Kakva je kombinacija monovolumenskog oblika i diezelskog motora, dvije naizgled zastarjele, ali izuzetno praktične i poželjne "osobine" jednog automobila, u praksi provjerili smo testom modela B 200 d s izuzetno bogatom opremom
Električni auti posljednjih su godina u fokusu Mercedesa. Brojni EQ modeli dominiraju u njihovim medijskim objavama, a potpuno je u drugi plan pala možda i najviše tradicionalna klasična vrijednost Mercedesa, njihovi dizelski motori. Zato nas uvijek veseli kada ne test dobijemo neki Mercedes s dizelskim motorom, pa makar to bio i možda najneobičniji klasični putnički model kojeg ova tvrtka danas proizvodi B-klasa. Zašto neobičan, pa zbog činjenice da je kao monovolumen još uvijek "živ", unatoč navali SUV-ova koji su već polako "istrijebili" aute ove vrste i kojima i Mercedes itekako obiluje.
Kakva je kombinacija monovolumenskog oblika i diezelskog motora, dvije naizgled zastarjele, ali izuzetno praktične i poželjne "osobine" jednog automobila u praksi provjerili smo testom modela B 200 d s izuzetno bogatom opremom.
Dizajn definitivno nije veliki adut ovog automobila. SUV-ovi su djelomično pobijedili monovolumene zato što su mnogo, atraktivniji i ovu B-klasu nitko neće kupiti zbog "pecanja pogleda" ili da bi izazivao zavist kod drugih. Kupit će ije zbog mnogo razumnijih razloga, njene praktičnosti i prostranosti zbog kojih je i oblik ovakav kakav je. No lagali bismo kad bismo rekli da je ova B-klasa "neatraktivan auto". Izgleda dosta profinjeno za jedan monovolumen, a iz nje izvire i dosta luksuza te malo "pritajene agresije" zbog AMG Line paketa opreme i vrlo velikih naplataka od 19".
U unutrašnjosti ovaj je automobil vrlo atraktivan, no "wow efekta" više nema sve je ovdje "već viđeno" mnogo puta na A-klasi i njenim brojnim izvedenicama. I nakon dosta godina na tržištu MBUX unutrašnjost s dva spojena zaslona izgleda iznimno moderno i elegantno, a tehnološki je još uvijek u samom vrhu industrije automobila. I sve to bez da je previše komplicirano i nepraktično za korištenje, zapravo, sasvim je suprotno tome. Pohvaliti morao i odabir materijala i izradu koji su, kako jedan Mercedes i zaslužuje, pravi "premium".
Ono što će se obiteljskom čovjeku najviše svidjeti u unutrašnjosti B-klase je ponuda prostora. I nominalno i u praksi je ovo kompaktni monovolumen, a ne pretjerano duga karoserija od 442 cm zbog monovolumenskog oblika nudi čak i više prostora od tipičnih današnjih kompaktnih SUV-ova koji su redovito 10 i više centimetara duži. Prostora ima u izobilju na svim sjedalima i u svim smjerovima, a ni prtljažniku od 455 litara se ne može ništa prigovoriti.
Pogon je najjači adut ovog automobila. B 200 d koristi provjereni i hvaljeni dvolitreni motor kojeg smo već isprobali u mnogim Mercedesima. Njegovih 150 KS je zaista "prava mjera" za B-klasu, nije previše, no definitivno nije premalo. To potvrđuju i nevjerojatno dobre performanse za ovu snagu. B-klasa do 100 km/h ubrzava za gotovo sportskih 8,2 sekunde i postiže odličnih 219 km/h.
To što tvornički podaci obećavaju vidljivo je i u praksi. Objektivno mnogi konkurenti koji imaju i 50 KS više osjetno su tromiji. Mercedes u svakoj situaciji vrlo spremno reagira na gas ima vrlo dobra međuubrzanja, a pohvalu zaslužuje i automatik s osam brzina i dvostrukom spojkom koji radi muljevito brzo i, kako je prikladno karakteru ovom autu, potpuno neprimjetno pri nježnijoj vožnji. I za potrošnju nemamo nikakve zamjerke. Na testu je ona iznosila 5,9 l/100 km kombinirano, a u gradu se penjala na 6,5 l/100 km. Uz iznimno nježnu vožnju smo sve uspjeli spustiti na 5,1 l/100 km kombinirano, a uz agresivniji stil vožnje potrošnja se popela na 7 l/100 km. Sve u svemu odlično.
B-klasa je i vrlo udoban auto, no moramo biti iskreni i priznati da smo već vozili i dosta udobnije aute ove veličine. Male slabosti na lošim cestama i ležećim policajcima pripisat ćemo vrlo velikim kotačima s naplatcima od 19" i smatramo da bi sve sigurno bilo udobnije uz manje kotače i "mesnatije gume". Zato ove kotače koji dolaze s AMG paketom smatramo prilično nepotrebnima, ako vam je udobnost u prvom planu. A to sigurno je tipičnim kupcima auta ove klase. Što se tiče dinamičkih voznih osobina B 200 d impresionira. Ponaša se bolje od praktično svih monovolumena, ali i kompaktnih SUV-ova koje smo do sada vozili i u njoj je svakako moguće uživati u brzoj vožnji zavojima gdje auto profitira od odličnog ovjesa, izravnog upravljača i izuzetno uvjerljivih kočnica.
Zaključak
Šteta što je Mercedes najavio da u bliskoj budućnosti B-klase više neće biti jer ovaj automobil, po nama treba tržištu. Ne vole svi SUV-ove, a ovaj automobil je izuzetno dobra i "inteligentnija" alternativa za njih. Na B-klasi nam se sviđa skoro sve, no ono što nam se definitivno na sviđa je cijena. Automobil ima obilje opreme, no skoro 60.000 eura za kompaktni monovolumen još je jedan dokaz da su cijene novih auta jednostavno "poludjele". Ni osnovni benzinski model bez ikakve dodatne opreme nije nimalo jeftin s 44.000 eura.
Plus:
Odlična ponuda prostora
Vrlo dobar mjenjač
Štedljiv i miran dizelaš
Minus:
Vrlo visoka cijena
Bio bi još bolji uz manje kotače
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1505 kg
dimenzije: 442 x 180 x 156 cm
obujam motora: 1950 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 8,3 s
najveća brzina: 219 km/h
potrošnja: 5,5 l/100 km
cijena: 58.240 € (testni model), 48.304 € (bez dodatne opreme), 44.148 (osnovna B-klasa, benzinac)
Važnija oprema testirani Mercedes B 200 d
Aluminijski naplatci 19", AMG Line paket vanjštine i unutrašnjosti, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,25", navigacija grijana sportska prednja sjedala presvučena umjetnom kožom i mikrovlaknima, električno namještanje vozačevog sjedala, grijani upravljač, kamera za parkiranje, ambijentalno osvjetljenje, prednji i stražnji parkirni senzori...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.