Na Automotodromu Grobnik iskusili smo sve čari četvrte generacije sportskoga Meganea R.S., koji s 1,8 turbakom i revolucionarnim 4Controlom donosi nešto sasvim novo u klasu hothatcheva
Čim sam sjeo u prava sportska, ali iznenađujuće udobna sjedala, primijetio sam gotovo savršenu poziciju za vozača. Upravljač je točno ondje gdje treba biti, preglednost je besprijekorna i moja 'avantura' može započeti. Već za pokretanja prvo 'primjećujem' zvuk. Iako i novi Megane iz neobjašnjivih razloga ima zvučnike koji u unutrašnjosti vozila pojačavaju zvuk motora, originalna zvučna nota iznenađujuće je dobro pogođena.
Moram spomenuti kako je ovdje riječ o Meganeu R.S.-u sa šasijom Cup, odnosno laički rečeno – tvrđoj i još sportskijoj inačici četvrte generacije R.S.-a. A sada malo više o 'srcu' automobila, novorazvijenome 1,8-litrenom motoru. Potpuno novi agregat s twin-scroll turbopunjačem razvija velikih 280 konjskih snaga na 6000 okretaja te 390 Nm okretnoga momenta pri 2400 okretaja u minuti.
To mu omogućava ubrzanje do stotke u 5,8 sekundi i maksimalnih 250 km/h. Novi motor u Cup verziji sparen je sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem koji je, po mome mišljenju, vrlo dobar i precizan, ali možda malo pretvrd. Još jedna od rijetkih 'mana' je potrošnja benzina, koja se u gradu ne spušta ispod 12, a na otvorenoj cesti ispod 10 litara.
Idemo dalje. Vozaču su na izboru načini vožnje Neutral, Comfort, Perso, Sport i Race. U prva tri automobil se potpuno pretvara u malo 'pitomiju zvijer'.
Tih je, relativno štedljiv i 'opušten', za razliku od vožnje u dva potonja moda, koji ga 'puštaju s lanca'. Novi Megane R.S. tada se vozi precizno, brzo i tvrdo (pogotovo u Cup verziji), što je zapravo sve što želimo od njega.
Unutrašnjost ovog auta klasična je pa auto nalikuje nekom standardnome dizelskom Meganeu, uz dodatak upravljača s brušenom kožom, odlična “školjkasta” sjedala i detalje s oznakama odjela Renault Sport. Kako ne bi bilo zabune, novi R.S. svestran je automobil i nudi svakome ponešto, a najviše onima zbog kojih je godinama u samome vrhu klase sportskih kompakata. Već sam nekoliko puta spomenuo Cup verziju, odnosno šasiju ovog auta, a nisam rekao što zapravo donosi u odnosu na standardnu inačicu Sport.
Naime, razlika je u sportskom podvozju koje je 10 posto tvrđe, velikim četveroklipnim kočnicama Brembo i mehaničkoj blokadi diferencijala koja, moram priznati, radi besprijekorno. Naravno, dio zasluge uzima i revolucionarni sustav 4Control, odnosno sustav zakretanja stražnjih kotača do 2,7 stupnjeva kako bi se poboljšale vozne značajke i omogućio brži prolazak kroz zavoje.
Sve to skupa funkcionira brutalno dobro pa je pravi gušt ovaj automobil 'izvesti u šetnju' trkaćom pistom. Na kraju krajeva, velikim je dijelom za to i zamišljen. Cijena? 302.202 kune.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.