Početna Tech 3706 pregleda

Revolucija u tehnologiji baterija? Kineski auto s 930 km dosega

FOTO: Nio

Nova baterija ima kapacitet od 150 kWh i teži 575 kilograma te je stoga samo 20 kilograma teža od baterija od 100 kWh

Već godinama priča se o tome da bi baterije s čvrstim elektrolitom, takozvane Solid state baterije trebale napraviti revoluciju u svijetu automobila, no u praksi do sada još nismo vidjeli ništa. Početkom 2021. kineski Nio je najavio senzaciju: solid-state bateriju s ogromnim kapacitetom od 150 kWh. Kasnije je postalo jasno da se radi o polučvrstoj bateriji: čvrsti elektrolit se koristi samo s jedne strane separatora, a tekući s druge strane. Početak serijske proizvodnje, koja je trebala krenuti krajem 2022. godine, odgođen je. Ali sada ova baterija očito stvarno dolazi na tržište, u modelu Niu EL6.

Author: Nio foto: Nio

Predstavljajući Nio EL6 (koji se u Kini još naziva ES6) u svibnju, šef tvrtke William Li rekao je da će baterija od 150kWh biti dostupna u srpnju. Sada je Nio objavio korisnički priručnik za ES6, a u njemu je navedena i ta baterija. Prema priručniku nova baterija teži 575 kilograma i stoga je samo 20 kilograma teža od baterija od 100 kWh. Jednostavno dijeljenje 150 kWh s 575 kilograma daje  gustoću energije od 261 vat sati po kilogramu, dok baterije od 100 kWh dolaze samo na 180 Wh/kg. Volumetrijska gustoća energije također je veća jer su vanjske dimenzije (2.062 x 1.539 x ​​186 mm) baterija identične. 

Doseg ES6/EL6 s baterijom od 150 kWh navodno je 930 km. Kada je baterija najavljena 2021. godine Nio je obećao doseg od 1000 kilometara, ali to se odnosilo na aerodinamičniju limuzinu ET7. Električni SUV dugačak 4,85 metara početkom kolovoza stiže i u Europu, ali isprva samo s baterijama od 75 i 100 kWh koje koriste staru tehnologiju. Cijene kreću od 65.000 eura. 

Author: Nio foto: Nio

Solid state baterije smatraju se "svtim gralom" autoindustrije kada su u pitanju električni auti. Osim veće gustoće energije kod njih nema rizika od eksplozije ili požara. Također bi trebale biti jednostavnije za proizvodnju, a samim time i jeftinije. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.