Početna Magazin 3319 pregleda

Kako ispregovarati 20 posto manju cijenu za rabljeni auto?

FOTO: Duško Jaramaz/PIXSELL

Ovisno o stanju automobila i početnoj cijeni, rabljeni auto na kraju može biti i do 20 posto jeftiniji od tražene cijene

Kupnja rabljenog automobila uvijek nosi rizik jer može biti teško utvrditi je li vozilo dobro održavano i koje je njegovo realno stanje. Međutim, poznavanje nekih osnova o automobilima i korištenje zapisa o povijesti vozila može vam pomoći ispregovarati bolju cijenu. 

Iako je pregovaranje svojevrsna umjetnost, u najboljem slućaju možete očekivati da ćete smanjiti cijenu automobila za do 20 % od oglašene cijene. Stručnjaci za podatke o automobilima iz carVerticala savjetuju o tome kako komunicirati s prodavačima i ovladati procesom pregovaranja.

Traženje slabih točaka automobila

Svaki model ima specifične slabosti koje biste trebali znati unaprijed. To ej vaš prvi adut. Pročitajte online recenzije o automobilu koji želite kupiti da biste razumjeli njegove potencijalne probleme i slabosti. Ako ste stvarno zagrijani za automobil "blefirajte" i  nemojte to otkriti prodavaču. Inače će znati da ste ozbiljno zainteresirani što svako potencijalno pregovaranje čini mnogo težim. 

Skidanje kilometara ISTRAŽIVANJE Najviše se vara na jeftinijim rabljenim autima

Većina rabljenih auta ima neke mane. Zato će čak i ona rabljena vozila koja na prvi pogled najbolje izgledaju vjerojatno imati neki  nedostatak. Ipak, neke mane lako je uočiti odmah, a to su korozija, neispravna elektronika, istrošene gume, curenje tekućine, ogrebotine i udubljenja. Njih ćete vrlo brzo otkriti bez obzira jeste li profesionalac ili neiskusan vozač. 

Nakon pregleda vanjske i unutarnje strane vozila, uvijek napravite probnu vožnju jer će vam to otkriti više informacija o vozilu nego bilo što drugo. Obavezno testirajte automobil na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve brzine, provjerite rade li kočnice normalno i slušajte čujete li bilo kakvu buku koja dolazi iz motora ili ovjesa. 

S prodavačem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima jer će vam to pomoći u pregovaranju o konačnoj cijeni.

Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Zapisi o povijesti dat će vam prednost u pregovaranju

Prodavač uvijek zna više o vozilu nego kupac. Ova neravnoteža daje im prednost u pregovorima, osim ako niste spremni kopati dublje u prošlost automobila. Provjera povijesti vozila na internetu može vam pružiti podatke o prevarama s kilometražom, oštećenjima, održavanju i druge korisne informacije. 

„Ako kupac pronađe neke loše povijesne podatke ili dokaze o nesreći, to mu može jako olakšati pregovore. Provjera povijesti rabljenog automobila važan je korak, a nedostatak istog može dovesti do preplaćivanja vozila u lošem stanju”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura ISTRAŽIVANJE 56 posto rabljenih auta koje uvozimo je bilo oštećeno

Čak 15,2 posto svih automobila provjerenih na carVerticalu imalo je vraćenu kilometražu, dok je više od polovice (52,3 posto) imalo povijesne zapise o oštećenjima. To dokazuje da su šanse za kupovinu automobila sa skinutom kilometražom ili nestručno obavljenim popravcima vrlo velike. 

Pregovaranje u autokućama je teže

Mnogo je lakše pregovarati s privatnim prodavačima nego s autokućama. Budući da ugledne tvrtke za trgovanje automobilima pregledavaju automobile prije prodaje, oni znaju koliko određeni model vrijedi i teško će osjetno smanjiti traženu cijenu. Međutim, to ne znači da s njima ne možete pregovarati. 

ISTRAŽIVANJE Može li se vjerovati prodavačima rabljenih auta u Njemačkoj?

„Nažalost, čarobni se popust ne odnosi na rabljene automobile u autokućama. Ako se vozilo prodaje po razumnoj cijeni, dobivanje niže cijene može biti gotovo nemoguće. Međutim, u  drugim slučajevima, ovisno o stanju automobila i početnoj cijeni, troškovi se mogu smanjiti i do 20 posto”, objašnjava Buzelis.

Ipak, budite oprezni. Čak i ako prodavač pristane osjetno sniziti cijenu, neki automobili jednostavno ne vrijede toliko. Kupci bi trebali razmišljati dugoročno i procijeniti potencijalne troškove održavanja, kao i vrijednost vozila za nekoliko godina. Nitko ne želi kupiti rupu bez dna i jednog dana imati problema s prodajom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.