Početna Auto 135 pregleda

Nakon tri generacije stigla je velika promjena: Ovo je nova Mazda 6

FOTO: Mazda

Dizajn je prepozntaljiv, Mazda ostaje vjerna stražnjem pogonu, ali tehnologija koja stoji iza toga je sada električna

Mazda 6 je nakon 23 godine proizvodnje i tri generacije, dobila i svoje četvrto izdanje koje donosi ogromne promjene. Naime, Mazda 6 više neće imati motore s unutarnjim izgaranjem već postaje potpuno električni auto koji će konkurirati modelima poput Tesle Model 3, Volkswagena ID.7 i Hyundaija Ioniq 5/6. 

Author: Mazda foto: Mazda

Vizualno, model koji se sada zove Mazda 6e izgleda prilično klasično, te je unatoč mnogim futurističkim detaljima vrlo prepoznatljiv kao tipična Mazda. Sa svojom siluetom nalik kupeu i bočnim prozorima bez okvira Mazda 6e je sve samo ne dosadna. Uz duljinu od 492 cm, širinu od 1.89 cm i međuosovinski razmak od 290 cm, pojava je impresivna, a proporcije su vrlo skladne. 

Author: Mazda foto: Mazda

I detalji su također zanimljivi. Kvake na izvlačenje su u razini s s karoserijom, a straga je još jedan detalj koji se izvlači po potrebi, mali stražnji spojler koji se pojavljuje iznad 90 km/h ili na pritisak tipke i osigurava dodatnu potisnu silu te naglašava sportsku notu auta. 

Author: Mazda foto: Mazda

U unutrašnjosti dominiraju jednostavnost i japanska estetika, no s jednom vrlo velikom promjenom u odnosu na dosadašnje Mazde. Naime, fizičkih tipki na armaturama gotovo da i nema, a umjesto velikim okretnim kontrolerom, Infotainment sustavom se sada upravlja pomoću dodirnog zaslona od 14,6 inča. Ispred vozača su digitalni instrumenti od 10,2", i head-up zaslon s proširenom stvarnošću  a u unutrašnjosti ima mnogo kvalitetnih materijala i puno prostora. Panoramski stakleni krov je standardan, a sjedala, presvučena umjetnom kožom ili kombinacijom nappa kože i antilop velura, dostupna su u tri varijante boja. 

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda je mislila i na putnike straga. Dodatni zaslon osjetljiv na dodir omogućuje individualnu kontrolu klime i upravljanje zavjesama za zaštitu od sunca. Prostor za pohranu također je pametno osmišljen, a uz glavni prtljažnik obujma 330 do 700 litara, tu je i prednji prtljažnik od 70 litara. 

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda ostaje vjerna stražnjem pogonu, ali tehnologija koja stoji iza toga je sada električna. Mazda 6e nudi dvije različite varijante električnog pogona, koje se prvenstveno razlikuju po kapacitetu baterije i dosegu. Osnovna verzija zove se e-Skyactiv EV i koristi litij-željezo-fosfatnu bateriju (LFP), koja nije samo izdržljivija nego je i manje osjetljiva na temperaturne oscilacije. Nudi kapacitet od 68,8 kWh i omogućuje doseg do 479 km prema WLTP ciklusu. Električni motor sa 258 KS i okretnim momentom od 320 Nm osigurava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,6 sekundi. Maksimalna snaga punjenja je vrlo dobrih 200 kW, uz što se baterija od 10 do 80 posto može napuniti za 22 minute.

Author: Mazda foto: Mazda

Verzija dugog dosega e-Skyactiv EV Long Range, koristi nikal-kobalt-mangan bateriju kapaciteta 80 kWh. To autu osigurava doseg do 552 km po WLTP-u. Unatoč nešto manjoj snazi ​​od 245 KS, okretni moment ostaje isti s 320 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h nešto je lošije i iznosi 7,8 sekundi. Zanimljivo, Long Range verzija ima mnogo manju snagu punjenja, maksimalnih 95 kW, što znači da se baterija više nego dvostruko sporije nego kod osnovne verzije. Maksimalna brzina obje verzije je 175 km/h.

Author: Mazda foto: Mazda  

Mazda planira lansirati 6e tijekom narednog ljeta. Cijene još nisu objavljene, ali Mazda jasno pozicionira automobil u srednju klasu te potvrdila da će početni model koštati manje od 45.000 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.