Mercedes planira ovu tehnologiju koristiti u sljedećoj generaciji svojih električnih top modela, među kojima se očekuju nasljednici EQS-a i budući električni AMG GT
Kad je Mercedes-Benz 2021. preuzeo britansku tvrtku Yasa, malo tko je mogao predvidjeti da će nekoliko godina kasnije iz njihova laboratorija stići motor koji bi mogao promijeniti tijek razvoja električnih automobila. Najnoviji Yasin prototip elektromotora, težak samo 12,7 kilograma, razvija više od 1000 konjskih snaga što je novi svjetski rekord u omjeru snage i mase.
Tvrtka iz Oxfordshirea, danas u potpunosti pod Mercedesovim okriljem, već je ranije držala rekord s gustoćom snage od 42 kW po kilogramu, no sada su tu brojku podigli na nevjerojatnih 59 kW po kilogramu, odnosno 79 KS po kilogramu mase. Drugim riječima, ovaj kompaktni "tanjurasti" motor ima tri puta veću učinkovitost od većine današnjih elektromotora koji se ugrađuju u serijske automobile.
Iako na prvi pogled izgleda kao komad metala i bakrenih žica, tehnologija unutar Yasinog motora sve je samo ne obična. Riječ je o takozvanom aksijalnom elektromotoru, čiji su rotori tanki i u obliku diska, što omogućuje isporuku većeg okretnog momenta i snage uz znatno manju masu. Za usporedbu, jedan ovakav motor može razviti kontinuiranu snagu između 350 i 400 kW, otprilike koliko imaju sportski električni modeli s dva motora.
Ono što ovaj uspjeh čini još važnijim jest činjenica da se ne radi o laboratorijskoj simulaciji. Motor već sada radi na testnim stolovima u Yasinom pogonu, koristeći standardne materijale i tehnologiju proizvodnje koja se može skalirati za serijsku uporabu. Drugim riječima, ovo nije eksperimentalni kuriozitet, već tehnologija koja bi uskoro mogla pokretaRevolucija iz Oxfordshirea: Mercedesov elektromotor težak 13 kilograma razvija više od 1000 KS
Kad je Mercedes-Benz 2021. preuzeo britansku tvrtku Yasa, malo tko je mogao predvidjeti da će nekoliko godina kasnije iz njihova laboratorija stići motor koji bi mogao promijeniti tijek razvoja električnih automobila. Najnoviji Yasin prototip elektromotora, težak samo 12,7 kilograma, razvija više od 1000 konjskih snaga što je novi svjetski rekord u omjeru snage i mase.
Tvrtka iz Oxfordshirea, danas u potpunosti pod Mercedesovim okriljem, već je ranije držala rekord s gustoćom snage od 42 kW po kilogramu, no sada su tu brojku podigli na nevjerojatnih 59 kW po kilogramu, odnosno 79 KS po kilogramu mase. Drugim riječima, ovaj kompaktni "tanjurasti" motor ima tri puta veću učinkovitost od većine današnjih elektromotora koji se ugrađuju u serijske automobile.
Iako na prvi pogled izgleda kao komad metala i bakrenih žica, tehnologija unutar Yasinog motora sve je samo ne obična. Riječ je o takozvanom aksijalnom elektromotoru, čiji su rotori tanki i u obliku diska, što omogućuje isporuku većeg okretnog momenta i snage uz znatno manju masu. Za usporedbu, jedan ovakav motor može razviti kontinuiranu snagu između 350 i 400 kW, otprilike koliko imaju sportski električni modeli s dva motora.
Ono što ovaj uspjeh čini još važnijim jest činjenica da se ne radi o laboratorijskoj simulaciji. Motor već sada radi na testnim stolovima u Yasinom pogonu, koristeći standardne materijale i tehnologiju proizvodnje koja se može skalirati za serijsku uporabu. Drugim riječima, ovo nije eksperimentalni kuriozitet, već tehnologija koja bi uskoro mogla pokretati buduće AMG električne limuzine i SUV-ove.
Osnivač i tehnički direktor Yase, dr. Tim Woolmer, nazvao je novi motor "ključnim dokazom da aksijalni koncept nije samo teoretski, već superioran u stvarnim uvjetima". Dodao je da motor već proizvodi snagu "na dinamometrima, a ne u PowerPointu", aludirajući na to koliko brzo ova tehnologija prelazi iz istraživanja u praksu.
Mercedes planira ovu tehnologiju koristiti u sljedećoj generaciji svojih električnih top modela, među kojima se očekuju nasljednici EQS-a i budući električni AMG GT. Ako se obećanja ispune, mogli bismo svjedočiti prvoj serijskoj limuzini s elektromotorom koji razvija više od 1000 KS, a teži manje od prosječnog bicikla.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.