Treba li vam zaista 435 KS? Jesno da ne, no dobro dođe i može biti itekako zabavno. Pogotovo ako ste sve to dobili po cijeni jednog prosječno opremljenog i motoriziranog kompaktnog SUV-a
Nekada su ljubitelji sportske vožnje, koji baš nisu bogataši, imali velik izbor novih automobila na raspolaganju. Bila su to vremena ikonskih Clija R.S. i Meganea R.S. i sličnih modela drugih proizvođača, koji su za relativno razuman novac nudili obilje snage i sportskog uživanja za "normalnog kupca". Danas spomenutih modela nema, kao i gotovo svih njihovih konkurenata, a oni koji žele mnogo snage i zabave moraju jako duboko posegnuti u džep. Novi sportski auto za "malog čovjeka" danas je nemoguće pronaći... Ili?
A što kažete na model koji je snažan i brz poput solidnog Porschea 911 za 40.900 eura? Zvuči nemoguće, no taj model postoji i prodaje se u Hrvatskoj. To je MG4 X-Power, kineska "raketa" s 435 KS. Možda nije idealna zamjena za ranije spominjane modele, jer zapravo nije koncipirana kao sportski auto i ne proizvodi nikakvu buku benzinskog motora i ispuha, no ogromna snaga je dovoljna da zagolica maštu i pobudi eksplozije adrenalina. Zato smo se prilično razveselili kada je u redakciju Autostarta na sedmodnevni test stigao ovaj automobil koji do 100 km/h ubrzava na razini superautomobila, za samo 3,8 sekundi!
Za početak malo sirovih podataka. MG4 je iznimno snažan automobil s dva motora, 435 KS i 600 Nm maksimalnog okretnog momenta. Također je jedini MG4 s pogonom na sve kotače. Sprijeda je električni motor vršne snage od 204 KS, a na stražnjoj osovini je još jedan s 231 KS. Nikal-kobalt-mangan baterija pohranjuje 64 kWh neto energije, što bi u kombiniranom WLTP ciklusu trebalo omogućiti doseg od 385 kilometara. No, unatoč ogromnoj snazi i ubrzanjima poput superautomobila, prema njegovim kreatorima, ekstremni MG4 nije namijenjen da bude alat za trkaće staze. Pa kakav je onda u praksi?
Da se ne radi o tipičnom sportskom automobilu jasno je već po njegovom izgledu. MG4 X-Power se zapravo gotovo i ne razlikuje od "civilnih verzija" automobila koje razvijaju od 170 do 240 KS. Elegantan izgled MG4 već je poznat i dokazan, a X-Power se se može prepoznati samo po natpisima, narančastim kočionim čeljustima i drugačijim i većim 18-inčnim naplatcima. Poput idealnog "Sleepera" koji će vlasnika brzog BMW-a ili sličnog auta pored vas ostaviti u čudu kada se tome najmanje nada.
Sve ovo je vrlo suptilno, ali ostavlja ugodan dojam, kao i unutrašnjost koja je nadograđena alcantarom i kožom na sjedalima, no nimalo ne ostavlja neki dojam sportskog auta. Sve je ovdje vrlo minimalističko i uredno, kao i u svakom drugom MG4, a dominira središnji zaslon koji adi solidno brzo, ali ne i idealno. Malo "sportskih detalja", poput školjkastih sjedala i nekih ukrasa, dobro bi došlo, kao i malo više fizičkih tipki.
Također, prostranost je kao i u "običnom MG4", a to znači da u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno mjesta za jednu prosječnu obitelj. MG4 je zapravo među prostranijim kompaktnima na tržištu. Uz 363 do 1.177 litara obujma prtljažnika ima dovoljno mjesta i za prtljagu. Praktičnu stranu X-Powera narušava jako loša preglednost straga, no tu "uskače" dobra kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva.
No uz ovoliku snagu mnogo važnije pitanje je kako se MG4 X-Power vozi? U gradu MG4 XPower impresionira prilično udobnim ovjesom i ugodno izravnim upravljanjem. Naravno i ubrzanjem gdje je u stanju pobijediti 99 posto drugih auta u "dvoboju na semaforu". Naravno, mnogo više preporučujemo isprobavanje performansi na otvorenoj cesti ili na autocesti. Tako ćete zaista ostati zapanjeni kojom ludom brzinom brojke na digitalnom brzinomjeru jure prema 200 km/h, koliko je maksimalna ograničena brzina ovog auta.
Za jurnjavu zavojima preporučuje se odabrati sportski način rada u kojem odlični upravljač postaje još izravniji i doprinosi oštrijem upravljanju i zabavi u vožnji... Koja ipak ne može biti "baš vrhunska". Naime, s jedne strane X-Power je s 1803 kg prilično težak auto što svakako nije idealno za sportsku vožnju. S druge strane, tu je njegov ovjes koji nije "beskompromisno sportski" već je namješten kao nekakav kompromis između (vrlo dobre) udobnosti i dinamičkih voznih osobina. Za običan MG4 to je i više nego dovoljno jer je u stanju biti iznadprosječno zabavan, no uz auto koji ima 430 KS će zahtjevniji vozači očekivati nešto tvrđu, spuštenu i izravniju postavku ovjesa s manje naginjanja u zavojima. Kočnice su, kao što to daju naslutiti obojene čeljusti, vrlo dobre.
Iako je po ubrzanju u stanju držati korak s mnogim Porscheima i možda iznenaditi i pokojeg Ferrarija, ovo ipak nije čistokrvni sportski auto. Za to mu nedostaje malo mehaničke rafiniranosti i finog namještanja. Naravno i dobar zvuk. No da je loš - nije, da je dosadan, također - nije. Zapravo je vrlo poseban i zanimljiv.
Za kraj smo ostavili doseg, koji nije baš nešto po čemu se ovaj automobil ističe, no nije ni previše loš. Teoretskih 385 kombiniranih WLTP kilometara se na našem testu "pretvorilo" u realnih 340 u umjerenoj kombiniranoj vožnji i oko 410 kilometara u gradu. Naravno, kad početne iskorištavati sav potencijal 435 KS i 600 Nm, pogotovo na autocesti, doseg rapidno pada. To je problem svih električnih automobila. Gotovo svi su (jako) snažni, no u praksi vas "tjeraju" na umjerenu i "kulturnu" vožnju. Tako je i s X-Powerom. Pa zato možda nije ni loše što je unatoč svoj snazi više zamišljen kao "civilni auto", a ne sportska jurilica.
Zaključak
Na kraju se postavlja pitanje treba li vam zaista 435 KS? Jesno da ne, no dobro dođe i može biti itekako zabavno. Pogotovo ako ste sve to dobili po cijeni jednog prosječno opremljenog i motoriziranog kompaktnog SUV-a. Ovaj automobil nudi uvjerljivo najbolji odnos snage i cijene na tržištu.
Plus:
Ubrzanje
Dobra oprema
Odnos uloženo-dobiveno
Minus:
Doseg
Izgleda kao "običan MG4"
Ovjes bi mogao biti tvrđi
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1803 kg
dimenzije: 429 x 184 x 150 cm
snaga: 320 kW/435 KS
baterija (neto): 61,7 kWh
0-100 km/h: 3,8 s
najveća brzina: 200 km/h
doseg kombinirano: 385 km
potrošnja: 18,7 kWh/100 km
cijena: 40.900 € (testni model), 30.900 (osnovni MG4, 170 KS, 51 kWh)
Važnija oprema testirani MG4 X-Power
Alunaplatci 18", LED svjetla, aktivna prednja maska, grijana sjedala presvučena kožom i alcantarom, električno podesivo vozačevo sjedalo, grijan vjetrobran, grijan upravljač, automatska klima, sustav kamera za parkiranje s pogledom od 360°, ambijentalna rasvjeta, dodirni zaslon 10,25", navigacija, Track Mode Display, digitalni instrumenti 7", bežično punjenje mobitela, Vehicle to load – korištenje baterije vozila za pokretanje vanjskih uređaja...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.