Po stjecanju diplome dizajnera vozila, na Créapole-ESDI u Parizu, Franck le Gall se zaposlio u Volkswagenu. Prešao je 2012. u Renault i Mégane IV. generacije prvi je njegov ostvareni projekt.
Renault Mégane ljubimac je hrvatskih kupaca. Najvažniji je to model za Renault, a nakon što je prodano 6,5 milijuna primjeraka, dobio je četvrtu generaciju. Dizajnirao ju je mladi Francuz Franck le Gall (33).
Po stjecanju diplome dizajnera vozila, na Créapole-ESDI u Parizu, le Gall se zaposlio u Volkswagenu. Prešao je 2012. u Renault i Mégane IV. generacije prvi je njegov ostvareni projekt.
Mégane predstavljen u Frankfurtu, na njemačkome tlu i bolji nego ikada dosad, jasno pokazuje kako se ne boji konkurencije. Najjednostavnije ga je opisati kao kompaktni Talisman. Zaboravite legendarnu drugu generaciju, Mégane četvrte geneacije automobil je koji će se svima sviđati. Sprijeda se istiću neobična svjetla u obliku slova „C‟, a straga predimenzionirana geometrijska svjetla koja su „pojela‟ cijeli stražnji kraj.
Nema sumnje da će novi Mégane biti zapažen. Zanimljivo je to što je na Salonu u Frankfurtu, na štandu pokraj Renaultova, predstavljena nova Opel Astra. Oba automobila doimaju se manjima i sportskijima nego prethodni. Bit će zanimljivo vidjeti tko će osvojiti više srca kupaca.
- Kako biste u jednoj rečenici opisali novi Mégane?
Senzualnost, preciznost i dinamika. To su ključne riječi.
- Koji ukupni dojam ste željeli postići ovim Méganeom?
Prije svega dojam senzualnosti. Stoga smo puno radili na kvaliteti ploha. Primjerice - „ramena‟ (lukovi iznad kotača) izražajno su skulptorska i to je osobina svih novih Renaulta. Svi detalji oštrih su linija i izrađeni su precizno. To je ujedno i glavna tema ovog automobila.
- Mégani prošlih generacija, iz le Quémentova razdoblja, izgledali su statično. Možemo li reći kako je sada trend u dizajnu da automobili izgledaju sportski? Nova Opel Astra, poput ovoga Méganea, također izgleda sportskije.
Ne bih se složio da je to trend u autoindustriji. Primjerice, Volkswagen Golf i Audi A3 izgledaju statično. Rekao bihj kako je sportski smjer prvije svega odabir pojedine marke što želi reći svojim proizvodom. Na štandu smo pokazali trkači R.S. 01, Renault se natječe u Formuli 1 i taj sportski duh željeli smo prenijeti na naše serijske modele.
- Novi Mégane ima novu masku
Nos krasi novi identitet Renaulta, koji se sastoji od naglašeno okomitoga logotipa i velike rešetke hladnjaka motora. Novi identitet daje dojam kako se radi o automobilu više klase. Isti identitet nosi i Talisman, pa je tako i vizualno Mégane Talismanov manji brat.
- Novi logo je dvodimenzionalan, zašto nije trodimenzionalan?
Dvodimenzionalnost daje bolji dojam preciznosti.
- Zašto su važni oštri rubovi?
Automobilu daju osjećaj precizanosti i kvalitete. Stoga svugdje na automobilu možete pronaći tu oštrinu: na poklopcu motora i prednjem odbojniku, u donjemu dijelu vrata… Stječe se dojam kako je automobil isklesan iz jednoga bloka.
- Kako biste opisali volumen Méganea?
Gledano iz profila imamo odlične proporcije. Trećinu visine čini staklo, a dvije su trećine tijelo automobila, što znači da su prozori mali ps se stvara dojam o sportskome automobilu. Donja linija stakla, prema kraju automobila (C stup) naglo se podiže kako bi dala dodatnu dinamiku i sportski dojam.
- Na ovome Méganeu nezaobilazna su svjetla.
I stražnja i prednja svjetla daju snažan identitet. Trodimenzionalni LED potpis posebno je izražen ogromnim stražnjim svjetlima. Prednja i stražnja svjetla završavaju trima linijama kojae daju osjećaj dubine i 3D efekt. Kada na ulici vidite Mégane straga izgledat će jako široko i sportski, upravo zbog ogromnih svjetala koja se zamalo spajaju u sredini, a prekida ih samo logo. A farovi imaju prepoznatljivu „C‟ liniju i kada ju vidite u retrovizoru znat ćete kako je to Mégane. Njegova osobitost je i to što je prvi automobil s dnevnim svjetlima i straga, tako da će taj svjetlosni potpis biti uvijek jasno vidljiv.
- Jako Vam je važno da novi Mégane izgleda sportski?
Šširi je i niži od prethodnika i odaje dojam automobila koji je stabilan i dobro „leži‟ na cesti. Zadovoljni smo pojavom koju smo postigli.
- Gdje ste pronašli inspiraciju?
Jednu od najvažnnijih u filmu Pabla Picassa iz 1949. godine, u kojem on slika svjetlom po zraku. Taj film me je inspirirao za svjetla. Često posjećujem muzej Louvre gdje proučavam senzualnost skulptura. To se odrazilo posebice na stražnjemu dijelu automobila. Za kraj, želio sam dati dojam više klase automobila u kojem se osjećate udobno kao u dobrom odijelu. Bile su to moje glavne inspiracije dok sam skicirao ovaj automobil.
- Renault mijenja smjer pod vodstvom Laurensa van den Ackera koji je 2009. naslijedio Patricka le Quémenta.
Apsolutno. Sada slijedimo strategiju postavljenu 2010. konceptom DeZir. Mislim da sada imamo postavljenu snažnu strategiju dizajna sa izražajnim licem. Naravno, sa svakom novom generacijom popravljamo proporcije i kvalitetu dizajna, kao i svaki drugi proizvođač. Izgradili smo snažan jezik dizajna na kojem ćemo ustrajati u budućnosti. Gradit ćemo ga i osnaživati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.