ADAC je proveo test kojim je dokazano da mnogi proizvođači i prodavatelji varaju te kupcima prodaju prsluke koji uopće nisu u stanju reflektirati svjetlo
Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom stoji u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama iz bog toga je reflektirajući prsluk već duže vrijeme dio obavezne opreme u svakom automobilu. Osim toga nerijetko vidimo da takve prsluke nose i biciklisti, motociklisti i djeca kako bi bili vidljiviji i tako sigurniji u prometu.
Prsluci visoke vidljivosti obojeni su u žarke boje (najčešće žuta ili narančasta) za dnevnu upotrebu i imaju retroreflektirajuće trake za bolju vidljivost noću, što znači da reflektiraju dolazno svjetlo. Barem je tako u teoriji, jer njemački autoklub ADAC je sada proveo test kojim je dokazano da mnogi proizvođači i prodavatelji varaju i kupcima prodaju prsluke koji uopće nisu u stanju reflektirati svjetlo.
ADAC je kupio 14 različitih modela prsluka online putem trgovačke platforme Amazon i podvrgnuo ih detaljnim ispitivanjima. Nakon što su prsluci stigli, proizvodi su razgledani pod tipičnom uredskom rasvjetom. Već se ovdje dalo primijetiti da se neki prsluci gotovo uopće ne reflektiraju svjetlo. Pričvršćivanje nekoliko prsluka na stijenku ormara i njihovo osvjetljavanje malom svjetiljkom ili LED lampicom mobitela dalo je iste rezultate: mnogi prsluci nisu imali gotovo nikakvu refleksiju. Polovica reflektivnih prsluka nije prošla ovaj subjektivni jednostavni test.
Za precizniju provjeru zadovoljava li prsluk standard EN ISO 20471 u pogledu retroreflektirajućih svojstava, korišten je i testni set 3M Confirm Security Laminate Verifier. Sastoji se od para sigurnosnih naočala s malim LED izvorom svjetla postavljenim s obje strane, kao i kartice s tri retroreflektirajuće referentne površine koje definiraju različite retroreflektirajuće vrijednosti. Referentne površine i reflektirajuća traka sigurnosnog prsluka postavljene su jedna do druge, a rezultati su i ovdje bili poražavajući.
ADAC je proveo i fotometrijski laboratorijski test. Pet najlošijih modela prsluka, kao i četiri koji su zadovoljili na inicijalnim testovima poslano je u specijalizirani laboratorij koji je izvršio fotometrijska mjerenja prema uvjetima propisanim normom EN ISO 20471. Rezultati mjerenja potvrdili su subjektivne vizualne percepcije i dojmove dobivene brzim testom. Četiri modela potvrdila su dobru refleksiju i prošla na testu, a pet upitnih prsluka su bili praktički nereflektirajući, ustanovljeno je u laboratoriju.
ADAC je isprobao i četiri modela zaštitnih prsluka koji su kupljeni u trgovinama i oni su test prošli bez problema. Iz toga se nameće zaključak da je kupovina reflektirajućih prsluka putem internetskih trgovina na kojima se često prodaje jeftina kineska roba (Amazon, eBay, AliExpress) prilično riskantna jer je velika mogućnost da dobijete proizvod koji ne reflektira svjetlost i tako vas ni ne može zaštititi kada je to potrebno što posljedično može čak biti i opasno po život. Kompletne rezultate testa pogledajte ovdje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.