore kako će ih «igra s namještanjem testova» stajati najmanje 20, a najviše 78 milijardi eura. Usprkos svemu, otkako je na čelo kompanije stigao Mueller, dionice Volkswagena porasle su za 4,2 posto. Prije njegova dolaska strmoglavile su se 28 posto.
U nešto manje od mjesec dana otkako je na čelu kompanije nova Uprava trgovalo se sa 3,2 posto dionica i ostvaren je prihod od 108,5 milijuna eura. Ono najvažnije odnosi se na projekciju ukupne prodaje. Prema najavama ona neće biti manja od prošlogodišnjih 10,14 milijuna auta širom svijeta.
Izvor podataka: Bloomberg i Reuters
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.