Početna Auto 1464 pregleda

Mazda ponovo pokušava s motorom koji se 'voli kvariti'

FOTO: Mazda

Mazda ovoga puta vjeruje u bolju trajnost osjetljivog motora jer će u MX-30 on raditi na konstantnom broju okretaja

Nakon godina čekanja i glasina Mazda je potvrdila da će oživjeti legendarni Wankel motor čije su karakteristike velika snaga iz malog broja okretaja i rad na vrlo visokim okretajima uz karakterističan sportski zvuk. Mazda je napušteni koncept benzinskog motora s rotirajućim ekscentričnim klipom umjesto klasičnih klipova oživljavala nekoliko puta, a zadnji pokušaji su bili s modelima RX-7 i RX-8. Mazda je Wankel motor također koristila i za svoje trkače modele. 

V12 TDI, V16T, W8: Ovo su motori koji se više ne proizvode | Author: Pinterest foto: Pinterest

Iako su RX-7 i RX-8 stekli kultni status njihov najveći problem bili su visoka potrošnja goriva te osjetljivost i trajnost motora. Na primjer, Wankel motori u RX-8 koji se proizvodio od 2004. do 2012. ne smiju se voziti samo nekoliko kilometara već je potrebno pošteno zagrijati motor prije gašenja, također motor treba jako oprezno zagrijavati prije nego što se stisne gas do daske. No unatoč svim mjerama predostrožnosti rijetki motori RX-8 su uspjeli prijeći više od 100.000 km. Većina njih je trajala manje od 50.000 km, a neki od njih ni par tisuća kilometara prije "generalke". U vrijeme kad većina motora bez ikakvih problema prelazi 200, 300 tisuća i više kilometara Wankelov motor u Mazdi doima se "smiješno osjetljivim".

Mazda je zbog svega toga čekala čak 10 godina prije nego što je najavila novi pokušaj s Wankel motorom. Ovoga puta on neće biti korišten za pokretanje nekog sportskog motora već će služiti kao range extender (motor za povećanje dosega) na električnom MX-30 R-EV. Automobil će biti predstavljen na salonu automobila u Bruxellesu 13. siječnja iduće godine. 

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda ovoga puta vjeruje u bolju trajnost osjetljivog motora jer će u MX-30 on raditi na konstantnom broju okretaja i u mnogo kontroliranijem režimu nego kao jedini motor u sportskim jurilicama RX-7 i RX-8.  Mazda se odlučila na ugradnju range extendera u MX-30 zbog prilično male (35,5 kWh) baterije i dosega njihovog jedinog električnog modela. Snaga i obujam novog Wankel motora se za sada ne zna,a više detalja ćemo saznati nakon premijere. 

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • neznalica1

    To je trebalo odavno. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.