Novi ES, kojeg smo vidjeli uživo i sjeli u njega, izgleda zaista spektakularno. Osim novog dizajna i unutrašnjosti, donosi i obilje novih tehnologija te široku paletu pogonskih strojeva
Na velikoj premijeri održanoj u Bruxsellesu Toyota nam je predstavila četiri nova modela, između ostalog i novi RAV4, a vatrometu noviteta pridružio se i Lexus sa svojom europskom premijerom njihove limuzinske perjanice ES. Naime, model LS, najprestižnija Lexusova limuzina, je već u godinama, te neće dobiti izravnog nasljednika, barem ne u tradicionalnom obliku, tako da će uskoro ulogu najprestižnijeg limuzinskog Lexusa u Europi preuzeti upravo novi ES.
Model ES je limuzina više srednje klase, konkretno izravni konkurent modelima kao što su Mercedes E-klase i BMW serije 5, a kad Lexus predstavlja automobil te klase, možete biti sigurni da vas očekuje nešto spektakularno.
Novi ES, kojeg smo vidjeli uživo i sjeli u njega, izgleda zaista spektakularno. Osim novog dizajna i unutrašnjosti, donosi i obilje novih tehnologija te široku paletu pogonskih strojeva koja će se, kada bude kompletna, sastojati od hibrida, plug-in hibrida i električnih baterijskih pogona.
Jeroen Peeters
Možda ste u nekim medijima primijetili da je model ES prije nekoliko tjedana predstavljen na salonu u Šangaju, no europska verzija koju smo sada vidjeli na njenoj premijeri razlikuje se od nje, kako dizajnerskim detaljima izvana i iznutra tako i karakteristikama i dostupnim pogonima.
Ljepota je stvar individualnog ukusa, no mnogi će se složiti s nama, da ES izgleda zaista spektakularno te nas još jednom podsjeća kako zavodljivo mogu izgledati klasične limuzine kojih je sve manje na tržištu. Prednji dio ES-a donosi novi "dizajnerski jezik" marke bez donedavnog "zaštitnog znaka" Lexusa, ogromne maske. Umjesto toga električna verzija ima malu masku u odbojniku, a hibrid ima malo veću varijantu maske koja se proteže i na gornji prednji dio.
Jeroen Peeters
Automobil ima vrlo agresivne, gotovo izrazito sportske linije, što je vidljivo i po elegantnom niskom profilu sa stražnjim dijelom koji pada kao kod coupe automobila. Zanimljiv i krajnje neobičan dio na boku je i crno ispupčenje na karoseriji koje dodaje još malo dinamike, no sigurno neće biti "svačiji par cipela".
Straga automobil također izgleda prilično moćno s s masovnim stražnjim dijelom kroz koji se cijelom širinom protežu izuzetno tanka stražnja svjetla koja postepeno prelaze u LED traku gotovo jednake širine.
Jeroen Peeters
Inače, automobil je mnogo većih dimenzija od prethodnika. Na primjer, u dužinu je porastao za čak 16 centimetara te se sa 514 centimetara dužine i 194 cm širine može nositi i s limuzinama najviše klase, kao što su S-klasa ili Audi A8. Masa ovisno o verziji iznosi između 1785 i 2285 kilograma.
Jeroen Peeters
Zbog mnogo većih dimenzija automobil iznutra donosi obilje prostora, konkretno skoro 8 cm više za noge putnika straga i ponuda prostora straga je stvarno na razini najprestižnijih limuzina. Dizajn unutrašnjosti je izuzetno elegantan i dosta minimalistički, što je kombinirano s vrhunskim luksuzom. Kvaliteta materijala je zaista impresivna, gdje god bi dotaknuti unutrašnjost ES-a, naišli bismo na mekane, taktilne materijale i kvalitetu izrade koja se doima savršenom. Automobil donosi i mnoge luksuzne detalje poput takozvanih "otoman sjedala" s ugrađenim, električno pokretanim naslonima za noge. Također, prednje suvozačevo sjedalo se može preklopiti prema naprijed što osobi straga omogućuje da se potpuno ispruži.
Jeroen Peeters
Na sredini prednjih armatura nalazi se dodirni zaslon od 14 inča za koji Lexsus ističe da je najveći zaslon ikada ugrađen u neki auto njihove marke. Iza tog zaslona krije se potpuno novi infotainment.
Jeroen Peeters
Također, vrlo zanimljivo izgleda ploča s instrumentima, odnosno digitalni zaslon od 12,3 inča ispred vozača koji nije tradicionalnog pravokutnog, već šesterokutnog oblika.
Jeroen Peeters
Još jedan vrlo zanimljiv dio su i skrivene taktilne tipke u armaturama ispod središnjeg zaslona koje se pojave kada se automobil "upali". Iako se ne radi o klasičnim fizičkim tipkama, dosta podsjećaju na njih, jer kada ih pritisnete dobivate povratnu taktilnu reakciju koju osjetite na prstu. Od zanimljivih detalja u unutrašnjosti svakako treba još spomenuti Mark Levinson premium audio sustav s čak 17 zvučnika.
Jeroen Peeters
Ponuda za zapadnu i centralnu Europu se za sada sastoji od jedne hibridne verzije, ES 300h i dva električna modela, ES 350e i ES 500e AWD.
ES 300h ima novu šestu generaciju Lexusosvog hibridnog pogona koja koristi 2,5-litreni četverocilindrični motor. Sklop razvija 201 KS i može se kombinirati s prednjim pogonom ili s pogonom na sve kotače. S novom, većom baterijom pogon bi trebao biti i štedljiviji no Lexus još ne otkriva koliki je kapacitet te baterije niti kolika je potrošnja hibridnog ES-a. Ipak, znamo ubrzanja do 100 km/h. Za verziju s prednjim pogonom taj sprint traje 8,2, a za onu s pogonom na sve kotače 8 sekundi. Inače, za dio Europe izvan EU-a bit dostupna je snažnija 350h verzija istog pogona s 247 KS koja za sada ne dolazi u Europsku uniju, zbog većih CO2 emisija.
Tko će u EU poželjeti snažniji Lexus ES, morat će se odlučiti na električnu verziju. Osnovni 350e ima jedan motor, 224 KS i bateriju kapaciteta od 77 kWh, dok top model 500e AWD ima dva motora, pogon na sve kotače i velikih 343 KS. Točni podaci o dosezima još nisu objavljeni, no Lexus očekuje do 530 kilometra po WLTP-u za slabiju verziju, uz vrijeme punjenja baterije od oko pola sata do 80 posto kapaciteta. Slabija verzija za sprint do 100 km/h treba 8,2 sekunde, dok je snažniji 500h AWD mnogo brži te isti zadatak obavlja za samo 5,7 sekundi.
Inače Lexus za ES obećava i bolje vozna karakteristike i poboljšanu udobnost zbog povećane krutosti karoserije, smanjenih razina vibracija, osjetno bolje zvučne izolacije i poboljšanog sustava pogona na sve kotače.
Naš novinar na premijeri uz novi Lexus ES
Novi ES će se na europskom tržištu pojaviti od proljeća iduće godine, pa ćemo na njegov dolazak morati pričekati još gotovo godinu dana. U međuvremenu bismo trebali saznati i cijene i druge važne detalje koje Lexus još nije objavio.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.