Novi e-3008 je dobar automobil, pogotovo za one koji cijene udobnu vožnju, luksuz i dobar dizajn
Mora im se priznati, u Peugeotu znaju napraviti lijep automobil. Bio je to i prošli 3008, a isto vrijedi i za novu varijantu, koja se, prvi puta u povijesti modela nudi kao (blagi) hibrid, plug-in hibrid i električni model. Iako se uvjerljivo najbolja prodaja očekuje od hibrida, zanimalo nas je i kakav je električni model, a odgovor na to nam je ponuđen kada je automobil stigao na test. Konkretno, riječ je o modelu s najprestižnijim paketom opreme GT i najskromnijim ponuđenim električnim pogonom s 210 KS i baterijom od 73 kWh.
Kompaktni SUV s coupe obilježjima dugačak je 454 cm i ima dizajnerske značajke tipične za marku s dnevnim svjetlima i stražnjim svjetlima poput pandži. Razna maštovita dizajnerska rješenja upotpunjuju vrlo atraktivan, upečatljiv i futuristički izgled.
U unutrašnjosti, tekstilni materijali na armaturnoj ploči, panelima vrata i središnjoj konzoli stvaraju vrlo ugodnu atmosferu, iako se zbog dizajna armatura oko vozača malo osjećate kao da ste zatvoreni u čahuri ili u nekom sportskom automobilu. Ponuda prostora straga je više nego dobra, a u prtljažnik stane dobrih 520 litara, odnosno 1480 s oborenim stražnjim sjedalima.
U ovom modelu je Peugeotova nova verzija i-Cockpita s malim upravljačem i velikim panoramskim zaslonom smještenim iznad njega. On je zakrivljen i velik 21 inča, no zapravo se sastoji od dva zaslona, jednog za instrumente i jednog dodirnog za infotainment. Kao i inače kod i-Cockpita vidljivost informacija o vožnji prikazanih u području iznad upravljača ovisi o stasu i visini vozača, namještenosti sjedala i upravljača. U svakom slučaju, idealno je za osobe visine 180 cm, no neki manji i viši vozači bi mogli imati problema s namještanjem.
Snalaženje u izborniku infotainmenta nije teško kada ga prvi put koristite, jer je sve jasno i dosta jednostavno te logično. Ikone su dovoljno velike, a rad sustava prilično gladak i brz. Tu je i dodatni zaslon na sredini prednjih armatura (krivo bi bilo reći na središnjoj konzoli jer ovaj auto nema klasičnu središnju konzolu). Taj zaslon sadrži i-Toggles tipke osjetljive na dodir kojima se može pojedinačno dodijeliti do deset funkcija i koje služe kao zgodni prečaci koji donekle nadoknađuju nedostatak fizičkih tipki.
Sve u svemu, unutrašnjost 3008 izgleda odlično, no teško se oteti dojmu da je ovdje malo dizajn iznad funkcionalnosti, iako ukupna funkcionalnost ove unutrašnjosti ne zaslužuje neke velike kritike. Ali ni pohvale. Dojam poboljšava izuzetno luksuzna oprema u testnom automobilu i vrhunski materijali poput Nappa kože na sjedalima. Kvaliteta izrade odaje vrhunski dojam.
S motorom od 213 KS (ne znamo zašto Peugeot uporno tvrdi da ima 210 KS kad je 157 kW po svim izračunima 213 KS) Peugeot E-3008 nije moćan za svoju veličinu, ali mu snage ne nedostaje. Zahvaljujući okretnom momentu od 345 Nm, električni automobil mirno i nespektakularno ubrzava do 100 km/h za 8,8 sekundi. Najkasnije pri 170 km/h elektronika usporava Peugeot kako bi očuvala bateriju i održala doseg u razumnim granicama.
Uz razumnu upotrebu papučice gasa, na testu smo kombinirano trošili 18,4 kWh na 100 kilometara što je dovoljno za realni doseg od oko 400 kilometara. Minimalna potrošnja na testu u gradskoj vožnji je iznosila 14,3 kWh što bi značilo doseg od oko 510 kilometara. Na autocesti automobil uz pridržavanje ograničenja brzine može prevaliti oko 300 kilometara. Sve ove brojke nisu loše, no nisu ni sjajne. Idealan automobil za duga putovanja ovo nije, tim više jer se maksimalna snaga punjenja od 160 kW održava samo kratko vrijeme i uglavnom je niža od toga. Punjenje je posebno sporo iznad 90 posto napunjenosti baterije.
U vožnji se e-3008 pokazuje izuzetno udobnim autom. Buka vjetra, ovjesa i guma svedena je na minimum i e-3008 je jedan od najtiših automobila koje smo u zadnje vrijeme vozili. Pohvale zaslužuje i udobnost ovjesa, dok bi upravljač mogao biti malo izravniji, pogotovo ako ste sportski tip vozača. Pri dinamičnoj vožnji automobil brzo mijenja smjer, zbog čega se čini relativno okretnim i sve bi bilo savršeno da nije malo sklon podupravljanju. Kočnice su vrhunske. Ukratko, automobil ima što za ponuditi na dinamičnom planu, no bolji je u pogledu udobnosti.
Zaključak
Novi e-3008 je dobar automobil, pogotovo za one koji cijene udobnu vožnju, luksuz i dobar dizajn. Cijena od 55.190 eura je poprilična, no to smo i očekivali, jer električni automobili su još uvijek (pre)skupi. Za usporedbu, blaga hibridna verzija je u startu čak 13.000 eura jeftinija od osnovne električne.
Plus:
Udobnost ovjesa
Niska buka
Materijali i izrada unutrašnjosti
Minus:
Cijena
Podupravljanje pri oštroj vožnji
Relativno dugo ponjenje
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2108 kg
dimenzije: 454 x 190 x 164 cm
snaga: 157 kW/210 KS
baterija (neto): 73 kWh
0-100 km/h: 8,8 s
najveća brzina: 170 km/h
doseg kombinirano: 525 km
potrošnja: 17,5-18,1 kWh/100 km
cijena: 55.190 € (testni model), 52.950 (bez dodatne opreme) 48.490 (osnovni e-3008)
Važnija oprema testirani Peugeot e-3008 GT 210 e-EAT
Alunaplatci 19", LED Matrix prednja svjetla, sjedala presvučena nappa kožom, električno podesiva, grijana i hlađena prednja sjedala, grijana stražnja sjedala, grijan upravljač, dvozonska automatska klima, sustav kamera za parkiranje s pogledom od 360°, ambijentalna rasvjeta, panoramski zaslolon od 21" koji sadrži digitalne instrumente i dodirni zaslon infotainmneta, navigacija, bežično punjenje mobitela, panoramski krovni otvor, Focal premium audio sustav, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.