Popis je impresivan: od kompaktne sportske limuzine CLA, preko C- klase, SUV-a GLC, E-klase, i velikog coupea CLE sve do prestižne S-klase koja s oznakom 580 itekako obećava, ali i daje vrlo mnogo
Prilika da u dva dana vozite cijelu “ergelu” luksuznih vrijednu milijun eura ne pruža se svaki dan, stoga smo vrlo rado prihvatili poziv Mercedesa na prezentaciju na kojoj ćemo dobiti priliku isprobati baš sve Mercedesove plug-in hibride na alpskim cestama i autocestama u Njemačkoj i Austriji.
Mercedes je, dobro je znano, jako mnogo uložio u elektrifikaciju, a pored velike ponude električnih EQ modela nudi i podjednako mnogo plug-in hibridnih automobila. Popis je impresivan: od kompaktne sportske limuzine CLA, preko C- klase, SUV-a GLC, E-klase, i velikog coupea CLE sve do prestižne S-klase koja s oznakom 580 itekako obećava, ali i daje vrlo mnogo.
Najzanimljiviji model u ponudi bio nam je novi CLE jor još do sada nismo dobili priliku provozati ga, ali u zbog toga što se radi o “rijetkoj zvijeri” na tržištu. Od coupe modela većina je proizvođača već odustala a i Mercedes ide tim smijehom pa he CLE zapravo zamjena za dva modela, donedavne coupe verzije C i E klase.
Elegantni coupe oznake CLE 300 e isprobali smo na putu od Münchena do Salzburga te se uvjerili da zaista dobro kombinira performanse, brzinu, zabavu u vožnji i malu potrošnju goriva. Auto s dvolitrenim benzinskim motorom s 204 KS, električnim motorom od 204 KS snagom sustava od 313 KS, u stanju je do 100 km/h ubrzati za 6,3 sekunde i pojuriti 236 km/h. Pogon je na stražnje kotače.
Može biti vrlo zabavan u vožnji, ali i izuzetno udoban. Plug in hibridni sustav radi izuzetno uglađeno, a uz pomoć baterije kapaciteta 19,5 kWh moguće je samo na struju voziti više od 100 kilometara po WLTP-u, ili oko 70 do 80 ako ste “teže noge na gasu”. Kada je baterija prazna ili koristite hibridni način rada potrošnja ostaje vrlo niska. Tako smo mi na našoj testnoj dionici od 220 kilometara kroz grad, alpske ceste i autoceste ostvarili samo 4,1 l/100 km i usput potrošili svu energiju iz baterije. S praznik baterijom potrošnja je iznosila manje od 8 l/100 km. I sve to uz povremenu vožnju maksimalnom brzinom od gotovo 240 km/h na autocesti.
Sve što smo napisali za CLE, vrijedi i za C 300 e jer ima identičan pogon i dijeli mnoge komponente CLE. Jedino je pri sportskoj vožnji malo manje dinamičan, a mnogo više praktičan u svakodnevnom životu zbog više prostora i dodatnog para vrata. Još jedna razlika je da se C 300 e, osim sa stražnjim pogonom nudi i u verziji s pogonom na sve kotače 4Matic, a u ponudi su i verzije C 400 e 4Matic i dizelski 400 de 4Matic.
Manji CLA Shooting Brake, baziran je na A-klasi i stoga donosi skromniji ali još uvijek prilično potentan pogon. Model CLA 250 e kombinira 1,3 litreni četverocilindrični motor koji razvija 163 KS i električni motor od 109 KS za ukupnu snagu sustava od 218 KS. Električna komponenta je ovdje skromnija pa baterija ima kapacitet 13 kWh za WLTP doseg od oko 80 km i realnih 50 do 60 kilometara s težom novom na gasu.
Iako najmanji i najslabiji od svih auta koje smo vozili, CLA nije nipošto skroman. Do 100 km/h ubrza za 7,6 sekundi i postiže 229 km/h. Potrošnja na testnim rutama, koje su kombinirale naseljena mjesta, otvorene alpske ceste i autocestu nam je iznosila samo 5 l/100 km, a s ispražnjenom baterijom samo 6,8 l/100 km.
SUV GLC u plug-in hibridnoj verziji smo već ranije testirali u Hrvatskoj kao GLC 300 de 4Matic, odličnu kombinaciju dizela i električnog motora, a sada smo se još jednom uvjerili koliko je dobar. Kombinira dvolitreni dizelski motor od 194 KS s električnim od 156 KS za ukupnih 333 KS.
Može biti prilični brz sa 6,4 sekunde do 100 km/h i maksimalnih 217 km/h, ali i vrlo štedljiv. Prilično velika baterija kapaciteta od 25 kWh omogućava više od 120 km dosega po WLTP-u ili oko 80, 90 u “stvarnom životu”. Realna potrošnja s praznom baterijom je oko 6,5 l/100 km.
Isprobali smo i benzinsku verziju plug-in hibridnog GLC-a koja s oznakom 400 e 4Matic obećava i daje još više performansi. Četverocilindrični benzinac razvija 252 KS, a elektromotor 156 KS za ukupnih 381 KS. Ubrzanje do 100 km/h je sportskih 5,7 sekundi, a maksimalna brzina 237 km/h.
S baterijom od 25 kWh električni doseg je identičan kao u dizelskoj verziji, a realna potrošnja goriva, kada se baterija isprazni, iznosi oko 8,5 l/100 km. U ponudi je još i benzinska verzija 300 e 4Matic.
Novu E-klasu smo već testirali u Hrvatskoj u dizelskih verziji 220 d i tada zaključili da snažniji pogon zapravo nije ni potreban. No jako je lijepo osjetiti moćnu “konjicu” koju ispod “haube” skrivaju plug-in hibridne verzije ovih automobila. Ovdje je ponuda plug-in hibridnih pogonskih sustava najbogatija i E-klasu možete dobiti kao E 300 e, E300 e 4Matic, E 400 e 4Matic i dizelski E 300 de i E 300 de 4Matic.
Slabija benzinska i dizelska verzija imaju po 313 KS, s električnim motorima od 129 KS i malim razlikama u snagama motora na izgaranje (197 KS dizel, 204 KS benzinac. Prestižni E 400 e ima čak 381 KS s benzinskim motorom od 252 KS i električnim od 129 KS. Ovaj auto do 100 km/h ubrza za 5,3 sekunde i može postići 250 km/h.
Baterije svih verzija imaju kapacitet do 19,5 kWh što je dovoljno za WLTP doseg od veći od 100 km i realni 70 do 80 kilometara. Koliko E-klasa u dizelskoj plug in hibridnoj verziji može biti efikasna isprobali smo na brdovitoj testnoj ruti od 90 kilometara na kojoj smo ostvarili potrošnju goriva od 2,8 l/100 km uz kombiniranu potrošnju električne energije od 11,7 kWh/100 km. Pritom smo potrošili točno 50 posto kapaciteta baterije. Uz malo težu nogu na gasu i praznu bateriju realna potrošnja je oko 6 l/100 km. Benzinski 300 e u istim uvjetima troši manje od 8 l/100 km, a snažni 400 e 4Matic oko 8,5 l/100 km.
Kao šećer ma kraju uživali smo i u prestižnom S 580 e 4Matic kojeg smo dobili priliku provozati na ruti od oko 100 kilometara na prekrasnim alpskim cestama. Osim apsolutnog luksuza ovaj auto donosi i obilje snage, konkretno 510 KS iz kombinacije šesterocilindričnog motora obujma tri litre sa 367 KS i električnog motora od 150 KS. Ubrzanje do 100 km/h je strelovito i traje 4,9 sekundi. I nakon toga, u svakoj prilici, auto moćno međuubrzava uz lijep zvuk V6 motora i dodatni električni moment, a suradnja dva motora je izuzetno uglađena.
Uz bateriju od 22 kWh električni WLTP doseg je mali veći od 100 km ili oko 70 do 80 km u realnim uvjetima. Potrošnja goriva s praznom baterijom je realno manga od 10 l/100 km što je impresivno za auto s 510 KS. Osim verzije koju smo vozili nudi se još i slabija varijanta S 450 e te verzija S 450 sa stražnjim pogonom.
Svi auti koje smo isprobali bili su opremljeni i sofisticiranim sustavima poluautonomne vožnje koji su nas oduševili. Automobil je u stanju gotovo posvuda voziti samostalno, prilagođavajući sviju brzinu zavojima i ograničenjima brzine. To je gotovo savršeno funkcioniralo na autocesti, otvorenoj cesti i an glavnim cestama kroz naseljena mjesta. Štoviše, na autocesti je auto u stanju potpuno samostalno promijeniti traku da bi obavio preticanje i nakon toga se samostalno vraća u svoju traku.
Mercedesovi plug-in hibridi su vrlo štedljivi i snažni auti koji su uz to vrlo ugodni za vožnju. A dodatna prednost na našem tržištu su njihove cijene. Naime zbog dosega većeg od 100 km skoro svi modeli ne podliježu trošarinama što ih u konačnici u nekim slučajevima čini jeftinijima od podjednako snažnih benzinaca i dizelaša.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.