U svojoj trećoj generaciji, jedan od najpopularnijih kompaktnih SUV-ova je postao atraktivni električni SUV
Četiri dana prije službene premijere Peugeot je otkrio mnogo objavivši prve službene fotografije novog E-3008 koje potpuno otkrivaju njegov vanjski dizajn. U svojoj trećoj generaciji, jedan od najpopularnijih kompaktnih SUV-ova je postao atraktivni električni SUV, no sasvim je realno za očekivati da će Peugeot paralelno ponuditi i benzinske i dizelske varijante kao što to inače čini sa svim svojim novim modelima posljednjih godina. Peugeot je ranije najavio da će postati potpuno električna marka 2030. godine, a do tada ima još taman dovoljno vremena da ova generacija prođe svoj životni ciklus uz motore na fosilna goriva.
Vanjski izgled Peugeota E-3008 nije ništa iznenađujuće. Auto je dizajniran u stilu najnovijih Peugeotovih modela s prepoznatljivim detaljima poput prednjeg dijela s tankim svjetlima i upečatljivom maskom. Stražnji dio automobila je prilično nagnut tako da automobil malo "vuče" na coupe SUV-ove, što je vrlo popularan karoserijski oblik posljednjih godina. Za očekivati je da će vrlo skoro biti predstavljen i veći 5008 koji bi trebao imati konvencionalniji stražnji dio za više prostora i praktičnosti.
Osim vanjskog dizajna Peugeot nam je otkrio i unutrašnjost E-3008. Bit će to prvi serijski model koji donosi novu generaciju Peugeotovog I-Cockpita. Novi zakrivljeni panoramski zaslon od čak 21 inča spaja digitalnu instrument ploču, head-up zaslon i zaslon osjetljiv na dodir u jednu jedinicu iznad tradicionalno malenog upravljača. Ovome se pridružuje manji zaslon osjetljiv na dodir na središnjoj konzoli s podesivim prečacima "i-Toggles", rješenjem koje smo već upoznali u aktualnom 308. Mora se priznati da je unutrašnjost 3008 nešto zaista originalno, futuristički i drugačije od onoga što nudi konkurencija.
Peugeot E-3008 bit će prvi model koji će koristiti novu arhitekturu Stellantisa STLA Medium. Ona će s vremenom zamijeniti dosadašnju EMP2 platformu na kojoj se temelji većina kompaktnih modela raznih marki koncerna Stellantis. Službeno je potvrđeno da će SUV za sada biti dostupan s tri potpuno električna pogonska sklopa i nuditi procijenjeni doseg do 700 km.
STLA platforma je dizajnirana prvenstveno za električne automobile, no razni izvori tvrde da je kompatibilna i s drugim vrstama pogona. To znači da će 3008 vrlo vjerojatno nešto kasnije dobiti i poznate 1,2-litrene benzinske motore, a možda i 1,5 dizel te plug-in hibridni pogon. Ne bude li tako to bi značilo da se Peugeot odriče velikog dijela tržišnog udjela u najpopularnijoj klasi na tržištu, a to je teško za vjerovati.
Bilo kako bilo, Peugeot za sada ovaj model najavljuje kao E-3008, dakle potpuno električni auto. Više detalja ćemo saznati 12. rujna kada će se premijera novog Peugeota E-3008 prenositi uživo iz tvornice u Sochauxu u Francuskoj, gdje će se ovaj model i proizvoditi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.