Početna Magazin 394 pregleda

Megane: 30 godina jednog od najuspješnijih Renaulta

FOTO: Renault

Donosimo povijest prve generacije Renaulta Meganea koja je ove godine "slavi" svoj 30. rođendan

Tijekom 90-ih godina Renault je krenuo u veliku obnovu svoje ponude automobila, a svi su osim dotadašnjih brojčanih dobili "prava imena". Tako je 1995. vrlo uspješni Renault 19 dobio svog nasljednika, model Megane, ima koje će se zadržati sve do danas. 

Author: Renault foto: Renault

Megane je imao prilično težak zadatak jer 19 je bio vrlo cijenjen automobil koji se jako dobro prodavao. Razvoj modela koji je imao interni kod X64 počeo je 1990. godine. Nakon prvih skica do rujna 1990. godine napravljena su četiri mala glinena modela u omjeru 1 naprema 5. Predloženi modeli su se dosta razlikovali jedna verzija je imala šest prednjih svjetala i oblikom je podsjećala na Lagunu, druga je imala jasne klinaste linije po uzoru na 19, treća je imala eliptično staklo i stražnji usjek, a četvrta  isto eliptičnim staklo i zaobljen stražnji dio. 

U ožujku 1991. sva četiri projekta su pretvoreni u glinene modele u stvarnoj veličini, šef dizajna Renaulta Patrick Le Quement je prelomio i odabrao treću varijantu, djelo Michela Jardina. Prvi prototipovi su izrađeni i predstavljeni upravi u prosincu 1992. godine. Otprilike 432 prototipa su napravljena i naposljetku uništena tijekom razvoja.

Author: Renault foto: Renault

Megane prve generacije je predstavljen u rujnu 1995. na sajmu automobila u IAA u Frankfurtu. Unatoč potpuno novom dizajnu auto je koristio tehničku osnovu svog prethodnika, usvajajući podvozje, motore, prijenos i ovjes iz modela 19, iako ej sve to bilo detaljno modificirano. 

Author: Renault foto: Renault

Megane je svoje ime preuzeo od Renaultovog konceptnog automobila prikazanog 1988., a dizajn je bio varijacija na temu koju je uveo Patrick Le Quément na Laguni. Zaokruženi stil verzije s pet vrata podsjećao je na Lagunu koja je na tržište stigla gotovo dvije godine ranije, u siječnju 1994. godine. 

Author: Renault foto: Renault

Kao i njegovi prethodnici 19 i 11, Megane se proizvodio u Renaultovoj tvornici Douai u sjevernoj Francuskoj i u španjolskoj tvornici u Palenciji. Lansiranje na tržište krenulo je 15. studenog 1995. u Francuskoj za klasičnu verziju i mjesec dana kasnije za Coupe. Pola godine kasnije krenula je i prodaja verzije s desnim volanom u Velikoj Britaniji. 

Author: Renault foto: Renault

Mégane se ispočetka nudio kao  hatchback model s pet vrata i coupé s troja vrata, a 1996. je uslijedila i limuzinska verzija Classic. No tu nije bio kraj jer ponuda je 1997. povećana Mégane Cabrioletom, a 1999. godine je stigao i karavan Grandtour. Ovdje valja spomenuti i Scenica, koji je predstavljen 1996. i isprva bio dio Megane obitelji s nazivom Megane Scenic.

Author: Renault foto: Renault

Zračni jastuci za vozača i suvozača bili su standardni od početka, a bočni zračni jastuci dodani su 1998. godine. Revolucionarna je bila i posebno stabilna struktura karoserije s definiranim zonama deformacije sprijeda i straga, kao i oprema s pirotehničkim zatezačima pojaseva i graničnicima sile pojaseva. Sve to je Meganeu 1998. pomoglo da dobije 4 zvjezdice na tada tek uvedenom Euro NCAP testu, što je tada bio jedan od najboljih rezultata. Općenito, u prvim godinama Euro NCAP-a modeli Renaulta su se pokazali izuzetno sigurnima. 

Author: Renault foto: Renault

Kratki kupe od 3,94 metra predstavljao je inovaciju jer je trebao zamijeniti konvencionalnu verziju s troja vrata i ponuditi nešto drugačije, naravno i skuplje. Od 1998., najsnažniji motor u Méganeu Coupé bio je prvi europski benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem 2.0 16V IDE (Injection Directe Essence) sa 140 KS.

Author: Renault foto: Renault  

Ukupno je sedam različitih modela s različitim karoserijama predstavljeno tijekom karijere prvog Meganea što je ponudu učinilo neobično velikom uza jedan model. 

Author: Renault foto: Renault

S blagim redizajnom u proljeće 1999., Megane je dobio modificiranu masku hladnjaka, naprednije sigurnosne značajke i poboljšanu opremu, a motori sa 16 ventila korišteni su u čitavoj ponudi. S redizajnom je stigao i jedan od Renaultovih prvih common rail dizelskih motora, 1.9 dCi. 

Author: Renault foto: Renault

Tijekom sedam godina karijere u Europi, Mégane je bio proizveden u ukupno pet milijuna primjeraka u svim karoserijskim varijantama, no nastavio je svoju proizvodnju i nakon predstavljanja nasljednika 2003. godine. Naime, u Latinskoj Americi, odnosno Argentini i Kolumbiji se prvi Megane nastavio proizvoditi sve do 2009 godine i nuditi usporedno sa svojim nasljednikom, po znatno nižoj cijeni. To je broj proizvedenih primjeraka podiglo na čak 7 milijuna! 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.