IAA 2025 u Münchenu poslužila je kao pozornica za premijeru jednog od najvažnijih modela Mercedesa posljednjih godina, potpuno električnog GLC-a. Riječ je o elektrificiranoj verziji najprodavanijeg Mercedesa na svijetu i zato je pritisak ogroman. Novi GLC mora pokazati da marka iz Stuttgarta bez kompromisa može spojiti tradiciju luksuza i tehnološku budućnost.
Novi GLC jasno pokazuje da je Mercedes poslušao kritike na račun ranijih EQ modela. Dok su EQC i njegovi rođaci djelovali previše zaobljeno i bez karaktera, električni GLC nastupa odvažnije. Velika uspravna maska s osvijetljenim okvirom i opcijskim animiranim pikselima daje mu prepoznatljiv identitet. Produžena silueta, oko deset centimetara više nego kod verzije na benzin ili dizel, naglašava eleganciju, dok stražnji kraj sa zvjezdastim LED svjetlima djeluje futuristički, iako pomalo podsjeća na azijske rivale.
Kabina je doživjela potpuni zaokret prema digitalnoj eri. Dominira Hyperscreen širine gotovo jednog metra, koji objedinjuje infotainment, asistencijske sustave i funkcije punjenja. Novi MB.OS operativni sustav koristi umjetnu inteligenciju kako bi se prilagodio navikama vozača i redovno se nadograđuje putem bežičnih ažuriranja. Opcijski panoramski krov može projicirati svjetlosni “zvjezdani svod”, dok je interijer po prvi put u potpunosti "veganski".
Prostranost je dodatno poboljšana produženim međuosovinskim razmakom od 297 cm. Putnici na stražnjoj klupi imaju više prostora, prtljažnik nudi 570 litara, a s preklopljenim sjedalima raste na 1740 litara. Praktičnost zaokružuje dodatni prednji prtljažnik od 128 litara.
Ispod podnice nalazi se baterija od 94 kWh, koja u top-verziji GLC 400 EQ omogućuje do 710 km dosega prema WLTP-u. Pogon osiguravaju dva elektromotora sa 489 KS. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,3 sekunde, a najveća brzina ograničena je na 210 km/h. Punjenje je moguće snagom do 330 kW, što znači 300 km dosega u samo deset minuta.
Komfor je na razini S-klase zahvaljujući Airmatic zračnom ovjesu, a zakretanje stražnje osovine do 4,5 stupnjeva jamči okretnost u gradu i stabilnost na otvorenoj cesti.
Sve djeluje dobro promišljeno osim službenog naziva auta koji glasi "Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC with EQ Technology" i teško će zaživjeti u svakodnevici. Najvjerojatnije će ga tržište skratiti na “GLC 400 EQ”, no ostaje dojam da je Mercedes mogao biti malo jednostavniji.
Prodaja kreće u proljeće 2026., s početnom verzijom GLC 400 EQ po cijeni od oko 70.000 eura u Njemačkoj. Slijedit će još četiri izvedbe, uključujući osnovni model sa stražnjim pogonom koji će stajati oko 60.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.