Početna Magazin 3008 pregleda

Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku, u novome Meganeu R.S.

Megane R.S. na Grobniku
Vidi galeriju 1/17
Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S. Buka, dim, jurnjava! Na Grobniku smo isprobali novi Megane R.S.

Na Automotodromu Grobnik iskusili smo sve čari četvrte generacije sportskoga Meganea R.S., koji s 1,8 turbakom i revolucionarnim 4Controlom donosi nešto sasvim novo u klasu hothatcheva

Čim sam sjeo u prava sportska, ali iznenađujuće udobna sjedala, primijetio sam gotovo savršenu poziciju za vozača. Upravljač je točno ondje gdje treba biti, preglednost je besprijekorna i moja 'avantura' može započeti. Već za pokretanja prvo 'primjećujem' zvuk. Iako i novi Megane iz neobjašnjivih razloga ima zvučnike koji u unutrašnjosti vozila pojačavaju zvuk motora, originalna zvučna nota iznenađujuće je dobro pogođena.

Renault Megane R.S. | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Moram spomenuti kako je ovdje riječ o Meganeu R.S.-u sa šasijom Cup, odnosno laički rečeno – tvrđoj i još sportskijoj inačici četvrte generacije R.S.-a. A sada malo više o 'srcu' automobila, novorazvijenome 1,8-litrenom motoru. Potpuno novi agregat s twin-scroll turbopunjačem razvija velikih 280 konjskih snaga na 6000 okretaja te 390 Nm okretnoga momenta pri 2400 okretaja u minuti.

Renault Megane R.S. | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

To mu omogućava ubrzanje do stotke u 5,8 sekundi i maksimalnih 250 km/h. Novi motor u Cup verziji sparen je sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem koji je, po mome mišljenju, vrlo dobar i precizan, ali možda malo pretvrd.  Još jedna od rijetkih 'mana' je potrošnja benzina, koja se u gradu ne spušta ispod 12, a na otvorenoj cesti ispod 10 litara. 

Megane R.S. na Grobniku | Author: Auto start foto: Auto start

Idemo dalje. Vozaču su na izboru načini vožnje Neutral, Comfort, Perso, Sport i Race. U prva tri automobil se potpuno pretvara u malo 'pitomiju zvijer'.

[video: 591 / ]

Tih je, relativno štedljiv i 'opušten', za razliku od vožnje u dva potonja moda, koji ga 'puštaju s lanca'. Novi Megane R.S. tada se vozi precizno, brzo i tvrdo (pogotovo u Cup verziji), što je zapravo sve što želimo od njega.

Renault Megane R.S. | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Unutrašnjost ovog auta klasična je pa auto nalikuje nekom standardnome dizelskom Meganeu, uz dodatak upravljača s brušenom kožom, odlična “školjkasta” sjedala i detalje s oznakama odjela Renault Sport. Kako ne bi bilo zabune, novi R.S. svestran je automobil i nudi svakome ponešto, a najviše onima zbog kojih je godinama u samome vrhu klase sportskih kompakata. Već sam nekoliko puta spomenuo Cup verziju, odnosno šasiju ovog auta, a nisam rekao što zapravo donosi u odnosu na standardnu inačicu Sport.

Renault Megane R.S. | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Naime, razlika je u sportskom podvozju koje je 10 posto tvrđe, velikim četveroklipnim kočnicama Brembo i mehaničkoj blokadi diferencijala koja, moram priznati, radi besprijekorno. Naravno, dio zasluge uzima i revolucionarni sustav 4Control, odnosno sustav zakretanja stražnjih kotača do 2,7 stupnjeva kako bi se poboljšale vozne značajke i omogućio brži prolazak kroz zavoje.

Renault Megane R.S. | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Sve to skupa funkcionira brutalno dobro pa je pravi gušt ovaj automobil 'izvesti u šetnju' trkaćom pistom. Na kraju krajeva, velikim je dijelom za to i zamišljen. Cijena?  302.202 kune. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.