Ugradnja V12 u W124 bila je sve samo ne jednostavna. Morali su se prilagoditi unutarnji blatobrani, stražnja pregrada motornog prostora i kompletna električna instalacija...
Početkom devedesetih Mercedes-Benz već je pomicao granice s modelom 500 E, limuzinom razvijanom uz pomoć Porschea, s V8 motorom i ozbiljno proširenom karoserijom. No za Panagiotisa Avramidisa i njegovu tada mladu tuning-kuću MKB Motorenbau to očito nije bilo dovoljno. Godine 1995. nastao je MKB 70TE, automobil koji i danas zvuči kao tehnička senzacija, karavan generacije S 124 (W 124) s atmosferskim 7-litrenim V12 motorom.
Osnova projekta bio je Mercedes 300 TE iz 1993. godine. Redni šesterocilindraš izbačen je bez puno sentimentalnosti, a njegovo mjesto zauzeo je legendarni M120 V12 iz SL-a 600. Već u serijskoj izvedbi taj je motor nudio 408 KS i 530 Nm, no MKB je krenuo znatno dalje. Posebna radilica, novi klipovi i izmijenjene glave cilindara podigli su obujam na 6944 kubika. Konačni rezultat je uz povećanje kompresije bio 528 KS i brutalnih 730 Nm, brojke koje su tada uvelike nadmašivale tadašnji E 60 AMG koji je imao 381 KS.
Unatoč ogromnom motoru od dvanaest cilindara, masa nije drastično porasla. Aluminijski V12 bio je tek oko 40 kilograma teži od originalnog šesterocilindraša, pa raspodjela mase nije bila dramatično narušena. Snaga se na stražnje kotače prenosila putem ojačanog četverostupanjskog automatskog mjenjača, dok je prednji ovjes preuzet s modela SL 60 AMG. Zbog prostora za elektroniku, baterija je preseljena u prtljažnik, a dodatni hladnjak ulja i snažni električni ventilatori brinuli su se o termičkoj stabilnosti.
Ugradnja V12 u W124 bila je sve samo ne jednostavna. Morali su se prilagoditi unutarnji blatobrani, stražnja pregrada motornog prostora i kompletna električna instalacija, jer se moderna elektronika dvanaestcilindraša teško uklapala u tadašnju arhitekturu E-klase. Upravo je taj dio projekta bio jedan od najzahtjevnijih.
Vizualno, 70TE ostaje gotovo neupadljiv. Karoserija je dorađena na specifikaciju E 500 druge faze redizajna, s originalnim prednjim blatobranima i odbojnikom, diskretno proširenim stražnjim blatobranima, AMG Styling 2 naplatcima od 18 cola i suptilnim AMG krovnim spojlerom. Samo istinski poznavatelji W124 primijetit će da se radi o nečemu posebnom.
Interijer je također nadograđen, s kožnim sjedalima iz 500 E, Comand sustavom iz kasnije E-klase W210 i brzinomjerom označenim do 300 km/h. Ukupno je konverzija trajala deset mjeseci i imala punu cestovnu homologaciju, uz trošak od oko 240.000 njemačkih maraka, odnosno približno 118.000 eura prema današnjem tečaju.Kada na sve dodamo inflaciju, bilo bi to oko 250.000 današnjih eura, što je itekako pozamašna svota za tuning zahvat.
Danas se ovaj jedinstveni V12 karavan nalazi u privatnom vlasništvu, a prije nekoliko godina u potpunosti je restauriran upravo kod MKB-a, gdje je i nastao.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.