Volkswagen je predstavio Passat 1973. godine kao top model u doba velike transformacije marke nakon ere Bube
Volkswagen Passat ove godine obilježava 50 godina od premijere prve generacije. Volkswagen je predstavio Passat 1973. godine kao top model u doba velike transformacije marke nakon ere Bube. Prvi Passat bio je temeljen na Audiju 80, a s njim je dijelio mnoge komponente i dizajnerske detalje. Oba automobila dizajnirao je slavni Giorgetto Giugiaro. Passat je ponuđen u tri karoserijske varijante: kao limuzina s kosim stražnjim dijelom, karavan i liftback. Imao je pogon na prednje kotače i ubrizgavanje goriva, što ga je činilo jednim od najmodernijih obiteljskih automobila svog vremena.
Druga generacija modela debitirala je 1980. I ona je dijelila većinu komponenti s Audijem 80, ali to se kod ovog modela nije toliko vidjelo. Najprodavanija karoserijska verzija je bio model s kosim stražnjim krajem, a vrlo popularan je bio i karavan. Limuzina je izdvojena iz ponude i nazvana Santana te se jako malo prodavala u Europi. Više su je voljeli u Kini. Top modeli Passata dobili su snažni Audijev motor s pet cilindara i pogon na sve kotače koji je nazvan Syncro. Proizvodnja se osjetno povećala u odnosu na prvu generaciju, a VW je Passat, osim u Njemačkoj proizvodio u Kini, Meksiku, Južnoj Americi i Južnoj Africi te ga prodavao na šest kontinenata.
Najveće promjene Volkswagen je napravio s trećom generacijom Passata 1988.. Auto je prvi puta nastao na Volkswagenovoj platformi, a dizajn je drastično promijenjen, kao i karoserijski koncept. U trećoj generaciji se Passat nudio kao klasična limuzina i kao karavan. Zahvaljujući zatvorenoj prednjoj maski automobil je izgledao vrlo moderno i bio vrlo lako prepoznatljiv. Nakon redizajna 1993. izgled je potpuno promijenjen, a od rješenja bez prednje maske se odustalo.
Svaka iduća generacija bila je još uspješnija. Slijedio je novi model 1997., pa njegov nasljednik 2005., redizajn kojeg mnogi smatraju potpuno novom generacijom 2010. i aktualni Passat koji je na tržište stigao prije osam godina. S posljednjim modelom počeo je i pad Passata, ne zato što je loš automobil, već zato što su tržište okupirali SUV-ovi. Limuzina se tijekom prošlog desetljeća sve slabije prodavala te je prošle godine ta karoserijska varijanta u potpunosti ukinuta. Ostao je samo karavan Variant, a tako će biti i u novoj generaciji koja na tržište stiže iduće godine. Bit će to ujedno i posljednji klasični Passat koji bi na tržištu trebao ostati otprilike do 2035. godine. Budućnost je nakon toga neizvjesna, a ako Passata bude i nakon toga vjerojatno će biti električni i potpuno drugačiji.
Volkswagen će povodom 50 godina Passata nakon trogodišnje pauze opet sudjelovati na jednom od najvećih svjetskih sajmova klasičnih automobila Techno Classica u njemačkom Essenu. VW se planira predstaviti kao brend "sa srcem" i izložiti svoje povijesne modele. U središtu će biti Passat, automobil kojeg VW naziva "svakodnevnim herojem i klasikom dizajna".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.