Novu Toyotu Prius vozimo u Valenciji. Četvrta generacija najpopularnijega hibrida u svijetu u nas će stajati 214.900 kuna
Suncem okupana Valencija, na 24 stupnja Celzijeva, bila je idealna za uprizorenje novoga Priusa i na prometnicama. Upravo na sjeveroistoku Andaluzije, na granici s Catalonijom, imali smo prigodu oprobati što novo nudi posljednja generacija Priusa.
Od najvažnijega valja istaknuti kako sada bez uključivanja benzinskog agregata može dostići brzine i malo veće od 100 km/h, a pri tako velikim brzinama da se i “kruzirati” duže vrijeme, čak dvostruko više i bolje nego dosad.
To je omogućila posve nova generacija hibridnoga sustava koji pruža odličnu učinkovitost, a usto malu potrošnju goriva, u nadasve opuštajućoj i ugodnoj vožnji. Reakcije na gas su kao u najnaprednijim elektroautima, kao u električnome vlaku i tramvaju.
Kretanje i dostizanje velikih brzina isključivo pogonom strujom bitno je poboljšano, a krajnji je rezultat ne samo “feeling” vožnje u rasnom električnom autu, nego i bitno smanjena potrošnja benzina. I dok je staru generaciju teško bilo spustiti ispod 4,5 litre eurosupera, novu smo u kombiniranim uvjetima po lokalnim prometnicama vozili s tri litre na 100 prevaljenih kilometara.
Punoljetnost je proslavljena četvrtom generacijom prvoga hibrida, koja donosi posve novi elektromotor. On Prius samostalno dovodi do 100 km/h, bez aktiviranja 1.8-litrenoga benzinca može “kruzirati” brzinom 110 km/h, a troši samo 3 litre…
Zadržan je stari 1.8 VVT-i benzinski agregat, a pravi otklon dogodio se s elektromotorom i baterijama. Olakšani su i bitno manji. Zahvaljujući umanjenju elektromotor omogućava bitno bolju raspodjelu mase. Pritom dobro djeluje i na benzinski agregat čija je termalna učinkovitost povećana s već velikih 38,5 posto iz postojećega Priusa na rekordnih 40 posto.
Sve su to najvažniji razlozi zašto se Toyota s pravom hvali i 18 posto manjom potrošnjom benzina. Dovod goriva u 1.8-litreni benzinac usavršen je, kao i hlađenje i kontrola vibracija, a nemalo je truda uloženo i u sustav recikliranja ispušnih plinova. Slikovito rečeno, ništa se ne baca, pokušava se iskoristiti što je više toga moguće pa tako i ispušne plinove.
Razvijen je sustav obnavljanja otpadne toplinske energije kako bi se ubrzalo zagrijavanje ulja i inih tekućina. To omogućava češći i dugotrajniji angažman samo elektromotora i, dakako, manje posezanja za vrlinama benzinskog agregata. Kao nikada dosad morate paziti kako vozite Prius. Vozite li ga u skladu s onim što nudi bit ćete nagrađeni ne samo jeftinijom vožnjom nego i ugodom.
Stisnete li papučicu gasa besprizorno uzvratit će vam udarac, lupit će vas po novčaniku, jer njegova autonomija pogonom isključivo električnom energijom i nadalje nije velika. Nasilničkim ponašanjem struju ćete potrošiti već nakon manje od 7 kilometara, ali optimirate li i kombinirate sve njegove mogućnosti rezultat može biti i potrošnja samo tri litre na 100 kilometara.
Najveća snaga kojom Prius raspolaže je 98 konja pri 5200/min, a njegov najveći okretni moment je 142 Nm pri 3600/min. I upravo ti mu okretaji najviše odgovaraju i upravo tako najviše ćete štedjeti, kada je o njemu riječ. Zanimljivo je to što ovaj agregat nije san snova u drugim režimima rada, no na nevedenim okretajima pruža najbolje uvjete za simbiozu s elektromotorom.
Najnovija, četvrta generacija najpopularnijega hibrida u svijetu u nas će stajati 214.900 kuna, što je, nažalost, oko 17.000 kuna više nego cijena staroga modela. Razlog je što novi model ubija trošarina. Inačica za Hrvatsku ispušta ugljičnog dioksida 76 g/km (70 u EU).
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.