Početna Auto 356 pregleda

Predstavljen novi Peugeot E-3008: Zbogom benzinci i dizeli

FOTO: Peugeot

Auto dobiva potpuno nove električne pogone, uključujući pogone na sve kotače po prvi put u Stellantisu

Prije nekoliko dana Peugeot je objavio prve slike novog E-3008, a sada je otkrio najvažnije detalje novog auta. Budući da je novi električni SUV prvi automobil na platformi STLA-Medium, dobiva potpuno nove električne pogone, uključujući pogone na sve kotače po prvi put u Stellantisu. Nove baterije osiguravaju vrhunske dosege do čak 700 km.

Dok je Stellantis ranije imao samo baterije od 50 ili 54 kWh, E-3008 ima dvije veće baterije neto kapaciteta od 73 i 98 kWh. Tu su i dvije varijante s pogonom na prednje kotače i jedna na sve kotače. Tri verzije nazvane su prema snagama motora: 210 Standard Range, 320 Dual Motor i 230 Long Range, iako ove brojke, klasično za Peugeot ne odgovaraju potpuno stvarnoj snazi. Najslabiji model tako ima 214 KS, Dual Motor 326 KS, a Long Range 231 KS. Najsnažniji model do 100 km/h ubrza za 6,4 sekunde, a maksimalna brzina je, ovisno o modelu, ograničena na 170 do 180 KS. I dok verzije Standard Range i Dual motor imaju bateriju od 73 kWh i 525 km WLTP dosega, Long Range ima 90 kWh bateriju i čak 700 km dosega. Maksimalna snaga punjenja je 160 KW. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Svi pogoni sastoje se isključivo od motora s permanentnim magnetima (PSM).Nastali su u suradnji s tvrtkom Nidec i proizvode se u Francuskoj. Dvije verzije s manjom baterijom imaju motor od 214 KS sprijeda, dok model s pogonom na sve kotače ima dodatni  motor od 113 KS straga. Verzija dugog dosega ima motor sprijeda i prednji pogon. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

S dužinom od 4,54 metra i kupeovskim oblikom Peugeot E-3008 konkurent je nešto dužem VW ID.5 i Nissanu Ariya. S maksimalnim dosegom od 700 km, Peugeot se jasno izdvaja od ovih konkurenata znatno ih nadmašujući. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Također potpuna novost za Peugeot E-3008 je i-Cockpit sa zakrivljenim 21-inčnim zaslonom, koji se vjerojatno sastoji od dva zaslona spojenih u cjelinu. E-3008 također podržava VV2L funkciju napajanja vanjskih uređaja iz baterije, poput agregata za struju. Takvu funkciju je na našem tržištu do sada nudio samo MG, a može biti vrlo korisna. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Novost su i bolje mogućnosti podešavanja za rekuperaciju: na E-3008, ona se može podesiti u tri stupnja pomoću polugica na upravljaču. U ponudi su dvije razine opreme: Allure i GT.  Ovisno o tržištu, osim električnih verzija bit će i plug-in hibridnih pogona, ali očito više neće biti klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem. Cijene još nisu objavljene. To nije iznenađujuće, jer lansiranje na tržište je tek u veljači 2024., a otprilike tada bit će predstavljen i novi E-5008. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.