Prometni znaci koji zabranjuju prometovanje automobilima s dizelskim motorima mogli bi izazvati prometne kaose i dramatično srozati cijenu takvih vozila
![1 1 | Author: AutoGuide.com](/media/dg/ed/67/4112f07c523f380f3d14.jpeg)
Milijuni vozila u vrlo skoroj budućnosti mogli bi nestati s njemačkih cesta nakon što je Upravni sud u Leipzigu donio odluku da gradovi imaju pravo zabraniti prometovanje vozilima s dizelskim motorima, u svrhu smanjenja zagađenja okoliša. Ova povijesna odluka potencijalno će ugroziti oko 12 milijuna vozila na području Njemačke, a zadala je i težak udarac tomu najvećem europskom tržištu automobila.
![1 1 | Author: AutoGuide.com](/media/dg/17/97/c8454574f361a15bde5d.jpeg)
Sud je objasnio kako je sve na gradovima i općinskim vlastima, koji će odlučiti hoće li ili neće primijeniti dozvoljene restrikcije, no savjetovao je da to čine proporcionalno, da ih uvode postupno te da vode računa o zonama izuzeća (bolnice, deponiji otpada i slično) i tipovima vozila (vozila hitnih služba i policije).
![1 1 | Author: DEKRA](/media/dg/6b/dd/3ac5e3da33fad3450faf.jpeg)
Ova odluka dovest će u nezgodnu situaciju milijune vozača koji će morati pronaći alternativu za putovanje na posao, u školu ili bolnicu te kako će se nositi s direktnim posljedicama koje će drastično srozati tržišnu vrijednost njihovih automobila. S druge strane, neminovno je kako je ova odluka dobra za kvalitetu života i zdravlje stanovnika gradova koji će uvesti zabrane. Oko sedamdeset njemačkih gradova nalazi se na listi ugroženih prevelikim zagađenjima štetnim ispušnim plinovma, a najzagađeniji su: Stuttgart, Düsseldorf, Köln i München.
![1 1 | Author: AutoGuide.com](/media/dg/c9/0f/75ff23b757b737185be5.jpeg)
Iako će milijuni starijih dizelaša nestati s njemačkih cesta, to će biti pravi "boom" za hrvatske kupce: Kako? Jednostavno je, Nijemci će se masovno početi rješavati svojih starih dizelaša, dok će kupci iz Hrvatske i ostalih zemalja masovno pohrliti po upravo te automobile. Zakon tržišta govori kako će se uslijed ogromnoga povećanja ponude takvih vozila, drastično smanjiti i cijene, pogotovo jer će Nijemcima biti imperativ prodati svoj automobil kako bi sebi nabavili drugi. U svakom slučaju, najveće tržište automobila u Europi ostat će bez značajnoga dijela, koji će se rasprostraniti u ostale zemlje Europe, a tako i Hrvatsku.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.