Početna Auto 670 pregleda

Sve se može kad se BMW i Toyota slože

Toyota Auris 1.6 D-4D Sport
Vidi galeriju 1/10
Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože Sve se može kad se BMW i Toyota slože

Obnovljeni dalekoistočni kompakt izvana je doživio minimalističke promjene, u unutrašnosti konfekciju su nadomjestili kvalitetiji materijali i inovativna rješenja, a ispod poklopca motora kuca ni manje ni više nego bavarsko srce

Najsnažniji dizelski motor u ponudi najprodavanijeg japanskog kompakta ikada, 1.6-litreni D-4D od 112 KS nije iz Zemlje izlazećeg sunca. Agregat je to koji Toyota odnedavno "posuđuje" od BMW-a. Suradnja s Bavarcima nije slučajna. Rezultat je to odluka donesenih u Upravi japanskoga diva, kojima su željeli Auris maksimalno europeizirati i izbjeći mlake reakcije kupaca na dosadašnje kompakte, pa tako i Auris prve generacije.

Ideja je bila ponuditi jedan od najštedljivijih kompakata, a to je i razlog zašto je društvo iz Tokija naručilo 1.6 litarski turbo dizelaš od samo 112 konja, u BMW-ovim modelima isti razvija i 150 KS i kojima nije do ušteda već do efikasnosti

Toyota Auris 1.6 D-4D Sport | Author: Robert Anić/Pixsell foto: Robert Anić/Pixsell

U kolikoj su mjeri uspjeli u tome najbolje govori aktualni i temeljito obnovljeni Auris. Projekt redizajna i tehničkih dorada sproveden je unutar Toyotine europske podružnice pod vodstvom inženjera Toshia Kaneia. Vizualnih promjena ima mnogo, no nisu toliko drastične u odnosu na dosadašnji Auris, barem što se tiče vanjskog izgleda.

Toyota Auris 1.6 D-4D Sport | Author: Robert Anić/Pixsell foto: Robert Anić/Pixsell

U unutrašnjosti su stvari znatno drukčije, jer su konfekcijski materijali zamijenjeni boljim i kvalitetnijim pa to daje dojam višega stupnja luksuza. Auris sada ne zaostaje za modernim europskim kompaktima. Zaslužni tome su i novi digitalno-analogni instrumenti, te veliki središnji zaslon osjetljiv na dodir. Već nakon prvih kilometara za upravljačem postaje jasno kako su Auris znatno unaprijedili u samoj srži. Dorađen je upravljački sustav, električni servo-upravljač otvrdnut kako bi dao bolje povratne informacije, no možda su i mrvicu pretjerali. I ovjes je drukčije podešen, zbog čega je i udobnost veća, a čak su poradili i na drukčijemu rasporedu mase i snižavanju težišta.

Toyota Auris 1.6 D-4D Sport | Author: Robert Anić/Pixsell foto: Robert Anić/Pixsell

U vožnji je stoga Auris tiši, agilniji i štedljiviji, u prosjeku i 50 kg lakši. Najsnažnijemu dizelskome motoru uparenom sa 6-stupanjskim mjenjačem ne može se mnogo prigovoriti osim dojma da u praznome hodu radi grubo i bučno. Ipak, Auris s lakoćom guta kilometre autocesta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 s i nije nešto posebno, ali je zato potrošnja mala.

Toyota Auris 1.6 D-4D Sport | Author: Robert Anić/Pixsell foto: Robert Anić/Pixsell

U prosjeku testa, većinom u gradskim uvjetima - samo 4,7 litre. Ideja je bila ponuditi iznimno štedljiv auto, koji istovremeno nije i trom. Nije tu došla do izražaja temeljna BMW-ova filozofija kojoj je cilj iz postojećeg izvući najviše. Japanci su to zbog štednje goriva malo modificirali.

Ocjena 7
+ dobro Potrošnja, serijska oprema, sigurnost, jamstvo
- loše Spori odaziv serva na mjestu, grub mjenjač
 

Sigurnosna elektronika, plus 11.800 kn

Testni model s trećom razinom opreme Sport stoji 161.900 kuna, a dodatno je bio opremljen 11.800 kn vrijednom opremom, poput Toyota protect sustava s automatskim kočenjem, prepoznavanjem znakova, upozorenjem za prelazak preko trake, parking senzorima... Tako opremljeni Auris s dizelskim motorom stoji 173.900 kuna. Možda je to i najveći nedostatak, jer hibridna izvedba u opremi Sport stoji 179.900 kuna, a s državnim poticajem 149.900 kuna.

Tehničke karakteristike
Naziv vozila Toyota auris 1.6 D-4D
motor 4 cilindra, turbodizelski
obujam 1598 ccm
snaga 82 kW/112 KS pri 4000 /min
moment 270 Nm pri 17502250 /min
mjenjač ručni, 6 stupnjeva
maks.brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,5 s
potrošnja 4,3/5,1/3,8 l/100km
test 4,7 l/100km
emisija CO2 110 g/km
dimenzije 4330/1760/1475 mm
prtljažnik 360 l
masa 1295 kg
jamstvo 5 godina
cijena 173.900 kn

CIJENA NAJJEFTINIJEG MODELA 1.2 - 118.600 kn

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.