LFP baterija bi trebala krenuti u serijsku proizvodnju do kraja ove godine, a očekuje se da će se prvi električni automobili njom pojaviti na tržištu u prvom kvartalu iduće godine
Kineska tvrtka CATL tvrdi da je razvila bateriju za električne automobile koju su nazvali Shenxing. U ovu bateriju se za samo 10 minuta može spremiti dovoljno energije za 400 kilometara vožnje. Tako nešto sigurno bi revolucioniralo svijet električnih automobila jer punjenje struje zapravo ne bi trajalo mnogo duže od punjenja spremnika automobila gorivom.
LFP baterija bi trebala krenuti u serijsku proizvodnju do kraja ove godine, a očekuje se da će se prvi električni automobili njom pojaviti na tržištu u Kini u prvom kvartalu iduće godine, najavio je glavni tehnološki direktor CATL-a Gao Han na internetskom predstavljanju baterije.
Shenxing je stari kineski izraz za posebno veliku brzinu. Baterija bi se trebala moći puniti brzinom punjenja od 4C. Stopa punjenja C pokazuje odnos brzine punjenja i bruto kapaciteta baterije. 1C znači da se cijela baterija može napuniti za jedan sat, 4C odgovara potpunom punjenju za samo 15 minuta.
CATL također tvrdi da je prevladao probleme "hladnog starta" s LFP tehnologijom. Brzo punjenje bi trebalo raditi u širokom temperaturnom rasponu. Čak i na minus 10 Celzijevih stupnjeva baterija bi se trebala moći napuniti od 0 do 80 posto u 30 minuta. Iako je to znatno sporije nego u idealnim uvjetima, trenutni električni automobili s konvencionalnim baterijama također se ne pune brže. Osim brzog punjenja, baterija bi trebala nuditi visoku razinu sigurnosti i dobru gustoću energije.
Je li baterija također jeftinija od trenutnih NMC baterija poput normalnih LFP baterija, trebat će tek vidjeti. Korištene sirovine, željezo i fosfat, znatno su jeftinije od nikla i kobalta. Međutim tu prednost bi mogla poništiti vrlo složen proizvodni proces novih ćelija.
CATL-u bi dobro došlo povećanje potražnje za novom baterijom budući da u posljednje vrijeme njihovi prodajni rezultati padaju. Istodobno, CATL se morao boriti s povećanim pritiskom na troškove jer proizvođači automobila snižavaju cijene svojih modela kako bi održali visoku potražnju čak i tijekom recesije. Najveći kupac CATL-a je Tesla.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.