Početna Tech 127 pregleda

Snaga punjenja nema velikog utjecaja na degradaciju baterija

FOTO: Jan Woitas/DPA/PIXSELL

Nedavno istraživanje tvrtke Recurring Auto obuhvatilo je podatke o punjenju više od 12.500 Tesli u SAD-u

Među savjetima o očuvanju kapaciteta baterije električnog automobila najčešće se ponavljaju oni da bateriju nije pametno previše isprazniti niti je puniti više od 80 do 90 posto te da je mnogo bolje puniti na  AC punjačima manje snage od onih velike snage (DC punjači). No ovaj posljednji savjet sada se pokazao kao ne previše koristan jer je novo istraživanje pokazalo da je degradacija kapaciteta baterije podjednaka kod onih automobila koji se gotovo uvijek pune na brzim punjačima i kod onih koji se gotovo nikada ne pune tako. Barem što se tiče modela Tesle. 

TEHNOLOGIJA Revolucionarna baterija: 400 km vožnje za 10 minuta punjenja

Nedavno istraživanje tvrtke Recurring Auto obuhvatilo je podatke o punjenju više od 12.500 Tesli u SAD-u. Tvrtka, koja se bavi analizom vozila i baterija za električna vozila, usporedila je automobile koji se brzo pune najmanje 90 posto vremena s automobilima koji brzo pune manje od 10 posto vremena, a rezultati su pokazali malu ili nikakvu razliku između dva načina punjenja. 

Author: Author:

Odabir između istosmjerne i izmjenične struje nije jedina stvar koja dugoročno može utjecati na bateriju. Još važniji čimbenici su ekstremne temperature i vrlo niske ili vrlo visoke razine napunjenosti koje također igraju veliku ulogu pri degradaciji baterije. Međutim, kao što rezultati Recurrenta pokazuju, napredni sustavi upravljanja temperaturom i naponom baterije uvelike štite baterije od oštećenja čak i ako se gotovo stalno koriste brzi punjači. 

KONAČNO SOLID STATE Revolucija u tehnologiji baterija? Kineski auto s 930 km dosega

Kako bi baterija trajala što je dulje moguće, njeno predkondicioniranje je iznimne je važnosti, pogotovo pri ekstremnoj vrućini i pri ekstremnoj hladnoći, budući da ono dovodi ćelije na optimalnu temperaturu prije uključivanja punjenja. Ipak i dalje se savjetuje izbjegavanje brzog punjenja pri vrlo niskim ili vrlo visokim stanjima napunjenosti baterije jer to dodatno opterećuje bateriju. 

Ranije istraživanje iz 2020. pokazalo je da su vozila na baterije, uključujući potpuno električne automobile i plug-in hibride, imala degradaciju baterije od nula posto do 4,1 posto u prvoj godini korištenja, pri čemu je najbolji model bio Chevrolet Bolt iz 2019., a najgori je bio Mitsubishi Outlander PHEV iz iste godine.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.