Početna Auto 1138 pregleda

Retro auto godine: Renault 5 uskoro spreman za proizvodnju

FOTO: Renault

Pretpostavlja se da bi novi 5 mogao koštati najmanje oko 30.000 eura. Premijera "Petice" bi se trebala održati nakon ljeta.

Nova generacija Renaulta 5 poprima sve konkretnije oblike: Renault se priprema za serijsku proizvodnju novog modela od iduće godine. Renault je sada objavio fotografije prvih prototipova koji su stigli na cestu, a kako be bi otkrio previše aute je potpuno zamaskirao. Ipak, ispod neobične kamuflaže jako se dobro naziru konture novog modela koji neodoljivo podsjeća na drugu generaciju originalne "Petice" u Turbo izvedbi i ne razlikuje se mnogo od konceptnog modela iz 2021. godine (slika ispod).

Author: Renault foto: Renault

Što se tiče dimenzija novi Renault 5 će jako narasti te bi trebao biti dugačak oko 410 centimetara. Posljednja generacija Renaulta 5 bila je više od pola metra kraća, s dužinom od 359 centimetara. Ako malo bolje pogledate možete na stražnjem dijelu vidjeti natpis Renault na sredini i broj 5 sa strane koji su na prototipu prekriveni folijom. Za razliku od koncepta auto ima konvencionalne retrovizore i kvake na prednjim vratima dok su stražnje skrivena kao kod Clija. 

Author: Renault foto: Renault

Razvoj automobila je već gotovo potpuno završen. Još u 2021. godine izrađene su "mule" koje su tehnički identične novom Renaultu 5, ali su prikrivene karoserijom klasičnog Clija. Ovi prototipovi su korak dalje jer osim tehnologije imaju i karoseriju finalnog modela. U principu se osim kamuflaže gotovo ništa ne razlikuje od modela koji će iduće godine u serijsku proizvodnju. Na prototipovima koji se voze europskim cestama se obavljaju finalna testiranja i izvršavaju završne prilagodbe. Proizvedeno je ukupno 60 prototipova. 

Author: Renault foto: Renault

Renault je komentirao i tehnologiju nove petice. Model se temelji na novoj platformi CMF-B-EV. CMF je kratica za Common Modular Family, B za segment malih automobila i EV, naravno, za električna vozila. Prema Renaultu, radi se o "čisto električnoj platformi". No, budući da bi nova platforma trebala biti "najkonkurentnija u svom segmentu", ona preuzima 70 posto dijelova platforme koja se već koristi  u Cliju i Capturu. U usporedbi s platformom Renaulta Zoe, platforma CMF-B EV smanjuje troškove proizvodnje za oko 30 posto. Optimizirana šasija ima složenu stražnji multilink ovjes što nije često u ovoj klasi. To bi automobil trebalo učiniti posebno zabavnim za vožnju. Kao i Zoe, električni R5 ima pogon na prednje kotače.

Author: Renault foto: Renault

Nova baterija više se ne sastoji od dvanaest modula kao u Zoeu, već samo od četiri velika modula. Time se pojednostavljuje arhitektura i smanjuje težina za 15 kilograma u usporedbi s baterijom Zoea. Osim toga, baterija nudi više kapaciteta za pohranu u manjem volumenu. Također doprinosi stabilnosti povećanjem krutosti karoserije.

Author: Renault foto: Renault

Novi Renault 5 na tržište dolazi 2024. godine, a početna cijena se još uvijek ne zna. S obzirom na to da električni Twingo već sada košta više od 26.000 eura pretpostavlja se da bi novi 5 mogao koštati najmanje oko 30.000 eura. Premijera "Petice" bi se trebala održati nakon ljeta. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.