Početna Magazin 486 pregleda

Kvake koje se uvlače u vrata mogu biti opasne po život

FOTO: Dubravko Kolarić

ADAC ističe da je problem u tome što se zbog nesreće može prekinuti opskrba automobila strujom i kvake mogu ostati uvučene što znatno otežava napore da se unesrećene izvuče iz automobila

Tijekom posljednjih nekoliko godina kvake na vratima koje se automatski uvlače ili izvlače postale su vrlo moderne.Danas ih koriste mnogi proizvođači na svojim, uglavnom skupljim, modelima zbog bolje aerodinamike i estetskih razloga. No ove kvake su istodobno i sigurnosne zamke, upozorio je njemački autoklub ADAC. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Trend je pokrenula Tesla sa svojim Modelom S, a posljednjih su se godina ovakvim kvakama počeli koristiti i proizvođači poput Mercedesa, BMW-a, Hyundaija, Land Rovera i drugi... Većina ovih rješenja se oslanja na električne servomotore koji služe za izvlačenje i uvlačenje ručki. ADAC ističe da je problem u tome što se zbog nesreće može prekinuti opskrba automobila strujom i kvake mogu ostati uvučene što znatno otežava napore da se unesrećene izvuče iz automobila. Sustavi su baš zbog toga dizajnirani da tijekom nesreće automatski izvuku kvake, no to je nemoguće ako zbog nesreće auto ostane bez struje, na primjer zbog prekida veze s akumulatorom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

ADAC naglašava da hitne službe i prolaznici, kako bi spasili unesrećene, moraju biti u mogućnosti brzo, jednostavno i intuitivno otvoriti vozilo izvana, pogotovo ako dođe do požara. Uvlačive kvake  na vratima, mogle bi znatno otežati ovaj zadatak, posebice laicima. Ali čak i profesionalnim spasiocima trebalo bi više vremena da dođu do putnika u vozilu. 

S ovim problemom bavi se i Euro NCAP. Sile otvaranja vrata također se ispituju i ocjenjuju u njihovim testovima sudara. Provjerava se i otključava li vozilo nakon nezgode automatski vrata kako bi se mogla otvoriti izvana. Do sada, ručke na uvlačivim vratima nisu pokazale nikakve probleme na tim testovima. Međutim, prema medijskim izvješćima, problemi su se već javljali u nekim nesrećama koje su se dogodile. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

ADAC smatra da bi mehaničko rješenje za izvlačenje ručki u slučaju nužda jamčilo najbolju mogućnost otvaranja vrata izvana nakon sudara kada nestane napajanja. Stabilna dostupna ručka može pomoći pri otvaranju vrata čak i u slučaju deformacije karoserije i zaglavljenih vrata jer tada pruža mogućnost da se takva vrata otvore na silu, odnosno moguće je snažnim povlačenjem ručke možda otvoriti zaglavljena vrata. S uvučenim ručkama ovdje nema takvog oslonca ADAC.

ADAC se dotaknuo i sve popularnijih električnih kvaka vrata. Proizvođači bi u svojim autima osim električnih kvaka morali imati lako i brzo dostupne ručne alternative, kao na Fiatu 500 e ili modelima Lexusa, za neometano otvaranje vrata iznutra ako u slučaju nesreće nestane struje. Vlasnicima vozila koji takva rješenja nemaju, preporučuje se u automobilu imati instalirani "čekić" za razbijanje stakla. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.