Unatoč Toyotinim prednostima, Dacia se uspjela dobro držati i odnijeti nekoliko pobjeda u testovima
Dacia Duster je najjeftiniji SUV u klasi na europskom tržištu i jedan od najjeftinijih automobila uopće. No rumunjski model već se godinama pokazuje iznenađujuće dobrim u svim segmentima, a jedan od njih su i terenske sposobnosti, barem kada je 4x4 izvedba u pitanju. Kakva je nova generacija Dustera po tom pitanju provjerio je Carwow ultimativnom usporedbom s novom generacijom terenske legende, Toyote Land Cruiser. Može li se jeftini model nositi s moćnom Toyotom koja košta gotovo četiri puta više.
Za ovo nekonvencionalno sučeljavanje, tim Carwowa je, naravno, odabrao 4×4 verziju Dacia Dustera, s benzinskim motorom snage 130 KS čija je cijena u Hrvatskoj od 25.650 eura. Usporedbe radi, Land Cruiser s dizelskim motorom od 204 KS u Hrvatskoj košta 92.003 eura. Razlika u cijeni je ogromna, no kakva je u pogledu performansi?
Na testu se pokazalo da Dacia ima nekoliko prednosti. Duster je osjetno lakši s 1390 kg u odnosu na pozamašnih 2335 kg Land Cruisera. Povrh toga, Duster se može pohvaliti nešto višim razmakom od tla, konkretno 217 mm naspram 205 mm. Zbog manjih dimenzija ima i manje krug okretanja, a sve to može biti znatna prednost na terenu.
Naravno, kada je riječ o snazi i momentu, Duster ne može parirati Land Cruiseru. Toyota također dolazi s vrhunskim ovjesom, hrpom klasičnih i naprednih off-road tehnologija, uključujući blokade središnjeg i stražnjeg diferencijala, reduktor mjenjača, razne offroad načine vožnje.
Tim Carwowa provjerio je aute u iscrpljujućoj seriji testova, između ostalog, u utrci ubrzanja na skliskoj uzbrdici, vožnji uskom terenskom stazom, strmom nizbrdicom i blatnjavim neravnim terenom.
Unatoč Toyotinim prednostima, Dacia se uspjela dobro držati i odnijeti nekoliko pobjeda u testovima. Njena manja masa i dimenzije pomogli su joj da manevrira iznenađujuće dobro, iako njen ovjes nije bio baš dorastao svim zadacima.
Ukupno je Dacia ostvarila hvalevrijedan učinak, no Toyota Land Cruiser se pokazala boljom. Ovaj auto je i dalje očiti lider kada je u pitanju ozbiljna vožnja izvan cesta. No tim Carwowa je zaključio da je Land Cruiser jednostavno preskup za većinu kupaca u Europi, što Duster čini očiglednim izborom za one koji žele krenuti na teren bez da "potpuno isprazne svoj bankovni račun".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.