Ideja iza ovog automobila nije bila samo u njega "utrpati" brdo konjskih snaga, što uz električne motore nije previše teško, već ljubiteljima sportske vožnje ponuditi automobil koji je zaista uzbudljiv
Hyundai je posljednjih godina stekao vrlo velik ugled među automobilskim entuzijastima sportskim N verzijama svojih automobila I20 N, I30 N i Kona N. Kako se sve više ulaže u elektrifikaciju Hyundai je u svoju ponudu sportskih N modela odlučio uključiti i jedan električni model, Ioniq 5.
Ideja iza ovog automobila nije bila samo u njega "utrpati" brdo konjskih snaga, što uz električne motore nije previše teško, već ljubiteljima sportske vožnje ponuditi automobil koji je zaista zabavan. A da su uspjeli potvrđuju brojne recenzije automobila u kojima stručnjaci i zaljubljenici u brzu ovaj automobil izuzetno hvale. Kakav je u praksi uskoro će dobiti priliku iskušati i potencijalni kupci u Hrvatskoj jer Ioniq 5 N jučer imao svoju hrvatsku premijeru u Zagrebu.
Novi Hyundai Ioniq 5 N izgleda spektakularno, no ono što je još zanimljivije je snaga od čak 609 KS, odnosno kratkotrajno čak 650 KS u boost načinu rada. Maksimalni okretni moment je 740 Nm. Snagom, ali i ubrzanjima se ovaj Hyundai približio rangu superautomobila. Uz pomoć dva električna motora automobil do 100 km/h strelovito sprinta za 3,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu koja je ograničena na 260 km/h.
Baterija ima kapacitet od 84 kWh, i najvećeg je kapaciteta od svih do sada ugrađenih u Ioniq 5. što autu omoguće WLTP doseg od vrlo dobrih 448 kilometara. Zahvaljujući arhitekturi od 800 V, punjenje je izuzetno brzo. Auto podržava snagu punjenja od 350 kW, što znači da će se na adekvatnom punjaču automobil od 10 do 80 posto napuniti za samo 18 minuta.
Bez obzira na to koliko su sve brojke oko Ioniqa 5 N impresivne, Hyundai je , kao kod svih drugih N modela, u prvi plan stavio zabavu u vožnji. Svjestan da pravi ljubitelji brzine ne cijene previše tišinu električnih motora Hyundai je za ovaj auto razvio N Active Sound+ sustav koji putem osam zvučnika u unutrašnjosti i dva na vanjskom dijelu auta može proizvoditi zvuk benzinskog motora i ispuha gotovo identičan onima u benzinskim N modelima Hyundaija.
Osim toga Hyundai se potrudio da bi simulirao rad mjenjača s dvostrukom spojkom. Za to služi sustav N e-shift koji može oponašati trzajeve tipične za promjene brzine kod takvog automatskog mjenjača i realno glumiti kočenje motorom. Sve ovo doprinosi, prirodnijem i dobro poznatom osjećaju prilikom vožnje koji je sličniji onome u benzinskim nego u električnim sportskim autima.
Osim ovih trikova, koji više služe subjektivnom osjećaju vožnje , Hyundai je napravio i mnoga poboljšanja kako bi automobil bio objektivno brz na zavojitoj cesti ili tijekom Track Day okupljanja na stazi. Konstrukcija automobila je osjetno ukrućena u odnosu na klasični Ioniq 5, a auto je dobio i specijalan ovjes. Kočnice koje se kriju iza naplataka od 21 inča su ogromne i imaju diskove od 400 mm sprijeda i 360 mm straga. Auto ima i poseban način rada za lakše driftanje te druge programe rada kako bi bio što brži na trkaćoj stazi.
Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, no automobil se već može naručiti u pretprodaji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.