Najnovija A-klasa sasvim nas je očarala, a ima i čime jer je nova generacija Mercedesova kompakta najnapredniji automobil u klasi. Osim toga, dizajnom obara s nogu, malo troši, ali i puno košta...
Mercedes A-klasa s AMG-ovom optikom stigla je i ostavila upečatljiv dojam na sve nas u redakciji no ja sam imao čast voziti ju punih sedam dana, ali, moram priznati, to mi nije bilo dovoljno. Mercedes je četvrtom generacijom A-klase redefinirao značenje modernoga luksuza u kompaktnoj klasi pa tako postavio letvicu jako visoko za svoje konkurente.
Eksterijer odiše premiumom, ali i upadljivo agresivnim dizajnom, a crvenu boju auta gotovo savršeno upotpunjuju crni detalji poput 19-inčnih crnih kotača, crnih retrovizora i difuzora. Prednja LED svjetla sada su malo uža, s oštrim rubovima, čime je dodatno naglašen 'napadački dizajn' ovoga vozila, a stražnji je dio zadržao blagu siluetu koja predstavlja odličan omjer sporta i elegancije.
Ispod stražnjih svjetala ističu se dva velika 'ispušna' otvora kojima je dodatno naglašena sportska linija ovoga Mercedesa.
Iako su se u Mercedesu zaista potrudili u vezi s vanjskim dizajnom, ono što novu generaciju čini posebnom su unutrašnjost i sve čari koje ona donosi. Prava revolucija unutrašnjega dizajna.
Na prvi pogled uočljiva je razlika u odnosu na prijašnje modele, kokpit je sada potpuno digitalan i bez sjenila nad kazaljkama, a u njegovom produžetku smjestio se zaslon sa sustavom infotainmenta. Zaista impresivno.
Pomoću njih se sada jednostavno upravlja cijelim vozilom i svim njegovim funkcijama. Osim toga, ovo je tehnološki najnapredniji auto koji uz sustav MBUX sada nudi niz dodatnih funkcija koje su prije bile rezervirane za veće i luksuznije klase.
Valja izdvojiti Mercedes Me, sustav pomoću kojega je sada moguće povezivanje vozila s telefonom. Tako u svakome trenutku možete znati gdje se ono nalazi, ali i njegov status pa tako uvijek možete provjeriti informacije poput razine goriva, broja kilometara, a možete saznati i jesu li na vašemu Mercedesu prozori spušteni, kao i je li ono zaključano ili otključano pa shodno tomu svoje vozilo možete zaključati ili otključati.
Usto, novi Mercedesov kompakt može i 'voditi konverzaciju' pa mu se glasovnim naredbama na engleskom jeziku može narediti otvaranje i zatvaranje zaštite od sunca, na panoramskome krovu, ili mijenjanje postaja na radiju. Rado će vam otkriti i vanjsku temperaturu, a ako je u automobilu prevruće jednostavno mu naredite da smanji temperaturu i on će to učiniti.
Vratimo se detaljima unutrašnjosti. Krase ju i grijana sportska sjedala, a savršenu kontrolu nad automobilom kao i potpuni premium dojam pruža sportski upravljač s brojnim tipkama za upravljanje gotovo svim funkcijama. Spomenut ću i odličnu poziciju touchpada pomoću kojega je sada moguće neometano i jednostavno upravljati infotainmentom.
Kako sam i prije spomenuo, ovo je tehnološki najnapredniji automobil u klasi, a to uključuje najnovije sustave pomoći u vožnji pa sada ovaj njemački kompakt nudi kooperativnu podršku vozaču. To daje najvišu razinu aktivne sigurnosti, a u određenim uvjetima može voziti poluautonomno.
Vozne značajke ovog auta ono su čime se Mercedes najviše ponosi i zbog čega se najviše spominje. U takozvanome modu Comfort automobil nudi udobnost kakvu nemaju vozila iz većih i luksuznijih klasa, a, kako navode u Mercedesu, udoban je gotovo jednako kao i S-klasa.
No, u sportskome modu, pomoću adaptivnog ovjesa ovaj mališan postaje prava mala jurilica koja zahtjevne zavoje čini jednostavnim i zanimljivima. Stoga se nisam se odvajao od nje. S obzirom na viđeno zaključio bih kako nema premca u klasi. Pokreće ju 1,5-litreni dizelski motor sa 116 'konja', do stotke juri 10,5 sekundi, a deklarirana najveća brzina je 202 km/h. Iako se ne može pohvaliti performansama motora, za ovaj Mercedes treba izdvojiti velikih 358.488 kuna.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
dino
Kile
marlonhr
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.