Početna Magazin 56 pregleda

Maltretiranje mladog vozača – četiri puta na liječnički

MLADI VOZAČI
Vidi galeriju 1/4
Maltretiranje mladog vozača – četiri puta na liječnički Maltretiranje mladog vozača – četiri puta na liječnički Maltretiranje mladog vozača – četiri puta na liječnički Maltretiranje mladog vozača – četiri puta na liječnički

Goran Bičanić, ispovijest mladog vozača koji je četiri puta morao na liječnički zbog A i B kategorije

Goran Bičanić, osamnestogodišnji srednjoškolac iz Zagreba požalio nam se na svoj slučaj koji je zapravo ogledalo nepravdi. Iako je do sada već dva puta bio na liječničkim pregledima koje je morao obaviti da bi se, prvo u 16 godini, domogao A1 dozvole, a potom i A2, zaprepastilo ga je kad su ga pred koji dan u auto školi još jednom poslali liječnicima. Ovaj put razlog je bio njegova želja da čim prije položi i B kategoriju. – Tri puta bio sam u Šarengradskoj i tri puta sam platio za jednu te istu pretragu po 457 kn! Kako je moguće da mene pregledavaju svaki put kad nešto polažem, a moj deda koji ima 67 godina i koji je vozački položio još pred pola stoljeća kod liječnika je zbog vožnje zadnji put bio pred gotovo pola stoljeća, jada se Goran koji će u dvadesetoj, ako zaželi voziti i najjače motore, morati još jednom na liječnički. Tko bi prije trebao ići liječniku? Mladi i zdravi, kako je to danas, ili stari i bolesni kako bi to trebalo biti?

Mladi po Europi mogu voziti i 250 km/h, no kad pređu HR granicu upravljač moraju prepustiti mami, tati, dedi…

MLADI VOZAČI | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Goranova priča žalostan je primjer katastrofalnog i diskriminatorskog odnosa koji zapravo na najbolji mogući način ocrtava prave razloge takvog stanja. Mlade se u nas nište ne pita. Njih se ponajprije dere po novčaniku! Cijeli sustav je smišljen ponajprije da bi se zaposlile auto škole, liječnički dispanzeri, državna birokracija, pedagozi, psiholozi, prometni mudraci…

Najvitalnija skupina u društvu ponižena je propisima, udarena po džepu i osuđena kaznama suprotno Ustavu i EU direktivama

Mladi ne samo da svako malo moraju dokazivati da su zdravi, jednako tako moraju u više navrata polagati i jedne te iste pismene ispite o poznavanju prometnih propisa. Kad malo bolje pogledate ispitna pitanja i štivo koje se mora naučiti za A i B kategoriju lako ćete uočiti kako razlika nema. Dakako, sve to moraju i masno platiti!Nema kraja diskriminaciji mladih vozača! Pet je godina prošlo od stupanja na snagu katastrofalnog Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji je sve mlađe od 24 godine svrstao među građane drugog reda. U tih pet godina Ustavni sud RH su zatrpali prijedlozi za ocjenu ustavnosti pojedinih zakonskih odredbi, a posebno se problematičnim pokazao dio koji se odnosi na mlade vozače. I dok većinu drugih spornih zakona najveći sudski autoriteti rješavaju u relativno prihvatljivim rokovima, ovaj koji se tiče mladih, “paca” se gotovo pola desetljeća, baš koliko je stara i odredba o mladim vozačima. To je samo još jedan od šamara koje mudre i stare glava upućuju najpotentnijem dijelu društva. Naprosto je nevjerojatna količina nepravdi koje mladi moraju otrpjeti, baš kao i lakoća nedonošenje pravorijeka ustavnih sudaca.

MLADI VOZAČI | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Jedan od bisera je i onaj koji se odnosi na društvenu brigu o zdrastvenom stanju vozača. Naši su zakonodavci tako omogućili priviligiranima da liječnički pregled obave samo jednom u 60 godina, a mladima su propisali čak četiri odlaska liječniku u svega četiri godine! Vjerovali ili ne, ali mladi tako u Hrvatskoj za jednu te istu stvar moraju platiti i potrošiti višestruko više novaca i vremena nego stariji. Ako želite položite sve A i B kategorije nakon 24. godine života, vozačke dozvole stajat će vas maksimalno 10.000 kn, no ako odlučite voziti motocikle i aute ranije to ća vas stajati približno 15.000 kn!!! Na liječnički će stariji polaznici auto škola ići samo jednom, mladi čak četiri puta! Najveći broj propisa koji reguliraju vozački život mladih u suštoj je suprotnosti s Ustavom RH, ali jednako tako i sa EU direktivama. Odnos prema mladima u RH tako je nakon 1. srpnja dobio i novog arbitra – onoga koji sjedi u Bruxellessu.

Mladi 4x na liječnički i 15.000 kn za A i B
Stari 1x liječniku i 10.000 kn za A i B

Situacija postaje još bizarnija, jer u Hrvatskoj osobe školovane za vozače s navršenih 18 godina mogu voziti kamione i tegljače od 450 KS i ukupne mase 50 ili 60 tona, ali se ti isti profesionalni vozači ne mogu zaposliti u rent-a-caru, ili taxi prijevozu do navršene 24. godine. Istovremeno, mladim vozačima je dopušteno voziti snažne sportske motocikle i autobuse, mogu posjedovati vatreno oružje i upravljati gliserima i avionima, ali ne smiju sjesti za upravljač Golfa 1.6 TDI! Suprotno od zdrave logike, suprotno od liječničkih nalaza kojima je utvrđeno da je osoba fizički i psihički sposobna upravljati motornim vozilima, suprotno od preporuke EU (direktiva br. 126/2006) i europske zakonodavne prakse. Suprotno i od Ustava koji jamči svima pravo na rad i jednake šanse.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.