Plug-in hibrid koji spaja štedljivost, komfor i naprednu tehnologiju. Nova Škoda Kodiaq PHEV donosi obilje prostora i vrlo iskoristivu električnu autonomiju po razumno odmjerenoj cijeni
Dok se SUV-ovi bore za naklonost kupaca sa sve više pretjerivanja, Škoda Kodiaq zadržava reputaciju automobila koji sve radi promišljeno. Ne pokušava biti egzotičan ni provokativan, nego jednostavno - dobar u svemu što radi. I očito to uspijeva. Već godinama je jedan od najprodavanijih velikih SUV-ova u Europi, pa tako i u Hrvatskoj.
Druga generacija donosi više svega: prostora, tehnologije i profinjenosti. Ali najvažnija novost nije vidljiva na prvi pogled. Po prvi put, Kodiaq je dostupan i kao plug-in hibrid. Taj model, obećava više od 120 WLTP kilometara električnog dosega, brzo punjenje i učinkovitost kakvu do sada nismo viđali u Škodinim velikim SUV-ovima. Na papiru, savršena kombinacija za one koji radnim danima žele voziti na struju, a vikendom pobjeći daleko, bez brige o punjačima. Testirali smo model s osnovnim paketom opreme za ovu motorizaciju, punog naziva Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG PHEV Selection Plus.
Vanjski izgled: Upečatljiv dojam
Druga generacija Kodiaqa zadržala je poznate proporcije, ali djeluje ozbiljnije i moćnije. Novi poklopac motora s reljefnim linijama i izražena šesterokutna maska daju autu robusniji stav, dok oštriji rubovi podijeljenih svjetala s Matrix LED tehnologijom stvaraju upečatljiv dojam modernog SUV-a. Iako su dimenzije slične prethodniku, automobil je narastao šest centimetara u duljinu i sada mjeri 476 cm, uz identičan međuosovinski razmak od 279 cm. Time je Kodiaq postao još veći,prostraniji, ali i aerodinamičniji jer koeficijent otpora zraka spušten je na vrlo dobrih 0,282.
Dizajn se odlikuje klasičnom Škodinom jednostavnošću, no s više elegancije nego prije. Mišićavi blatobrani i izdužena silueta ostavljaju dojam čvrstine, dok nove boja na testnom primjerku daje dozu ekskluzivnosti. Sve u svemu, auto ne izgleda pretjerano ni agresivno, ali zrači samopouzdanjem.
Unutrašnjost i ergonomija: Raskošno prostrano
Kodiaq uvijek igrao na kartu prostora i praktičnosti, a sada je to podignuto na novu razinu. Kabina odiše jednostavnošću i smirenošću, bez dizajnerskih ekscesa. Materijali su bolji nego prije, sjedala su široka i udobna, a ergonomska rješenja promišljena.
Središnji 10-inčni infotainment zaslon u testnom modelu ima logično sučelje i brzu reakciju, dok su "Smart Dials", tri rotacijska gumba ispod ekrana, jedno od najpraktičnijih rješenja u novijim automobilima koji masovno gube tipke. Oni omogućuju jednostavno podešavanje temperature, glasnoće ili načina vožnje bez lutanja po izbornicima ili dodirivanja zaslona. Kvaliteta izrade je u cjelini vrlo dobra, iako se u nižim dijelovima kabine još uvijek može pronaći ponešto tvrđe plastike.
Na novi položaj ručice mjenjača na stupu upravljača lako se naviknuti, a on oslobađa prostor u središnjoj konzoli, što stvara osjećaj otvorenosti. Straga je mjesta u izobilju, i za koljena i za glavu, tako da se ni dvometraši neće buniti.
Prtljažnik u plug-in verziji s pet sjedala malo je manji nego u benzinskim i dizelskim verzijama, ali i dalje nudi impresivnih 745 litara, odnosno do 1945 litara s preklopljenim naslonima te vrlo pravilne dimenzije. Zadržana su i Simply Clever rješenja poput kišobrana u vratima i strugalice za led.
Pogon i vožnja: Uvjerljivo i uglađeno
U srcu ovog Kodiaqa nalazi se četverocilindrični 1.5 TSI benzinski motor sa 150 KS uparen s elektromotorom snage 116 KS. Sustav isporučuje ukupno 204 KS i 350 Nm okretnog momenta, uz automatski 6-stupanjski DSG mjenjač i pogon na prednje kotače. Iako ta kombinacija nije zamišljena za sportsku vožnju, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde sasvim je dovoljno za manje navale adrenalina i sigurno pretjecanje.
Snaga se prenosi na prednje kotače putem šeststupanjskog DSG mjenjača koji u ovoj generaciji radi izuzetno glatko i predvidljivo, bez trzaja pri prebacivanju. Iako nema pogon na sve kotače, što će neki u ovoj klasi zamjeriti, Kodiaq pokazuje iznenađujuće dobru trakciju i stabilnost, čak i na skliskoj podlozi.
Performanse su na razini očekivanja: ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde, a najveća brzina iznosi 210 km/h. U praksi se to prevodi u vrlo uglađenu, linearnu isporuku snage bez nepotrebne agresivnosti. Električni motor preuzima startne dionice s bešumnom lakoćom, a kada se uključi benzinski motor, sve se odvija tiho i gotovo neprimjetno. Zvuk TSI motora ostaje u pozadini i nikad ne postaje nametljiv, čak ni pri snažnijem ubrzanju.
Škoda se i ovdje drži svoje filozofije "više udobnosti nego dramatike". Pogon Kodiaqa PHEV ne pokušava zadiviti eksplozivnošću, ali nudi uvjerljiv, miran i kultiviran karakter koji savršeno pristaje obiteljskom SUV-u ove veličine.
Potrošnja i doseg: Teško može bolje
Novi plug-in sustav koristi bateriju kapaciteta 25,7 kWh (neto 19,7 kWh), dvostruko veću nego u prijašnjim koncernskim modelima, što temeljito mijenja cijelu priču o svakodnevnoj upotrebljivosti i iskoristivosti plug-in hibridnog pogona. U umjerenoj kombiniranoj vožnji dosegnuli smo 90 kilometara čiste električne vožnje, u gradu čak 115 km, a na našem eko krugu i do 138 km. To znači da većina vozača svoje dnevne rute može odvoziti bez uključivanja benzinskog motora. Baterija podržava AC punjenje do 11 kW (punjenje za 2,5 sata) i DC brzo punjenje do 50 kW, pri čemu se od 10 do 80 posto napuni za oko 25 minuta. Takvo brzo punjenje je rijetkost među plug-in hibridima i dodatno povećava upotrebljivost električnog pogona jer sada se isplati priključiti auto na punjač i prilikom kraćih zaustavljanja tijekom putovanja ili odlaska u trgovinu. Dvadesetak minuta punjenja donijet će vam do oko 60-70 kilometara dosega.
U praksi, potrošnja goriva snažno ovisi o učestalosti punjenja, a mi smo test završili s 3,8 l/100 km uz povremena punjenja. S praznom baterijom, kombinirana potrošnja nam je iznosila je 5,8 l/100 km, u gradu oko 5 litara, na otvorenoj cesti 5,5, a na autocesti oko 7 litara. Na eko krugu izmjerili smo tek 3,8 l/100 km, što pokazuje koliko je pogon učinkovit. U usporedbi s konkurentima, to su izvrsne vrijednosti, osobito s obzirom na masu od gotovo 1900 kilograma.
Vožnja: Tipična Škoda
Kodiaq definitivno nije sportski SUV, ali je među najuravnoteženijima u klasi. Ovjes je tipičan za Škodu, čvrst, ali udoban, s preciznim upijanjem neravnina. Lagan, ali precizan upravljač i dobro prigušena buka kabine čine ga idealnim automobilom za duga putovanja.
Zahvaljujući masi baterije u podnici, težište je nisko, pa se u bržim zavojima automobil ne naginje previše. Vožnja je opuštena, a pogon reagira predvidljivo i meko, što savršeno odgovara karakteru automobila. U sportskom načinu rada Kodiaq postaje agilniji, DSG tada drži niži stupanj dulje, a elektromotor pomaže bržim odzivom na gas. Ukupni dojam je da sustav radi u potpunom skladu, elektromotor i TSI motor ne nadmeću se, nego surađuju.
Na otvorenoj cesti Kodiaq djeluje lako i uravnoteženo, pri višim brzinama pokazuje vrlo dobru stabilnost, a električna pomoć čini međuubrzanja bržima nego što brojke sugeriraju. U gradskoj vožnji odlikuje se tihim radom i uglađenim prebacivanjem između pogonskih modova, dok se pri nižim brzinama ističe gotovo potpuna odsutnost vibracija.
Zaključak: Dobra vrijednost za novac
Kodiaq PHEV predstavlja najzreliju verziju Škodina najvećeg SUV-a do sada. Spoj prostranosti, udobnosti i napredne tehnologije čini ga idealnim obiteljskim automobilom za one koji žele tišinu i štedljivost električne vožnje, ali i sigurnost benzinskog motora za dulja putovanja. Pogon je uglađen, vožnja mirna, a kvaliteta izrade i ergonomija na vrlo visokoj razini. U praksi nudi izvrstan kompromis između učinkovitosti, komfora i suvremene opreme, uključujući brzu DC mogućnost punjenja i dug električni doseg.
Iako plug-in hibrid dolazi samo s prednjim pogonom i nosi nešto veću masu, što su mu najizraženiji minusi, cijena testiranog modela od 43.142 eura s doplatama pokazuje se vrlo razumnom u odnosu na konkurenciju, osobito s obzirom na opremu, tehnologiju i stvarnu štedljivost u vožnji. Kodiaq PHEV time potvrđuje status jednog od najkompletnijih i najuravnoteženijih SUV-ova u svom segmentu, modela koji se podjednako dobro snalazi u ulozi obiteljskog putnika i svakodnevnog poslovnog suputnika.
Plus:
+ Vrhunska prostranost
+ Dobar električni doseg i brzo punjenje
+ Dobar kompromis između udobnosti i stabilnosti u vožnji
Minus:
- Osjetna masa pri bržoj vožnji i naglom kočenju
- Prtljažnik manji nego kod ostalih verzija Kodiaqa
- Plug-in hibridna verzija nema 4x4 izvedbu
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1.941 kg
Dimenzije: 476 x 186 x 167 cm
Međuosovinski razmak: 279 cm
Motor: 4-cilindrični benzinski, 1495 cm3 + elektromotor
Snaga: 150 kW / 204 KS
Okretni moment: 350 Nm
0–100 km/h: 8,4 s
Najveća brzina: 210 km/h
Mjenjač: automatski, 6-stupanjski DSG
Potrošnja: 0,4 l/100 km (WLTP)
Električni doseg: 116 km (WLTP)
Prtljažnik: 745–1945 l
Cijena: 43.142 € (testirani model), 39.988 € (bez dodatne opreme), 38.558 € (osnovni Kodiaq, benzinac 150 KS)
Važnija oprema testirana koda Kodiaq 1.5 TSI DSG PHEV Selection Plus
Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, trozonska automatska klima, grijana prednja sjedala, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10", , kamera za vožnju unatrag, bežični punjač za mobitel s hlađenjem, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.