Početna Magazin 77 pregleda

Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta

reg pločice
Vidi galeriju 1/5
Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta Sve zanima hoće li biti grba, a nikoga koliko to košta

Samo naivni vjeruju kako nove pločice s oznakom EU neće koštati, bit će približno jednako skupe kao i “Ostojićeve”, no o tome odgovorni šute. Na najvažnija pitanja u vezi s njima MUP i Hrvatski novčarski zavod nisu odgovorili

Novi broj Auto starta donosi nevjerojatnu priču o nastavku trakavice zvane registarske pločice. Novinari automobilističkoga mjesečnika postavili su 16 pitanja, a na više od pola njih nisu dobili odgovore. Zašto, nije teško zaključiti. Riječ je o novcu i troškovima koji su pratili šaradu u vezi s Ostojićevim tablicama, o pitanjima koja su postavljena jer je Hrvatski novčarski zavod imao nemalo aktivnosti u pripremi proizvodnje pločica koje je odabrao Ranko Ostojić. Začuđujuće je kako ni nova garnitura u MUP-u nije izgovorila ni slovo o mogućim troškovima koje će neminovno izazvati i rješenje novoga ministra Vlaha Orepića. Naprosto je sablažnjujuće s kojom lakoćom se prelazi preko, sasvim signurno, i puno značajnijih pitanja od toga hoće li hrvatski grb krasiti ili ne nove registarske pločice. Sve ovo sada dobiva i popriličnu dozu mistike, jer na naša pitanja odgovor nam pod izlikom tajne i krivog adresiranja nije dao ni Hrvatski novčarski zavod. Ondje su nas uputili na MUP, jer navodno su oni "najzainterisirabniji, a i tako oni nisu vlasnici svoje firme nego je to država, pa Hrvatska narodna banka (45%)…

reg pločice | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Auto start u novome broju donosi opsežnu priču o zamalo dvije godine trajanja burleske s registarskim pločicama, a jedan od najvažnijih izvora bio mu je Gordan Resan, riječki arhitekt čiji je rad Ranko Ostojić odabrao za konačno rješenje, kojem je platio nagradu za treće mjesto i koji je dobio od MUP-a dodatnih 25.000 kuna za izvedbeni projekt. Morao ga je Resan nacrtati u rekordnome vremenu kako bi Hrvatski novčarski zavod do 31. prosinca 2015. imao sve spremeno za proizvodnju novih pločica. Što se dalje događalo, pročitajte u novome broju Auto starta, a svakako pročitajte i jedan od najneobičnijih interviewa, koji bez obzira na neodgovorena pitanja govori sam za sebe. Pitanja smo uputili Vlahu Orepiću, a odgovore nam je dostavila Služba za odnose s javnošću MUP-a.

reg pločice | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Registarske pločice ostat će iste, s iznimkom umetanja EU/HR oznake u lijevi kut. Odnosi li se to samo na tablice koje će se tek izdavati?

U pripremi je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o registraciji i označavanju vozila, kojim se planira da na krajnjoj lijevoj strani registarske pločice bude otisnuta oznaka Republike Hrvatske – europski logo, a da se ne mijenja sadašnji sadržaj, dakle da registarska pločica i nadalje sadrži oznaku registracijskog područja i registarski broj (tri ili četiri numeričke i jedna ili dvije slovne oznake), a između oznake registracijskog područja i registarskog broja, grb Republike Hrvatske.

reg pločice | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Postoji li mogućnost da se na tome prostoru lijepe i službene, vjerodostojne, zakonom verificirane naljepnice i na stare registarske pločice? Hoćete li kažnjavati sve koji već sada to čine?

Ne planira se omogućiti da se na sadašnje registarske pločice stavljaju naljepnice s oznakom Republike Hrvatske.

reg pločice | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Postoji svjetska praksa izdavanja službenih i verificiranih naljepnica koje sadrže sve estetske i sigurnosne standarde kao da je riječ o u limu utisnutim podacima. Jeste li razmišljali o mogućnosti istovremenoga tiskanja novih tablica s pripadajućom EU oznakom u lijevome kutu s mogućnošću pridodavanja “zakonske” naljepnice na stare tablice?

Člankom 244. stavkom 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da se na registarske pločice ne smije dodavati sadržaj koji nije propisan.

U slučaju odluke o novim pločicama s EU/HR oznakama u kutu hoće li vlasnici vozila sa starim registarskim oznakama moći stare zamijeniti novima, hoće li moći koristiti i nadalje stare? Pod kojim uvjetima?

Nakon stupanja na snagu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o registraciji i označavanju vozila, vlasnici vozila neće biti u obvezi mijenjati registarske pločice, ali  će ih moći zamijeniti ukoliko to žele. Vozila  s registarskim pločicama koje će sadržavati oznaku Republike Hrvatske, prilikom napuštanja teritorija Republike Hrvatske radi odlaska u države članice Europske unije, neće morati imati na zadnjoj strani istaknutu naljepnicu s međunarodnom oznakom Republike Hrvatske.

Dakle, samo na četiri pitanja dobili smo odgovore koje smo, usput rečeno - čekali pet mjeseci.

Odgovore nikada nismo dobili na pitanja poput:

- Koliki su bili ukupni troškovi natječaja, nagrada, izvedbenoga projekta?

- Imaju li spoznaje o troškovima koje je imao Hrvatski novčarski zavod, koji je gotovo pola godine radio na implementaciji novih dizajnerskih rješenja?

- Prema nekim informacijama naručeni su novi alati, nove preše, instalirani su novi fontovi i sve je zapravo bilo spremno za produkciju. Za pretpostaviti je da su stoga nastali i troškovi. Znate li štogod o tome?

- Jel Da li je ovaj natječaj bio potreban? Na kraju se sve pretvorilo u konfrontaciju onih koji su za grb na pločici, protiv onih koji su uporno gurali hrvatske simbole (kvadratići). Za što ste vi?

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.