Početna Insider 2616 pregleda

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku
FOTO: WordPress.com

Sudbina dizelaša uznemirila je tržište rabljenih automobila u Njemačkoj no posao i dalje cvjeta. Čak i ono što je zrelo za otpad još se može prodati u Africi

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Prva stavka koju njemački kupci gledaju prilikom kupnje rabljenog automobila je ekološki razred. Naprimjer, automobil koji je svrstan u razred Euro 1 ne može se registrirati u njemačkim gradovima. Nema katalizator, radi kao traktor, a bilo kakva opcija nadogradnje, kako bi ga osposobili za registraciju, preskupa je. Zreo je za otpad.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

No nije baš tako. Takav automobil dobro će se prodati u Africi. Ondje se sve može prodati, a osobito poznata imena kao što su: Audi, BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen, a i dobri "japanci" su traženi. Nijemci trenutno ne znaju što je pametno kupiti i je li uopće pametno kupovati rabljeni automobil. Zbog strogih propisa o čistoći zraka ne znaju hoće li se iznenada desiti da svojim rabljenim automobilom više neće moći ući u svoj grad, osobito ako je riječ o dizelašu.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Dizelašima se u njemačkoj bave uglavnom trgovci specijalizirani za Istočnu Europu. Rastrošne benzince pak šalju u Libiju, gdje je gorivo nestvarno povoljno pa je potrošnja nebitan faktor. U Africi se, naprimjer, ne traže nikakvi podaci o ispušnim plinovima, a gotovo četvrtina izvoza u Afriku bila je u kategoriji ‘motorna vozila i dijelovi’. Prema istraživanju koje je sprovedeno po nalogu Europske unije, prosječna cijena rabljenih automobila koji odlaze u Afriku je 1930 eura.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Glavno afričko odredište je država Benin, a u tu je zemlju od 2013. do 2015. godine pristiglo oko 210 tisuća rabljenih automobila. Gotovo svaki treći koji je uvezen u Afriku. Sve više se traže srednja i manja vozila za već prepune gradove crnoga kontinenta, a jedini uvjet je klima-uređaj, bez kojega je sve teže u Africi prodati auto.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Zbog potencijalne zabrane dizelaša s motorima Euro 5 u Njemačkoj cijena takvih automobilaa je drastično pala. No nakon nekog vremena počela je rasti, jer su takvi automobili postali traženi na istoku Europe, a zatim i u zemljama bivšeg SSSR-a. Veliko tržište za otpisane automobile iz Njemačke je i u Ukrajini, a ondje su pak osobito traženi terenci.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.