Početna Tech 60 pregleda

VW putem Toyote: Ovo su detalji njihovog prvog pravog hibrida

FOTO: Volkswagen

Novi sustav, razvijen od nule, trebao bi značajno smanjiti potrošnju goriva i emisije, a istodobno zadržati vozne osobine po kojima je T-Roc postao jedan od najprodavanijih modela marke u Europi

Volkswagenova popularna kompaktna SUV zvijezda, T-Roc, uskoro ulazi u novu eru. Nakon što se godinama oslanjao na benzinske, dizelske i blage hibridne motore, od kraja 2026. ponudu će po prvi put upotpuniti i dva potpuno nova punokrvna hibridna pogona, prvi takvi pogoni u povijesti marke. Time VW jasno pokazuje kamo ide strategija u segmentu kompaktnih modela, umjesto povratka dizelu, u igri su napredna elektrificirana rješenja.

Sama najava izazvala je dosta pozornosti jer se posljednjih mjeseci špekuliralo da bi Volkswagen mogao posegnuti za kineskim tehnologijama hibridizacije. No sada je potvrđeno: riječ je o vlastitom razvoju iz Wolfsburga. Novi sustav, razvijen od nule, trebao bi značajno smanjiti potrošnju goriva i emisije, a istodobno zadržati vozne osobine po kojima je T-Roc postao jedan od najprodavanijih modela marke u Europi.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Kao baza poslužio je već dobro poznati 1.5 TSI evo2, ali prilagođen za hibridnu primjenu. Uparen je s posebnim hibridnim modulom na prednjoj osovini, koji objedinjuje automatski mjenjač, elektromotor i električni kompresor klime. Sustav napaja litij-ionska visokonaponska baterija smještena ispod stražnjih sjedala, a uz nju dolazi i sustav regenerativnog kočenja te pretvarač napona. Rješenje podsjeća na filozofiju konkurentske Toyote C-HR, što ne iznenađuje jer upravo taj model dominira tržištem hibridnih SUV-ova.

Hibridni T-Roc bit će dostupan u dvije izvedbe: sa 136 KS i 170 KS snage sustava. Obje verzije razvijaju 306 Nm okretnog momenta, što obećava uglađene performanse i dovoljno snage za svakodnevne potrebe. U odnosu na Toyotu, razlike u brojkama nisu velike: C-HR raspolaže sa 140 KS ili 197 KS, ovisno o verziji. Time VW jasno cilja na istog kupca koji traži kompromis između ekonomičnosti i dinamike, ali s prepoznatljivim njemačkim potpisom.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Naravno, prije punih hibrida u ponudu stižu i novi blagi hibridi. Krajem 2025. tržište će dobiti 1.5 eTSI s 116 ili 150 KS, svaki povezan sa 7-stupanjskim DSG-om. Očekuje se i nastavak svestranosti kroz opciju 4MOTION pogona, koja će ostati rezervirana za snažniji 2.0 TSI. Time će T-Roc i dalje pokrivati širok raspon kupaca, od onih koji traže osnovnu ekonomičnu verziju, do onih koji žele snažan i svestran SUV.

PREMIJERA 'Mali Tiguan': Ovo su svi detalji o novom Volkswagenu T-Rocu

Novi hibridni T-Roc najavljuje se kao važan adut u europskoj ofenzivi Volkswagena. Tržište kompaktnih SUV-ova sve je konkurentnije, a kupci traže rješenja koja nude niže troškove i bolju ekološku ravnotežu, bez ikakve ovisnosti o punionicama. Zato nije čudno što VW hibrid vidi kao prijelaznu, ali ključnu tehnologiju za iduće desetljeće.

Detaljniji tehnički podaci, potrošnja i cijene tek će biti otkrivene, no jedno je sigurno, Volkswagen s modelom T-Roc uvodi sebe i čitavu VW grupu u novu, hibridnu, fazu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.