Iako među kupcima prevladava mišljenje da se kilometri najviše skidaju sa skupljih automobila realnost je malo drugačija
Kupci rabljenih automobila svjesni su toga da je relativno velika mogućnost da automobil koji namjeravaju kupiti ima skinutu kilometaržu ili je pak sudjelovao u nesreći. Prevare s kilometražom i skrivena oštećenja uobičajena su na tržištu polovnih automobila u Europi, što rezultira gubitkom vrijednosti auta za krajnjeg kupca, visokim troškovima održavanjima, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima.
Iako među kupcima prevladava mišljenje da se kilometri najviše skidaju sa skupljih automobila realnost je malo drugačija. Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili imaju veće izglede za lažnu kilometražu od onih skupljih.
Prevare s kilometražom su česte
1 od 10 polovnih automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da su prevare sa skidanjem kilometara česte i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila. Međutim, najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupujete automobil između 5 000 i 10 000 EUR – 9,8 % svih vozila s ovom cijenom imalo je promjenu u kilometraži, ustvrilo je istraživanje.
„Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupovanja vozila s izmijenjenim stanjem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20 000 do 30 000 EUR manje su podložna prevarama, ali još uvijek je na jednom od 20 takvih automobila ilegalno izmijenjena kilometraža”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu: od svih automobila vrijednih više od 45 000 EUR koje je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4 % imalo je vraćenu kilometražu. Ne samo da će automobil s promijenjenom kilometražom imati manju vrijednost, već mu i održavanje može biti skuplje.
Trećina svih vozila u Hrvatskoj bila je oštećena
Iako su šanse da naletite na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil sa zabilježenim oštećenjem. Čak 35,4 % automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5 000 EUR sudjelovalo je u nesreći ili pretrpjelo neko drugo oštećenje. Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja.
„Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine i ne popravljaju ih. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kućama”, objašnjava Buzelis.
Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30 000 i 45 000 EUR čak 44,7 % njih sudjelovalo je u nesreći. Stručnjak za automobile kaže da vozilo s oštećenjima iz prošlosti može imati mehaničke i sigurnosne probleme koji mogu dovesti do značajnih troškova popravka, stoga je važno temeljito pregledati automobil prije kupnje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.