Prošlo je gotovo 35 godina otkad se u prvoj igrici moglo utrkivati nekim automobilom, a današnji hit-naslovi broje stotine realističnih vozila koja su se jako približila stvarnosti...
Današnji hiperrealistični naslovi omogućavaju igraču da iskusi gotovo sve parametre utrkivanja, kao i u stvarnome životu... Oni danas dječacima nude iskustvo kao nikada, da uz VR i druge sustave doslovno sjednu za upravljač omiljenog auta ili bolida. Trenutno iščekujemo novi Gran Turismo Sport, koji će definitivno obilježiti ovu godinu. Sve je započelo davne 1983., kada je na tržište izašla prva simulacija vožnje trkaćeg automobila. Riječ je o igrici Chequered Flag, a programirana je upravo kako bi simulirala dinamiku utrkivanja, što je u to vrijeme bila prava mala revolucija. Godinu potom uslijedio je Revs, mrvicu unaprijeđena simulacija koja je donijela i novost – u igri je bilo moguće voziti pravom stazom i to britanskim Silverstoneom. A 1989. uslijedila je još jedna revolucija pod nazivom Hard Driving. Prvi put autoigrica je dobila i treću virtualnu dimenziju. Usto, imala je funkcionalni sustav korištenja kvačila i mjenjača na automobilu.
Prva u povijesti igara s licencom Formule 1 bila je F1 Grand Prix iz 1992., a igraču je na raspolaganju bilo 16 različitih modova i evenata iz Formule 1. Zatim je uslijedila prva igra s licenciranim vozačima i timovima – IndyCar Racing iz 1993., a godinu dana nakon nje iNASCAR Racing, koja je prva imala mogućnost praćenja oštećenja automobila, potrošnje i temperature guma. Nakon njih uslijedio je Grand Prix 2, igra koja je simulirala kompletnu F1 sezonu 1994., a, što je najzanimljivije - prvi je put neka igrica postala grafički vrlo detaljna.
Sve ove videoigre savršeno su pripremile teren za kompaniju Polyphony Digital, koja je 1997. zauvijek promijenila svijet autoigrica. Na PlayStationu je izašao Gran Turismo 1 – prva igrica s više od 100 stvarnih, licenciranih automobila. U sljedećim godinama vidjeli smo brojne druge hit naslove poput Gran Turisma 2, 3 i 4, Grand Prixa 4, GTR-a 2, Richard Burns Rallyja, rFactora, iRacinga i drugih. No, posljednje godine obilježile su tri igrice - GranTurismo (5 i 6), Project CARS i Assetto Corsa.
Zabilježene su kao jedne od najrealističnijih autoigrica u povijesti, a uz moderne volane, VR sustave i modove one su se stvarno jako približile pravom osjećaju. No, krajem ove godine vrh ponude trebao bi preuzeti novi Gran Turismo Sport, koji će uz 4K rezoluciju imati i više od 1000 automobila, VR funkciju i pravo svjetsko prvenstvo virtualnih utrka, pod pokroviteljstvom FIA-e. Bit će vrlo zanimljivo kako će novi GT utjecati na kompletnu industriju autoigara
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.