Početna Auto 425 pregleda

Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje

ZASTAVA 750 - FIĆO
Vidi galeriju 1/8
Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje Sretan ti 60. rođendan: Maleni Fićo pravi je auto za pamćenje

Maleni Fićo je bio ponos jugoslavenske autoindustrije. Proizveli su ga u gotovo milijun primjeraka, a danas kao oldtimer dostiže cijenu i do 75.000 kuna

Fićek je auto koji izaziva društveni kontakt. I danas izaziva mnogo pažnje, pogotovo kod žena koje uvijek zastanu da ga pogledaju, kazao je Josip Kropek (47) briselski arhitekt rodom iz Novog Marofa, piše portal 24sata.

Za kupnju i popravke potrošio je gotovo 21.000 kuna, no nije mu žao jer njime uvijek izaziva pozornost. Može ga parkirati i na najmanje parkirno mjesto, a osim za posao, služi mu i kao podsjetnik na domovinu.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

Inače, taj oldtimer slavi 60 godina od početka proizvodnje u jugoslavenskoj tvornici Zastava iz Kragujevca. Pod imenom Zastava 750, izrađivali su ga prema uzoru na Fiatov model 600. Zbog tog se u narodu uvriježilo ime Fićo, a zbog svoje niske cijene i dostupnosti, bio je omiljeno vozilo tadašnje radničke klase. U 30 godina proizvodnje u Kragujevcu radnici su sklopili 923.487 komada u devet različitih modela. Trošio je malo goriva, bilo ga je lako održavati pa su ga koristili policija, vojska, hitna pomoć i ostale državne službe. Godinama su ga nadograđivali, pa je model s najsnažnijim motorom mogao ubrzati do 125 kilometara na sat.

1955. - Proizvodili su ga prema Fiatu 600

Prve fićeke izradili su u kragujevačkoj tvornici Zastava. Prvi je na cestu izašao prije 60 godina, a ukupno su ih proizveli gotovo milijun. Imao je 640 kilograma i bio je cijenjen.

1956. - Bilo ga je lako i brzo popraviti

Njegov maleni motor bio je bučan. Kontrolna ploča imala je indikator brzine, ulja i vode, a bilo ga je lako popraviti. Malo je trošio i bio je pouzdan.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

1960. - Službeni automobil organa reda

U autić su stala tri odrasla čovjeka, pa je ‘murija’ uvijek dolazila s nekoliko fićeka.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

1991. - Crveni autić ostao je simbol otporu JNA

U lipnju 1991. tenk JNA pregazio je crvenog Fiću koji mu je priječio prolaz osječkim cestama. U spomen na ‘žrtvu’ Fićo je postao spomenik Domovinskom ratu.

1997. - Tom Hanks se zaljubio u njega

Bio je prvi automobil Olivera Dragojevića i Tereze Kesovije. U njega se zaljubio i američki glumac Tom Hanks.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

1999. - Turisti se uvijek fotkaju s njim

Na zagrebačkom Gornjem gradu često je parkiran Fićo pun plišanih životinja. Postao je nezaobilazna turistička atrakcija

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

2013. - Električni Fićo bio mu je maturalni rad

Renato Mršić (21) s otoka Krka udahnuo je Zastavi nov život. Za potrebe maturalnog rada, ugradio mu je električni pogon. Osvojio je zlatnu medalju na sajmu Inova.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

2014. - Velečasni s Fićom spašava duše

Svećenik Dragutin Goričanec svojim autom pomaže beskućnicima i prostitutkama. Bez njega bi mu bilo vjerojatno teško raditi i spašavati duše.

ZASTAVA 750 - FIĆO | Author: Pixsell foto: Pixsell

2015. - Fićo, kao nov, za 75.000 kuna

Njuškalov oglasnik pun je oglasa za Fiću. Najskuplji košta 75.000 kuna.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.