Početna Magazin 6320 pregleda

Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu?

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet
Vidi galeriju 1/5
Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu? Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu? Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu? Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu? Istraživanje: Koliko brzo morate voziti da ne pokisnete u kabrioletu?

Kabrioleti poput Mazde MX-5 imaju 'strmiji' nagib vjetrobranskog stakla pa je dovoljno voziti 70 km/h da bi se stvorio dovoljan turbulentni protok

Ekskluzivno: Prvi smo testirali smo novi Porsche 911 EKSKLUZIVNO VIDEO: Testirali smo najnoviji Porsche 911 Cabrio

Svatko tko je imao kabriolet sigurno se barem jednom našao u situaciji da ga uhvati kiša prilikom vožnje dok je krov bio otvoren. Stoga smo se često pitali može li se automobil voziti određenom brzinom a da putnici ne pokisnu, Jasan odgovor dao nam je britanski Drivetribe

Prema voditelju Mikeu Fernieu, postoje dvije vrste protoka zraka o kojima ovisi hoće li putnici pokisnuti ili ne. Laminarni protok je pri sporoj vožnji s malim tlakom zraka, a turbulentni protok zraka je pri velikim brzinama s visokim tlakom zraka. 

Protok zraka | Author: YouTube foto: YouTube

Za vožnje stvara se granični sloj zraka koji prati linije karoserije. U trenutku dolaska toga sloja do kraja vjetrobranskoga stakla, sloj se odvaja od karoserije i može nastati neki od navedenih protoka zraka. Ako se kabriolet vozi sporo, nastaje laminarni protok pa sav zrak i bilo kakve padaline se preusmjeravaju na putnike, ali ako se vozi brže, nastat će turbulentni protok koji će odnijeti taj zrak i sve padaline dalje od kabine

U RUMUNJSKOJ Ukrali kalupe za Lamborghinijeve komponente pa ih prodali kao željezo

No nije sve u brzini jer ona može varirati, ni ovisno o nagibu vjetrobranskoga stakla. Naprimjer, Mazda MX-5 ima 'strmiji' nagib vjetrobranskoga stakla pa je dovoljno voziti 70 km/h da bi se stvorio dovoljan turbulentni protok.

Za razliku od Mazdina modela, mnogi luksuzniji kabrioleti, poput Ferrarijeva Portofina ili Mercedesovih kabrioleta, imaju manji nagib vjetrobranskoga stakla pa brzine moraju biti mnogo veće da bi se izbjegle padaline. 

Mazda MX-5 | Author: Mazda foto: Mazda

No Mercedes je i za to našao rješenje. Umjesto da 'ubija' aerodinamiku većim nagibom, njemački proizvođač je dodao opciju tzv. deflektora vjetra. Riječ je o uređaju na vrhu vjetrobranskoga stakla, a prilikom njegova podizanja vjetar i padaline se preusmjeravaju u zrak pa tako putnici ostaju zaštićeni. 

Mercedes - deflektor vjetra | Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Sve u svemu, ova rješenja vrijede samo za vožnje na brzim cestama, a čim se automobil zaustavi na prvome semaforu, putnici i unutrašnjost opet počinju kisnuti pa je najsigurnije jednostavno zatvoriti krov. 

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • makan

    sveznajuči nepotpisani novinarčiću , zašto nisi stao na kopi pejstu , nego si svima pokazao da nemaš pojma o: aerodinamici, razumjevanju onoga što je lik sa jubi tubija rekao na engleski i da u 50% slučajeva odabereš krivo, dakle na

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.