E, to se zove sreća. Kolega novinar i prijatelj Luka iz srpskoga magazina Top Speed zaboravio je ponijeti vozačku dozvolu! Usred Varšave bezuspješno je pokušavao uvjeriti Porscheovu glasnogovornicu kako smije voziti, no Annette je bila neumoljiva...
Šteta za Luku, a dobro za mene jer me čekala dvostruka doza vožnje u "turbaku", nemalih 350 kilometara samo u jednome danu. Takvo što se ne propušta jer riječ je o prestižnoj Panameri, autu koji je u drugoj generaciji još više stanjio granicu između udobne limuzine i supersportskog auta.
U to se uvjerio i Luka, jer je dio puta proveo "gospodski", na stražnjemu sjedalu, no vlastitu je zaboravnost platio trpeći snažne G sile u zavojima, za ubrzanja i isporobavanja "lounch controla" koji najbržu turboizvedbu do 100 km/h ispaljuje za 3,6 sekudi,. Nije mu bilo svejedno niti za kočenja jer je Panamera koju smo vozili bila opremljena "neumorivim" karbonsko-keramičkim diskovima i najvećim kočnim kliještima koje sam ikada vidio na serijskome autu.
Uopće nije upitno je li auto dobar nego je pitanje zašto je toliko dobar, a najbolji odgovor dala je, sasvim slučajno tijekom neobavezna razgovora, simpatična djelatnica Porscheova ureda za Središnju i Istočnu Europu, Diana:"U Porscheu se ne nadmećemo toliko s konkurencijom koliko sami sa sobom. Svakim novim modelom nadmašujemo vlastite mogućnosti." I doista, na drugoj generaciji Panamere novo je sve osim naziva, auto je bolji u svakome pogledu.
Većina će dakako primijetiti novi vanjski dizajn. Limuzina s 4 vrata ugledala se na 911 jedinstvenom i prepoznatljivom linijom krova, ispupčenim blatobranima i zašiljenim prednjim dijelom. Unatoč nešto većim dimenzijama (34 mm duljine, 6 mm širine i 50 mm visine) izgleda elegantnije. Dizajn potpisuje Nijemac Michael Mauer, šef dizajna Porschea, koji je prema našemu mišljenju uvelike nadmašio slavnoga prethodnika Valtera da Silvu, autora prve generacije Panamere.
Što se tiče tehnike doista je riječ o besprijekornom autu koji svojim odlikama nadmašuje mogućnosti većine vozača. Nova je Panamera napravljena na MSB platformi razvijenoj u Porscheu, a kakvu koristi i Bentley Continental... Povećana je upotreba aluminija, pa je u, odnosu na prije - stotinjak kilograma lakša. No i dalje je njezina masa veća od dvije tone. Nakon konstrukcijskih izmjena, pa i onih na motorum, Panamerino je težište niže, a međuosovinski razmak je veći 30 mm.
Tu je i najnapredniji ovjes danas dostupan u serijskom autu. Tim više što uz doplatu Panamera može biti opremljena PASM elektroničkom kontrolom amortizera, PDCC sustavom dinamičke kontrole ovjesa i PVT Torque Vectoringa, odnosno sustava kontrole okretnoga momenta na kotačima. Uz 4D kontrolu šasije i opcijski zračni ovjes ide i sustav upravljanja stražnjom osovinom, preuzet s modela 918. Tu je i izravani "driver friendly" elektromehanički upravljački sustav.
Uglavnom, sve se idealno nadopunjuje uz dostupne motore. U prodaji su zasad tri izvedbe - 4S Diesel, 4S i Turbo s 422, 440 i 550 KS. Svi su motori s dva turbopuhala. Najjači je V8 s obujmom 4.0 litre, slijedi V6 s obujmom 3,9 litara, a dizel s osam cilindara ima čak 850 Nm okretnog momenta. Svi su s pogonom na sve kotače i i munjevitim PDK mjenjačem s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa. Kotači su veliki 19, 20 ili (opcijski) 21 col.
Tehnološki savršeni auto ima impresivne performanse i apsolutno je limuzina broj 1 kada je riječ o sportskim značajkama i osjećaju za upravljačem. Kako bi doživljaj bio potpun tu je i besprijekorno dizajnirana, izrađena i opremljena unutrašnjost. Porsche Advanced Cockpit dizajn podrazumijeva nove površine osjetljive na dodir, zbog kojih je drastično smanjen broj tipki i prekidača. Njih su zamijenile glatke površine osjetljive na dodir i središnje postavljeni zaslon s brojnim funkcijama.
Treba malo vremena za navikavanje na sve to, no poslije korištenje sustava postaje užitak. Limuzina s performansama supersportskog auta već se može kupiti u Hrvatskoj. Osnovna izvedba 4S stoji 1.215.000 kuna, 4S Diesel 1.237.000 kuna, a prestižni Turbo 1.677.000 kuna do registracije. Treba pridodati i dvjestotinjak tisuća kuna vrijednu dodatnu opremu, svakako preporučujemo karbonsko-keramičke diskove, zračni ovjes, upravljivu stražnju osovinu i perfekcionistički Burmeister audiosustav.
Tehničke karakteristike | |
Porsche Panamera Turbo | |
motor | 8 cilindra, V, biturbo, benzinski |
obujam | 3996 cm3 |
snaga | 404 kW/550 KS pri 5750-6000 o/min |
moment | 770 Nm pri 1960-4500 o/min |
mjenjač | PDK, osam stupnjeva |
najveća brzina | 306 km/h |
0-100 km/h | 3,8 s |
potrošnja | 12,8/7,2/9,3 l/100 km |
emisija CO2 | 212 g/km |
dimenzije | 5094/1937/1423 mm |
prtljažnik | 495/1034 l |
masa | 2070 kg |
jamstvo | 2 godine |
cijena | 1.677.450 kn |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.