Samo naivni vjeruju kako nove pločice s oznakom EU neće koštati, bit će približno jednako skupe kao i “Ostojićeve”, no o tome odgovorni šute. Na najvažnija pitanja u vezi s njima MUP i Hrvatski novčarski zavod nisu odgovorili
Novi broj Auto starta donosi nevjerojatnu priču o nastavku trakavice zvane registarske pločice. Novinari automobilističkoga mjesečnika postavili su 16 pitanja, a na više od pola njih nisu dobili odgovore. Zašto, nije teško zaključiti. Riječ je o novcu i troškovima koji su pratili šaradu u vezi s Ostojićevim tablicama, o pitanjima koja su postavljena jer je Hrvatski novčarski zavod imao nemalo aktivnosti u pripremi proizvodnje pločica koje je odabrao Ranko Ostojić. Začuđujuće je kako ni nova garnitura u MUP-u nije izgovorila ni slovo o mogućim troškovima koje će neminovno izazvati i rješenje novoga ministra Vlaha Orepića. Naprosto je sablažnjujuće s kojom lakoćom se prelazi preko, sasvim signurno, i puno značajnijih pitanja od toga hoće li hrvatski grb krasiti ili ne nove registarske pločice. Sve ovo sada dobiva i popriličnu dozu mistike, jer na naša pitanja odgovor nam pod izlikom tajne i krivog adresiranja nije dao ni Hrvatski novčarski zavod. Ondje su nas uputili na MUP, jer navodno su oni "najzainterisirabniji, a i tako oni nisu vlasnici svoje firme nego je to država, pa Hrvatska narodna banka (45%)…
Auto start u novome broju donosi opsežnu priču o zamalo dvije godine trajanja burleske s registarskim pločicama, a jedan od najvažnijih izvora bio mu je Gordan Resan, riječki arhitekt čiji je rad Ranko Ostojić odabrao za konačno rješenje, kojem je platio nagradu za treće mjesto i koji je dobio od MUP-a dodatnih 25.000 kuna za izvedbeni projekt. Morao ga je Resan nacrtati u rekordnome vremenu kako bi Hrvatski novčarski zavod do 31. prosinca 2015. imao sve spremeno za proizvodnju novih pločica. Što se dalje događalo, pročitajte u novome broju Auto starta, a svakako pročitajte i jedan od najneobičnijih interviewa, koji bez obzira na neodgovorena pitanja govori sam za sebe. Pitanja smo uputili Vlahu Orepiću, a odgovore nam je dostavila Služba za odnose s javnošću MUP-a.
Registarske pločice ostat će iste, s iznimkom umetanja EU/HR oznake u lijevi kut. Odnosi li se to samo na tablice koje će se tek izdavati?
U pripremi je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o registraciji i označavanju vozila, kojim se planira da na krajnjoj lijevoj strani registarske pločice bude otisnuta oznaka Republike Hrvatske – europski logo, a da se ne mijenja sadašnji sadržaj, dakle da registarska pločica i nadalje sadrži oznaku registracijskog područja i registarski broj (tri ili četiri numeričke i jedna ili dvije slovne oznake), a između oznake registracijskog područja i registarskog broja, grb Republike Hrvatske.
Postoji li mogućnost da se na tome prostoru lijepe i službene, vjerodostojne, zakonom verificirane naljepnice i na stare registarske pločice? Hoćete li kažnjavati sve koji već sada to čine?
Ne planira se omogućiti da se na sadašnje registarske pločice stavljaju naljepnice s oznakom Republike Hrvatske.
Postoji svjetska praksa izdavanja službenih i verificiranih naljepnica koje sadrže sve estetske i sigurnosne standarde kao da je riječ o u limu utisnutim podacima. Jeste li razmišljali o mogućnosti istovremenoga tiskanja novih tablica s pripadajućom EU oznakom u lijevome kutu s mogućnošću pridodavanja “zakonske” naljepnice na stare tablice?
Člankom 244. stavkom 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da se na registarske pločice ne smije dodavati sadržaj koji nije propisan.
U slučaju odluke o novim pločicama s EU/HR oznakama u kutu hoće li vlasnici vozila sa starim registarskim oznakama moći stare zamijeniti novima, hoće li moći koristiti i nadalje stare? Pod kojim uvjetima?
Nakon stupanja na snagu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o registraciji i označavanju vozila, vlasnici vozila neće biti u obvezi mijenjati registarske pločice, ali će ih moći zamijeniti ukoliko to žele. Vozila s registarskim pločicama koje će sadržavati oznaku Republike Hrvatske, prilikom napuštanja teritorija Republike Hrvatske radi odlaska u države članice Europske unije, neće morati imati na zadnjoj strani istaknutu naljepnicu s međunarodnom oznakom Republike Hrvatske.
Dakle, samo na četiri pitanja dobili smo odgovore koje smo, usput rečeno - čekali pet mjeseci.
Odgovore nikada nismo dobili na pitanja poput:
- Koliki su bili ukupni troškovi natječaja, nagrada, izvedbenoga projekta?
- Imaju li spoznaje o troškovima koje je imao Hrvatski novčarski zavod, koji je gotovo pola godine radio na implementaciji novih dizajnerskih rješenja?
- Prema nekim informacijama naručeni su novi alati, nove preše, instalirani su novi fontovi i sve je zapravo bilo spremno za produkciju. Za pretpostaviti je da su stoga nastali i troškovi. Znate li štogod o tome?
- Jel Da li je ovaj natječaj bio potreban? Na kraju se sve pretvorilo u konfrontaciju onih koji su za grb na pločici, protiv onih koji su uporno gurali hrvatske simbole (kvadratići). Za što ste vi?
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.