Ime novog modela ukazuje na ono najbitnije: fascinantni atmosferski V12 motor bez ikakvih turbina i elektrifikacije
Prije sedam godina Ferrari je iznenadio svijet predstavljanjem modela 812 Superfast. Ono što je zapanjilo javnost bilo je, naravno, ime modela. Sada stiže njegov nasljednik, kod kojeg Ferrari ponovo bira prilično čudan, ali vrlo jasan pristup kada je u pitanju imenovanje, novi Ferrari zove se 12Cilindri. I dok je ime kod mnogih ponovo izazvalo podsmjeh, sve drugo na ovom autu je jednostavno - Fascinantno. Kod ovog modela koji će se nuditi kao coupe i kabriolet naziva Spider, Ferrari je sve napravio u svojem klasičnom stilu, a kao što mu i ime govori, najbitniji je fascinantni atmosferski V12 motor bez ikakvih turbina i elektrifikacije.
Ogromni 6,5-litreni V12 agregat najnovija je evolucija Ferrarijevog motora F140, koji je prvi put korišten u Enzu prije dva desetljeća. Sada razvija 830 KS pri vrtoglavih 9.250 o/min i okretni moment od 678 Nm pri 7.250 o/min. Limitator motora je na ogromnih 9500 okretaja! Motor je uvelike sličan motoru u 812 Competizione, no donosi novi "Aspirated Torque Shaping", sustav koji elektronički modificira krivulju momenta u trećem i četvrtom stupnju prijenosa.
Motor je uparen s 8-stupanjskik mjenjačem s dvostrukom spojkom koji obećava 30 posto brže promjene stupnja prijenosa od mjenjača u modelu 812. S obzirom na to da je 812 imao jedan od najbržih mjenjača na svijetu, njegov nasljednik će brzine mijenjati nevjerojatno brzo. Ferrari ističe također da prelazak na veće 21" gume također skraćuje prijenosni omjer za 5 posto, pridonoseći boljem ubrzanju.
Novi Ferrari do 100 km/h treba 2,9 sekundi, a ubrzanje od 0 do 200 km/h traje "manje od 7,9 sekundi". Spider je malo sporiji te do 100 km/h, prema Ferrariju, treba 2,95 sekundi, a do 200 km/h 8,2 sekunde. Najveća brzina za oba modela trebala bi biti veća od 340 km/h, navodi Ferrari.
Novi 12Cilindri ima Ferrarijeve najnovije i najnaprednije sustave kontrole ovjesa, uključujući kontrolu bočnog proklizavanja nazvanu Side Slip Control 8, koja je dizajnirana za bržu procjenu prianjanja gume. Tu je i neovisno upravljanje na četiri kotača. Kao što smo spomenuli, veličina kotača je povećana s 20" na 21" s gumama 275/35ZR21 sprijeda i 315/35ZR21 straga. Kupci mogu birati između guma Michelin Pilot Sport S 5 i Goodyear Eagle F1 Supersport.
Ferrari se pohvalio i 15 posto krućom konstrukcijom nego kod modela 812 Superfast i navodi masu praznog vozila od 1.560 kg. Ova vrijednost se odnosi na coupe, a podaci za Spider nisu objavljeni, no on je sigurno nešto teži. 12Cilindri je dugačak 473 cm, 217 cm i visok 129 cm, s međuosovinskim razmakom od 270 cm. Ukupno je malo veći od modela kojeg zamjenjuje.
U unutrašnjosti, za razliku od većine novijih modela Ferrarija 12Cilindri ima središnji dodirni zaslon, a tu je i jedan dodatni zaslon ispred vozača. Dosta toga u unutrašnjosti slično je onome u Purosangueu.
Ferrari je objavio i cijene. Novi 12Cilindri u Coupe verziji košta od 395.000 eura, a za Spider treba izdvojiti od 435.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.