Odavno su prošla vremena kada su coupe i kabrio automboili bili popularni među širim masama kupaca i aktualni modeli na tržištu vrlo se slabo prodaju te donose male zarade
Još prije deset, dvadeset godina tržište je bilo prepuno coupe i kabrio automobila raznih proizvođača, no sada se njihova ponuda svela uglavnom na skupe automobile ekskluzivnih sportskih marki i premium proizvođača. No i njih je sve manje. BMW i Mercedes su posljednjih godina jako smanjili svoju ponudu kabrioleta i coupea, no najekstremniji je u tome bio Audi koji je rezao jedan po jedan model sve dok nije ostali i bez posljednjeg.
Sve je počelo 2019. kada je Audi prestao proizvoditi A3 Cabriolet. Prošle godine se Audi TT Roadster odvezao u povijest, a s njim je otišao i TT Coupe. Prije nekoliko mjeseci, posljednji R8 napustio je proizvodnu traku. Sve je završeno jučer kada je Audi predstavio novi A5, koji je zapravo nasljednik Audija A4 što znači skori kraj A5 u Coupe i Sportback izvedbama, dok je A5 Cabriolet već ranije nestao iz europske ponude Audija.
Nakon svega ovoga došli smo do situacije da Audi više ne proizvodi ni jedan coupe ili kabriolet. Zamjene A5 nisu planirane, TT neće skoro biti oživljen iako je Audi najavio mogućnost električne zamjene u godinama koje slijede, a slično je i s svojevrsnim nasljednikom R8 o kojem se samo "glasno šuška". Stoga je jasno da će Audi sigurno duže vrijeme biti bez ijednog kabrioleta ili coupea.
Zašto je tako? Odgovor je vrlo jednostavan. Odavno su prošla vremena kada su coupe i kabrio automobili bili popularni među širim masama kupaca i aktualni modeli na tržištu vrlo se slabo prodaju te donose male zarade. Kupci su postali mnogo praktičniji i žele porednost stražnjih vrata. Sklopivi krov također šteti praktičnosti u pogledu prtljažnika i prostranosti kabine.
Proizvođačima se ne isplati ulagati u coupe i kabrio automobile jer poboljšanje motora s unutarnjim izgaranjem radi ispunjavanja sve strožih propisa o emisijama zahtijeva velika ulaganja. Isto se može reći i za razvoj čisto električnih modela. Zbog toga je proizvođaču mnogo logičnije lansirati bilo kakav kakav SUV umjesto coupea ili kabrioleta, pa stoga ne čudi da se svi masovno guraju u taj segment velikim brojem modela. Tako Audi možda više nema ni jedan kabrio ili coupe, ali zato ima čak osam SUV-ova, što električnih, što "klasičnih".
I kod rivala situacija za ljubitelje coupea i kabrioleta nije bajna. BMW nastavlja nuditi Z4, seriju 4 Coupe/cabriolet i seriju 8 Coupe/cabriolet. Međutim, svi će navodno otići za nekoliko godina. Tada će ostati samo manja serija 2 Coupe. Kod Mercedesa, sve što je ostalo su CLE Coupe/Cabriolet, AMG GT Coupe i SL. Posljednjih godina izgubili smo C i E klase Coupe i Cabriolet, SLC, S-klasu Cabriolet i AMG GT Roadster... Dakle slično kao i kod Audija iako je nešto još ostalo.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.