Škoda je jedan od najstarijih proizvođača vozila u svijetu, a slavi rođendan s 15 jedinstvenih klasika na izložbi Techno Classica u Essenu
Škoda će ove godine napuniti 120 godina. Dovoljan razlog za snažan nastup na izložbi Techno Classica u Essenu. Na omiljenom sajmu oldtajmera ŠKODA odjednom prezentira 15 fascinantnih automobilskih dragulja: od prvog bicikla i odabranih motocikala osnivača ŠKODE Laurina i Klementa preko legendarnih luksuznih ŠKODA limuzina i elegantnih kabrioleta do legendarnog sportskog vozila 130 RS iz 1975. godine.
"Škoda je jedna od tradicijom najbogatijih automobilskih kompanija u svijetu", rekla je Andrea Frydlová, voditeljica Škoda muzeja u Mladá Boleslavi. "Na izložbi Techno Classica prikazujemo odjednom 15 izvanrednih modela koji su svaki u svoje doba bili prekretnica marke", kaže Frydlová. Škoda izlaže Škoda hali 7 sajma u Essenu i nastupa zajedno sa Škoda Auto Njemačka. Techno Classica se održava od 15. do 19. travnja. Škoda se rodila krajem 1895. U prosincu te godine su pioniri mobilnosti Václav Laurin i Václav Klement u češkoj Mladá Boleslavi započeli proizvodnju bicikala pod imenom marke 'Slavia'. Na izložbi Techno Classica Škoda posjetitelje vodi na putovanje vremeplovom do korijena marke: može se vidjeti bicikl Slavia iz L&K proizvodnje.
Četiri godine kasnije - 1899 - L&K su započeli s proizvodnjom motorkotača. U Essenu su divljenju odmah izložena tri prva motorizirana dvokotača iz Mladá Boleslave: modeli L&K Typ B (1900) i L&K Typ L 80 (1903) te L&K Typ CCR iz 1905.godine. L&K motocikli su u ono doba osvajali naprednom tehnikom. Tako je L&K CCR sa svojim 4,5 KS jakim dvolitarskim V-motorom ubrzavao sve do 85 km/h.
Od 1905. godine su L&K počeli proizvoditi automobile. Prvo L&K vozilo na četiri kotača bio je legendarni Voiturette Typ A. Prekretnica rane proizvodnje automobila L&K jest u Essenu prikazani L&K Typ S iz 1911.godine. Pod poklopcem tog automobila radi 7 KS jak dvocilindarski motor obujma 1.100 ccm i vodenim hlađenjem. Vozilo će ove godine sudjelovati i na izložbi Concours d'Elégance renomiranog sajma Schloss Bensberg Classics. Iz ranih 1920-ih godina potječe Laurin & Klement Typ So/200. Model proizveden 1921. godine oduševljava svojim oblikom i tirkiznom karoserijom.
1925. godine se L&K spojio s kompanijom Škoda iz Plzena koja se bavila proizvodnjom strojeva. Povodom 90. godišnjice tog ujedinjenja Škoda na izložbi Techno Classica prezentira L&K Škoda Typ 110 Phaeton iz 1928. godine. Prava zvijezda iz Mladá Boleslave, i to ne samo zato jer je marka s tom gamom modela po prvi put ostvarila četveroznamenkaste prodajne brojke - 3.000 kupaca se odlučilo za L&K Škoda Typ 110. Model je, uostalom, nosio logotipe obje kompanije: L&K i Škoda.
U vrijeme između oba svjetska rata Škoda je izgradila svoje ime s reprezentativnim limuzinama više klase. Krajem 1934. godine na svjetlo dana je po prvi put izašao Škoda model imena Superb: Škoda 640 Superb, 5,50 metara dugačka limuzina sa šesterocilindarskim motorom od 55 KS obujma 2.492 ccm. Inspiracija za ime je bila latinska riječ 'superbus', što između ostalog znači: lijep, izvanredan, raskošan. Od tada ime Superb vrijedi kao sinonim za posebno visoku klasu automobila iz Mladá Boleslave. Model prezentiran u Essenu iz prve modelske godine osvaja efektnim lakiranjem u dvije boje i jedno je od vrlo malog broja proizvedenih vozila. Sveukupno je proizveden samo 201 Škoda 640 Superb.
Također iz 1930-ih godina potječe i Škoda Popular Sport Coupé "Malá dohoda"("Mala Antanta"). Vozilo je prava rijetkost automobilskog sporta, jer su u 1937. godini proizvedena samo tri primjerka. Dodatni naziv "Malá dohoda" ("Mala Antanta") upućuje na posebnu svrhu uporabe reli vozila. 1937. godine je vozilo pobijedilo u relijima kroz zemlje Čehoslovačku, Jugoslaviju i Rumunjsku, koje su u to doba činile savez "Mala Antanta". Nakon Drugog svjetskog rata je u svibnju 1946. model Škoda 1101 Tudor stupio na scenu kao nasljednik omiljenog Škoda Populara. Posjetitelji izložbe Techno Classica mogu se radovati kabriolet verziji Škoda 1102 Škoda iz 1950. godine, koji redovito pobuđuje oduševljenje na oldtajmerskim manifestacijama u cijeloj Europi. Čista fascinacija je i legendarni kabriolet Škoda Felicia iz 1960. Sportski elegantan, otvoreni dvosjed prodan je između 1959. i 1964. godine 15.000 puta i ubrzava otkucaje srca svih obožavatelja klasika.
Škoda nema samo 120-godišnju povijest kompanije nego je i već 114 godina aktivna u automobilskom sportu. Na izložbi Techno Classica proizvođač slavi svoju potpuno posebnu zvijezdu, koja se prvi put na pozornici međunarodnog automobilskog sporta pojavila prije 40 godina: Škoda 130 RS. U Essenu su u povodu 40-og rođendana odjednom divljenju izložena četiri 130 RS: dva reli vozila i dva vozila za utrke na kružnim stazama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.