Početna Off 202 pregleda

Grdosija od 240 tona: Ovo je najveće električno vozilo na svijetu

FOTO: Catepilar

Tegljače s pogonom na baterije razvija Caterpillar, najjači svjetski proizvođač ove vrste kamiona koji se koriste uglavnom u površinskim rudnicima i kamenolomima za prijevoz velikih količina sirovna odjednom

Caterpillar i rudarska tvrtka Vale će testirati baterijske električne rudarske kamione i sustave prijenosa energije, kao i provesti studije o kamionima na etanol. Cilj je podržati Vale u postizanju njegovih ciljeva o stopostotnom smanjenju  emisija do 2050. godine, tvrde tvrtke.

Tegljače s pogonom na baterije razvija Caterpillar, najjači svjetski proizvođač ove vrste kamiona koji se koriste uglavnom u površinskim rudnicima i kamenolomima za prijevoz velikih količina sirovna odjednom. Takvi kamioni ne smiju an cestu jer su za nju jednostavno preveliki i previše teški. Kamion na električni baterijski pogon kapaciteta 240 tona Caterpillar testirat će Vale u svojim rudnicima u Brazilu. Caterpillar također razvija rješenja za prijenos energije za kamione, koja će se tijekom sljedećih nekoliko godina testirati u pogonima iste rudarske tvrtke. Dvije tvrtke također će započeti zajedničko istraživanje o pogonu kamiona na etanol.

Bagger 288 VIDEO Najveće na svijetu: Ovo njemačko vozilo dugo je čak 220 metara

Dizelske emisije iz rudnika čine 15 posto Valeovih izravnih CO2 emisija. Među svom rudarskom opremom, kamioni su najveći potrošači dizela i stoga najviše pridonose emisijama CO2. Ovakvi kamioni, ovisno o njihovoj veličini imaju spremnike goriva kapaciteta do oko 5000 litara, a na sat troše od 100 pa i do nekoliko stotina litara goriva. Na godinu samo jedan ovakav kamion u prosjeku potroši oko milijun litara dizela. 

Deatlji o modelu koji se testira za sada nisu otkriveni no sigurno je da mora imati ogromnu bateriju. Električni ekvivalent za 100 litara goriva u ovoakvom kamionu je otprilike 300 kWh energije, pa je jasno da bi kamion morao imati bateriju kapaciteta barem 3000 kWh da bi nesmetano odradio jednu smjenu. S obzirom na to da bi brzo punjenje takve baterije zahtijevalo izuzetno jake struje, najveća prepreka za uvođenje ovakvih kamiona mnogli bi biti punjači. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.