Početna Auto 140 pregleda

Stigao jedan od najjeftinijih auta na tržištu: Vozili smo novi Citroën C3

FOTO: Dubravko Kolarić

S cijenom do 16.490 eura, odnosno 15.990 eura u Citroën financiranje, novi C3 je praktično na razini cijene Dacije Sandero i tako postaje jedan od najjeftinijih auta na tržištu

U posljednje vrijeme se dosta pričalo o tome da Citroën nekim svojim modelima namjerava konkurirati Daciji, a novi C3 koji je jučer službeno stigao u Hrvatsku na premijeri održanoj u Zagrebu, potvrda je tih tvrdnji. S cijenom do 16.490 eura, odnosno 15.990 eura u Citroën financiranje, novi C3 je praktično na razini cijene Dacije Sandero i tako postaje jedan od najjeftinijih auta na tržištu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil smo već uspjeli i voziti, a prvi dojmovi su vrlo dobri. Unatoč maloj cijeni C3 izgleda sasvim solidno napravljen, s dosta dobrim materijalima i dizajnerskim rješenjima u unutrašnjosti. Osnovni motor je uvjerljiv i sa 100 KS dovoljno snažan, a ovjes iznimno komforan za ovu klasu, iako ne baš prilagođen dinamičnoj vožnji. Doduše, isprobali smo model s najbogatijom opremom koji košta 19.900, no isti motor, ovjes i vrlo prihvatljivu razinu opreme i materijala dobit ćete i u osnovnom modelu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi C3 pokušava profitirati od SUV trenda, pa je zapravo dizajniran kao svojevrsni crossover, jednako kao i popularna Dacia Sandero Stepway. Dizajn je, tipično za Citroën, neobičan i originalan i mogao bi se svidjeti mnogima. U svakom slučaju, kupci bivšeg C3 bit će zadovoljni njime.  Najupečatljivija vizualna promjena u usporedbi s odlazećim modelom je prednji dio ​​gdje e-C3 ima Citroenov novi logo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako izgleda kao Crossover, C3 je u osnovni gradski automobil, i to vrlo kompaktnih dimenzija. Automobil je dugačak 401 centimetar, a SUV oblik donosi i prostraniju unutrašnjost i više prostora za glavu i za koljena u odnosu na dosadašnji C3. Porastao je i prtljažnik u koji sada stane više nego solidnih 310 litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn kabine top modela kojeg smo vozili je krajnje jednostavan i vrlo dopadljiv. Interesantno rješenje su mali ali vrlo praktični instrumenti na vrhu prednjih armatura koje Citroën naziva head-up zaslonom jer je vrlo blizu vidnog polja vozača. Oni donose samo najbitnije informacije poput brzine i stanja spremnika goriva, dok se na njihovom desnom dijelu mogu izmjenjivati prikazi poput temperature rashladne tekućine i informacija putnog računala, između ostalih.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U sredini je prilično veliki dodirni zaslon s dijagonalom od 10,25" i novim vrlo jednostavnim Infotainment sustavom. Tu su i odvojene fizičke komande automatskog klima uređaja. Na malenom upravljaču također ima nekoliko tipki za najvažnije funkcije audio uređaja i tempomata. Posebnu pohvalu zaslužuju vrlo udobna sjedala nazvana Advanced Comfort koja su serija od srednje razine opreme.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

A kako kabina izgleda u osnovnoj verziji. Dosta drugačije jer nema središnji zaslon i Infotainment sustav. Podaci audio uređaja se pokazuju na ploči s instrumentima, a upravljanje njime se vrši s pomoću tipki na upravljaču. Za one koji žele više funkcionalnosti, moguće je na auto spojiti pametni telefon koji uz pomoć posebne aplikacije služi kao svojevrsna zamjena za Infotainment. Zbog toga ovaj model na mjestu dodirnog zaslona ima ugrađeni držač za mobilni telefon. Umjesto automatske klime, njene kontrole su manualne s klasičnim kotačićima, a sjedala su malo manje komforna.

Author: Citroën foto: Citroën

Što se tiče pogona C3 se za sada nudi u verziji Turbo 100 koja ima novu generaciju poznatog 1,2-litrenog motora koja sada koristi lanac umjesto remena i ima mnoga druga poboljšanja. Razvija 100 KS i C3 omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 10,6 sekundi i maksimalnih 183 km/h. Kombinirana WLTP potrošnja je deklarirana na 5,6 l/100. Mjenjač je ručni sa šest brzina.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jedina druga pogonska opcija je za sada električni e-C3 sa 113 KS i LFP baterijom neto kapaciteta od 44 kWh što je dovoljno za doseg od 320 kilometara. Ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, a maksimalna brzina je 135 km/h. Punjenje baterije moguće je strujom do 100 kW što znači 80 posto punu bateriju za manje od pola sata. Ljubiteljima električnih automobila ovaj model će biti izuzetno zanimljiv jer košta 25.900 eura, što je razina Dacije Spring Extreme od koje je C3 mnogo veći, mnogo snažniji i ima osjetno veći doseg.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Do ožujka iduće godine trebala bi stići i hibridna verzija Hybrid 100. Ona će koristiti 1,2-litreni motor sa 100 KS i dodatni električni motor ugrađen u šesterobrzinski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom za bolje performanse i uštedu goriva uz oko 50 posto gradske vožnje na struju. Ovaj sustav smo već isprobali u Peugeotu 208 i moramo priznati da nam se jako svidio. Iako je nominalno blagi hibrid od 48 V, u praksi funkcionira kao pravi hibrid i omogućuje znatnu uštedu goriva.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda će d polovice iduće godine biti povećana i sa skromnijom električnom verzijom koja će imati bateriju od 30 kWh bruto što će biti dovoljno za doseg od oko 200 kilometara. No, ovaj model bi trebao biti magnet za kupce prvenstveno cijenom. Očekuje se da će u osnovnoj izvedbi koštati malo više od 20.000 eura i tako postati najjeftiniji električni auto na tržištu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Citroen novi C3 nudi u tri razine opreme. Osnovna je You koja serijski ima klimu, LED svjetla, čelične naplatke od 16" s ukrasnim poklopcima. Uglavnom oprema je kompletna i ništa osnovno joj ne nedostaje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Bogatija razina opreme Plus u kojoj C3 košta od 17.900 eura ima čelične naplatke od 17", brisače sa senzorom, električno preklopive grijane retrovizore, infotainment sa zaslonom od 10,25 inča i 6 zvučnika, dvobojnu karoseriju, Citroën Advanced Comfort sjedala, upravljač presvučen kožom, dodatne USB priključke straga... Uglavnom, očekujemo da će ova verzija biti posebno tražena zbog vrlo solidne opreme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Top model Max već je pomalo luksuzan s 3D LED stražnjim svjetlima, bežičnim punjenjem telefona, aluminijskim naplatcima od 17", 3D navigacijom, kamerom za vožnju unatrag, automatskom klimom, automatskim dugim svjetlima i drugim detaljima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za kraj ćemo još jednom navesti sve cijene izvedbi. Dakle, osnovni C3 You Turbo 100 košta 16.490 eura, Plus Turbo 100 17.900 eura, a Max Turbo 100 19.900 eura. Električni ë-C3 You 320 košta od 25.900 eura, a s opremom Max ista motorizacija košta 29.500 eura. Za budući Hybrid 100 je najavljena cijena od 21.200 eura, no on neće biti dostupan u osnovnoj razini opreme. Za električnu varijantu s manjom baterijom još nema potvrđene cijene, no ona bi mogla biti nešto veća od 20.000 eura. Sve cijene su 500 eura niže uz Citroën financiranje. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.