Ljeto polako kuca na vrata, a obično već i prije stižu i prve vrućine. Uskoro počinje noćna mora za vlasnike limenih ljubimaca. Donosimo neke savjete kako rashladiti vreli automobil prije nego što sjednemo za upravljač
Zaštita automobila od sunca
Najbolje je početi prevencijom. Automobil bi valjalo parkirati na mjesto u hladu, pod krošnjom drveta ili nekom nadstrešnicom. Po povratku u vozilo dočekat će vas ugodnija atmosfera, što će biti odlična baza za brži i efikasniji rad klimatizacijskog uređaja. Također, mogućnost investiranja u aluminijsku ili drugu zaštitnu foliju nije loša opcija. Stavljanje folije i na staklene površine, prije svega na vjetrobransko staklo, zaustavlja ulazak sunčevih zraka u putnički prostor.
Okretanje volana ustranu
Prilikom parkiranja vozila volan bi bilo dobro zakrenuti. Zrake sunca vole crne predmete, pa je tako i upravljač na direktnom udaru. Vraćanjem volana na početni položaj dlanovi će biti na dijelu upravljača koji nije bio izložen direktnom udaru sunčevih zraka, pa će i volan biti ugodan za držanje.
Provjetravanje vozila prije kretanja
Otvaranjem suvozačevog prozora te rapidnim guranjem vozačevih vrata stvorit će se prostor niskog pritiska što će omogućiti brži izlazak ustajalog i toplog zraka u vozilu. Ponavljanje ove radnje šest do osam puta zasigurno će pomoći te brzo rashladiti usijanu kabinu.
Otvoren prozor ili klimatizacija?
Dokazano je kako je za manjih brzina, u uvjetima gradske vožnje, puno bolje rješenje voziti s otvorenim prozorima. Bolja cirkulacija zraka omogućava brže rashlađivanje putničkoga prostora, a za vožnje izvan grada svakako je bolje zatvoriti prozore, a klimatizacijski uređaj preuzet će zadaću efikasnijega rashlađivanja prostora.
Redovito održavanje klimatizacijskog uređaja
Za maksimalnu ispravnost i iskorištavanja svih blagodati klimatizacijskog uređaja, prije toplotnog udara, najbolje u proljeće, pametno bi bilo posjetiti automehaničara. Redovita kontrola i čišćenje sustava te po potrebi nadopunjavanje plinom, svakako je imperativ za ispravan rad sustava.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.